PART 10

138 15 3
                                    

       Yeri sedar dari pengsan dan melihat Chorong di hadapannya.

      "Prof, saya kat mana?" Chorong tersenyum apabila Yeri sudah sedar dari pengsan.

      "Kamu kan nak teman saya."

      "Eh betul kan." Mereka berdua ketawa. Yeri ketawa dan terdengar sesuatu di dapur.

     "Ada orang ke yang tinggal dengan prof?"

    "Tak."

   "Habistu kenapa ada bunyi kat dapur. Bau sedap pulak tu."

    "Err.." Belum sempat Chorong berkata, tiba tiba Sehun keluar dari dapur dan membawa makanan.

     Tapi Sehun menutup mukanya dengan penutup muka.

    "Eh siapa ni? Prof kata tak ada orang tinggal serumah dengan prof."

    Chorong menggaru kepala.

    "Saya pembantu rumah dia." Kata Sehun. Chorong melihat ke arah Sehun.   

     "Haah betul tu."

     "Tapi kan prof, saya rasa saya nampak suami prof lah."

     Chorong yang minum air tersedak di situ. Dia menepuk dadanya berulang kali. Sehun ingin mendekatinya tapi Chorong menghalang.

    "Wae prof? Saya cuma cakap je. Mian prof."

    "Eh takde apelah. Bayangan kamu je tu. Dia kan dah lama takde. So, saya tabahkan diri untuk duduk sorang. Saya rasa puas, saya pun ajak pembantu saya main sekali."

     "Habistu bila prof nak masuk kerja. Kitorang dah lama rindukan prof. Prof lain bukan sehebat dan sebaik prof."

    "Main angin nampak."

   "Hehe."

     "Esok saya masuk kerja."

    Yeri bersorak dengan gembira dan Chorong hanya tersenyum. Yeri ternampak makanan yang terhidang di atas meja. Dia mencuba makanan.

    "Jinjja daebak. Sedaplah masakan pembantu prof. Dia dah boleh masuk program Masterchef."

     "Oh yeke. Nanti boleh lah saya daftar nama dia kat program tu kan?"

     "Yup. Program tu dah nak dekat. Mungkin dia boleh masuk." Yeri menyiku lengan Sehun dan terasa sakit.

    "Auch, kerasnya lengan dia."

    "Eh msstilah. Orang panggil dia Steelman tau." Chorong pura pura ketawa. Dia memberi isyarat mata kepada Sehun supaya masuk ke dapur.

     Sehun segera tunduk hormat dan pergi dari situ.

    "Eh kenapa dengan pembantu prof tu?"

    "Dia tu jenis yang pemalu. Tegur sikit dah malu. Maklumlah, susah nak dapat pujian."

     Setelah mereka berdua berbual, akhirnya Yeri pun pulang. Chorong terkejut yang dia berbual dengan Yeri sehingga malam.

    Makcik bawang.

ROBOT(Malay Fanfic) OSH+ PCRWhere stories live. Discover now