Chorong terpaku melihat lelaki yang bernama Asa itu.
Asa tersenyum. Dia menghulurkan tangan.
"Asa. Asa Butterfield."
Chorong menyambut dengan perlahan.
"Park Chorong. Just call me Chorong."
Asa menunjukkan arah untuk ke dewan makan. Dalam diam, Asa telah tahu apa yang sebenarnya ayahnya katakan petang tadi.
Rambutnya yang ikal, bibirnya yang merah jambu dan kulit yang putih. Kenapa dia terlalu cantik? Asa tersenyum seorang diri.
Chorong hanya diam. Memang kacak orangnya. Tapi baginya, sekacak itu tak mampu kalahkan suaminya. Chorong segera duduk tapi Asa menghalangnya.
Dengan perlahan, Asa menarik kerusi untuknya. Chorong berasa kekok dan hanya memberikan senyuman. Dia mulai berasa risau teringatkan Sehun seorang diri di rumah. Dia merasakan yang dia sudah berada lama di sini.
Mereka berkumpul di dewan makan. Hanya Chorong sahaja orang asing di situ.
Mereka mula menjamu selera. Mereka ketawa dan Chorong hanya mampu ketawa dengan perlahan. Asa melihat ke arahnya sambil tersenyum.
"So, Chorong. What is your occupation right now?"
"I'm just a lecturer at university at Korea. At home, I'm being a professor."
"At home?"
"Yes. I have my own lab."
"Wow. You are amazing." Kata Asa dengan gembira. Chorong menjadi malu.
"Haha, it is because my son is professor too." Kata En. Butterfield.
Chorong terkejut dan melihat ke arah Asa. Asa hanya mengangguk.
"So, we can collaborate together and make something amazing!" Asa begitu gembira sehingga semua orang ketawa. Asa menjadi malu.
"Of course." Chorong tersenyum dan ketawa.
🌼🌼🌼
Sehun masih lagi membuka matanya. Dia menunggu isterinya pulang. Perasaannya semakin baik dan pulih. Cuma perasaan cinta yang belum dia jumpa.
Sehun bangun dari tempat tidurnya dan ingin keluar dari bilik hotelnya. Ketika itu dia memakai baju t shirt putih bersama seluar pendek.
Dia turun ke tingkat bawah. Dia ingin menanya di kaunter tentang isterinya tapi dia disekat oleh seseorang. Sehun berpaling ke arah orang itu.
🌼🌼🌼
Chorong tiba tiba berasa tidak sedap hati. Dia mula gelisah dan terfikirkan suaminya yang berada di rumah.
Jam sudah menunjukkan pukul 11 malam. Sudah lewat.
"Hmm, Mr. Butterfield. I think I should go home."
"Why? It's too early."
"Actuallly tomorrow I have to go back to Korea. So I need to go home."
"Oh okay."
Setelah itu, Chorong bergegas untuk pulang. Tapi tiba tiba tangan Chorong dipegang. Chorong terhenti dan melihat ke belakang. Asa memegang tangannya erat. Terlihat seperti lelaki itu tak mahu lepaskan Chorong.
YOU ARE READING
ROBOT(Malay Fanfic) OSH+ PCR
FanficCast : OH SEHUN EXO PARK CHORONG APINK EXO "Andwae!! Oppa!! jangan tinggalkan jagi!!" Chorong meraung sekuat hatinya. Oh Sehun iaitu suamimya meninggal akibat kemalangan yang mencabut nyawa . "Awak tak boleh tingg...