PART 11

129 13 0
                                    

Chorong berlari ke arah televisyen. Dia terus membuka saluran televisyen. Chorong terlompat lompat macam orang gila.

     Ketika dia membuka televisyen terpampang muka Sehun di depan tv. Dia menjadi popular kerana muka macam Sehun. Tapi dia memang Sehun hikshiks.

     "Baiklah Encik David, anda popular sekarang sekarang muka anda seiras dengan seorang model yang terkenal, iaitu Oh Sehun. Apa pendapat anda?"

       Wartawan terus menujukan mikrofon ke bibir Sehun.

      "Maafkan saya. Tapi saya tak perlukan populariti orang lain. Saya datang sini untuk tonjolkan bakat saya. Itu saja." Sehun terus pergi dari situ. Dia terpaksa pergi kerana sebentar lagi namanya akan dipanggil untuk interview yang seterusnya.

      Chorong tersengih seorang diri. Chorong mengambil kunci kereta dan segera bergerak ke tempat ujibakat suaminya.

                                     🐒🐒🐒
        Sehun diuji lagi. Dia memasak dengan penuh karisma. Penonton yeoja yang melihat sudah cair.

     "Yah,betul ke ni? Aku rasa macam tu Sehun je."

     "Tapi Sehun kan dah meninggal."

    "Ke hidup balik?" Chingunya mengetuk kepalanya kerana cakap benda mengarut.

      Sehun melipat lengan baju dan sambung menggaul sebatian. Muka seriusnya membuatkan penonton lain hanyut.

      Pada waktu yang sama, Asa berjalan di situ. Dia melihat Sehun yang berada di kaca tv yang besar di pusat membeli belah itu.

    "Woah, he's too handsome to be a chef." Dia sambung berjalan dan mencari makanan untuk dibeli.

    
                                      🐒🐒🐒
        
        Chorong segera keluar dari kereta. Chorong meluru ke arah tempat Sehun menguji bakat.

     Ketika itu, dia juga melihat Sehun di kaca tv. Dia tersenyum. Dia masam balik bila perempuan lain asyik tenung dia. Kurang hajor, suami aku tu. Chorong berlari dengan segera.

     Akhirnya, dia sampai di tempat dia menguji bakat. Sehun fokus ketika menyiapkan hidangannya. Dia juga menghias hidangannya dengan baik.

    Hidangannya diberikan kepada juri. Semua juri terkejut. Masakannya sungguh sedap. Semua juri mengangkat 10 markah kepada Sehun dan dia terus masuk ke dalam pertandingan chef terbaik.

    Sehun berpaling ke arah penonton perempuan dan mereka menjerit. Chorong menyampah. Chorong dihimpit oleh penonton. Tiba tiba dia terdengar suara berbisik.

    "Eh kenapa perempuan ni kat sini?"

    "Kau kena faham bila suami dan mati. Bila tengok lelaki yang sama dengan suami dia, konfemlah dia datang nak rawat hati dia tu."

    "Tapi konfemlah, jantan tu milik aku."

    "Akulah." Mereka terus bertarung mulut. Chorong meluat.

    Chorong melihat ke arah Sehun dan tepat ketika itu Sehun juga melihatnya. Mereka berdua diam buat seketika. Terasa seperti hanya mereka sahaja yang wujud.

    Chorong tersenyum manis dan bibirnya menyebut 'saranghae'. Setelah melihat bibir isterinya bergerak, serentak bibirnya tersenyum dan membalas 'nado'.

ROBOT(Malay Fanfic) OSH+ PCRWhere stories live. Discover now