Chorong ingin membeli peralatan eletronik membaiki sedikit yang ada di badan Sehun. Dia membiarkan Sehun dan mesin di dalamnya untuk rehat dahulu.
Chorong mengucup dahi Sehun dan mengambil selimut untuk menutup badan Sehun yang terdedah. Chorong mula mempercepatkan langkahnya.
🌼🌼🌼
Chorong berlari untuk pergi ke arah kedai yang agak jauh dari hotelnya. Dia masuk ke dalam kedai tersebut. Dia mencari barang.
Ketika itu, dia terserempak dengan seorang lelaki yang agak tua. Dia ingin mencari sesuatu. Chorong mendekatinya untuk menolong lelaki itu.
"Hello sir, may I help you?" Lelaki itu melihat Chorong dan dia tersenyum.
"Yes please. I want for the batteries. My son need it."
Chorong terkejut. Sanggup anak dia lakukan begitu kat ayah sendiri. Tanpa membuang masa, dia mengambil bateri itu dan memberinya kepada lelaki itu.
"Thanks a lot , dear."
"Welcome." Chorong tersenyum.
Chorong dan lelaki itu pun berpisah. Chorong mengambil bahan untuk dimasak kepada suaminya. Takkan nak suap minyak kat dia. He's still a human not a robot.
Setelah membayarnya, dia terjumpa lagi lelaki itu. Tapi dia bersama seorang lelaki.
"We meet back. I forgot to ask your name."
"Owh my name is Chorong. Park Chorong. I' m from Korea."
"Owh nice to meet you. My name is Gerard Butterfield and my son.." Lelaki tua itu memegang bahu anaknya di sebalik plastik yang banyak.
"Asa butterfield."
"Owh." Chorong hanya senyum.
"So, actually, I would to invite you to come to my house for a dinner. Would you?"
Chorong terkejut. Dia tersenyum. For the first time, ada orang ajak aku makan.
"Owh ,of course."
"Wow, good."
🌼🌼🌼
Chorong menyanyi dengan gembira. Dia mengetuk pintu.
"Nuguya?"
"Oppa, saya ni."
Sehun membuka pintu dengan muka yang comot dengan coklat.
"Omo omo, kenapa ni, oppa?"
"Sehun lapar." Sehun berkata dengan muka robotnya.
Chorong menolak badan Sehun yang juga comot dengan coklat. Haih makan sampai ke badan.
"Pergi mandi. Saya akan siapkan makanan untuk awak." Chorong mencium pipi Sehun dan menolak Sehun untuk mandi.
Chorong menuju ke dapur untuk memasak. Tangannya cekap memotong dan menghiris bawang. Aroma bau masakannya mampu masuk ke dalam hidung Sehun.
Setelah siap memasak, dia pergi melihat ke arah Sehun yang agak lama di bilik air.
"Oppa? Mana dia ni? Takde langsung kat sini." Chorong pelik dan dia terkejut. Takkanlah...
YOU ARE READING
ROBOT(Malay Fanfic) OSH+ PCR
Hayran KurguCast : OH SEHUN EXO PARK CHORONG APINK EXO "Andwae!! Oppa!! jangan tinggalkan jagi!!" Chorong meraung sekuat hatinya. Oh Sehun iaitu suamimya meninggal akibat kemalangan yang mencabut nyawa . "Awak tak boleh tingg...