🐝PART 3🐝

214 16 0
                                    

     Baekhyun sudah datang begitu awal bersama Chanyeol tapi Suho masih lagi bersiap di biliknya. Baekhyun pergi ke biliknya dan pergi ke arah biliknya yang sangat besar dan penuh dengan gambarnya. Ini yang aku meyampah ni.

   Tapi apabila dia terlihat satu gambar di satu sudut. Dia terkejut. Suho melihat ke arahnya sambil memakai baju.

"Apa yang kau tengok?" Suho melihat gambar Chorong yang paling cantik. Suho terkejut dan terus memusing gambar itu ke arah terbalik. Dia mendekati Baekhyun yang masih terkejut.

  "Kau sukakan dia?" Suho hanya mengeluh.

   "Aku bukan suka tapi aku cintakan dia. Tapi dia dah jumpa siapa yang lebih baik daripada aku."

   "Kau perlu bantah dia kalau kau nak bahagia bukannya tolong dia. Kalau robot tak menjadi, kau boleh kahwin dengan dia!" Baekhyun bertegas. Suho memegang bahu kawannya.

   "Anniya, biarlah. Aku cuma nak tengok dia bahagia. Itu dah cukup untuk aku."

  "Anniya, aku takkan buat kerja. Kau kawan aku. Kau layak untuk dapatkan apa yang kau nak!"

  "Dan inilah yang aku nak! Aku nak dia bahagia." Suho mula mengintai Chorong yang bersungguh membuat robot suaminya di tingkap biliknya. Suho terasa ingin menangis tapi dia lelaki, dia tahan .

   "Dia seperti dulu. Seperti yang aku kenal dulu di sekolah tinggi. Aku luahkan perasaan aku kepada dia tapi dia tolak sebab dia nak belajar dulu. Dan aku sedar bila dia mula rapat dengan Sehun. Jadi, Baek.."

   Suho menghampiri Baekhyun. "Aku nak kau janji dengan aku. Kita akan buat sampai berjaya." Baekhyun semakin menyampah. Ya, dia tahu Suho terlalu baik sehingga sanggup dipijak oleh sesiapa dan boleh kata Suho ni nerd dulu. Ramai yang hina dengan penampilan dia yang kolot dan tidak kemas.

    Baekhyun yang merupakan pelajar yang nakal, selalu tolong Suho walaupun orang lain dia buli tapi dia rasa Suho banyak bantunya. Sehingga pada satu hari, Baekhyun mengajak Suho untuk menukarkan penampilannya dan akhirnya ramai yang meminati Suho.
 
   Tapi malangnya Chorong tetap sukakan Sehun. Akhirnya, dia melepaskan Chorong dan belajar bersungguh sungguh.

   "Dahlah, Baek, Chanyeol, jom kita pergi tolong dia. Lepastu aku nak panggil chef terbaik untuk masak hidangan kita."

   "Makanan?!!" Riak Baek dan Chan berubah. Mereka sudah gembira semula. Hmm, bab2 makanan takkan terlepas daei dorang ni.

   Mereka bertiga turun dengan bergaya. (Slow motion😍) Suho memakai kaca mata makmal . Baekhyun dan Chanyeol pula seperti pengawal Suho. Suho mula tersenyum dengan manis. Itulah senjata membunuh para wanita di planet bumi ini.

   Chorong hanya memandang dengan pandangan yang kosong. (Slow motion end). Suho mula membina alat robot dengan bersungguh. Chorong melihat Suho yang bersungguh. Dia tersenyum.

   "Suho sshi."

   "Nae?"

  "Gomawo." Suho terhenti. Dia memandang Chorong yang tersenyum. Suho tersenyum mengeluarkan sebaris gigi.

    "Saya tetap ada untuk awak." Chorong tersenyum sehingga ketawa. Mereka mula ketawa.

   "Awak tetap sama macam dulu."

ROBOT(Malay Fanfic) OSH+ PCRWhere stories live. Discover now