chap 5

30 3 6
                                    


Suga P. O. V

Aku mengambil fon aku lalu menelefon baekhyun.

"Dlam talian"

Suga:hello annyeong baekhyun.
Baekhyun:hello annyeong suga, ade ape ni call aku.
Suga:aku nk jumpe kau ngan hera kt 'cafe baekhera team'(author tk de idea nk boh name ape)
Baekhyun:ok jumpe sane annyeong.
Suga:nae annyeong.

"The end call"
"Skip di cafe baekhera team"

Baekhyun:apahal ni kau nk jumpe ngan kitaorang.
Suga:aku nk mintak maaf atas ape yng terjadi.
Z. Hera:sudah la suga aku dh maafkan kau dh pun lagi pun malam tu kau hanye merancang ja kan yng colek aku tu bts ngan rose kan. Tapi tk pe bts aku boleh maafkan sebb rose yng suruh diorang colek aku kan.
Suga:hmm tu memng betul tapi aku yng suruh bts colek kau.
Z. Hera:haih tk pe la bende dh jadi.
Baekhyun:eh dah la tu sekarang kita bukak buku baru. Kita lupakan ape yng dh jadi ok. Ok sekarang kita order mkn lu.
Suhera:ok!

Selepas mkn~

Z. Hera:wei aku nk p shopping la. Kajja.
Baekga:kami on je.
Z. Hera:kalau mcm tu aku ajak nayeon sekali la boleh teman aku shopping.
Baekhyun:Ah ok sangat kalau nayeon ikut sekali*teruja*
Z. Hera:eh asal awak teruja sangat ni. Eh awak jngan ckp yng awak dh suka kt nayeon plk. Ha jap lagi penumbuk ni lekat kt muka awak plk ni*marah+jeles+majok*
Suga:ayok hera dh majok tk tau baekhyun buat.
Baekhyun:eh kau ni kan. Ala changi jangan la majok. Ala oppa main-main je la. Oppa anggap nayeon tu mcm adik oppa je. Lagi pun ade orang tu dah suka kt dia. *pujok z.hera pastu pandang suga*
Suga:*blushing*
Z. Hera:ok la. Tapi sape yg suka kt nayeon tu.
Baekhyun:sape lagi orang depan kita ni la.
Z. Hera:suga!! OMG are you serious. *terkejut+fon nayeon*

"Skip depan shopping kompleks yoongyeon team"(author tk tahu nk boh name ape.. Btw yoongyeon tu suga and nayeon )

"Author P. O. V"

Baekhyun, z. Hera, nayeon dan suga jalan bersama-sama memasuki kompleks itu. Kemudian baekhera memberi tahu kepada yoongyeon yng mereka hendak membeli baju. Sekarang hanya tinggal yoongyeon di situ.

"The end P. O. V"

Suga:hmm awak jom kita pergi beli baju.
Nayeon:hmm ok kajja.
Suga:*memegang tangan nayeon lalu berjalan memasuki kedai baju*
Nayeon:*terkejut*hmm suga awak tk malu ke ade orang tengok yng awak pengang tangan saye.
Suga:buat pe saye nk malu kalau awak tu saye punya.
Nayeon:ape maksud awak saye ni awak punye.
Suga:maksud saye tu nanti saye bagitau. Sekarang kite beli baju dulu arraso?
Nayeon:nae arraso.

Yoongyeon pun membeli baju sambil berbual-bual. Apabila mereka sudah penat. Mereka mengambil langkah untuk berehat di cafe yng berdekatan. Setelah ddk di dalm cafe, pelayan di situ mengambil pesanan yng diminta kemudian menyediakan nya. Tiba-tiba....

No not today.... No not today

Menandakan ada yng menelefon nya. Ia z. Hera. Nayeon mengamkat panggilan itu dan..

"Dalam talian"

Nayeon:hello hera asal ni.
Z. Hera:Amboi aku call kau pun tak boleh. Mentang-mentang dapat date dengan suga pastu kau sombong eh ngan aku.
Nayeon:ish kau ni mane ade. Cpt la kau nk ape ni call aku. Aku nk minum air ni.
Z. Hera:tk la aku nk bagitau kau ni yng aku dh balik ngan baekhyun. (Diaorang balik asing-asing tau. Baekhera naik sekali. Yoongyeon naik sekali)
Nayeon:pastu aku nk balik ngan sape ni.
Z. Hera:ala suga kan ade. Lagipun aku nk junpe omma baekhyun ni. Annyeong.
Nayeon:ish kau ni. Ok la annyeong.

"The and call"

Nayeon:awak boleh tk saye- *tk sempat nk habiskan ayat suga dh menyampuk*
Suga:boleh tk de hal la. tapi sebelum tu bagi saye nomber fon awak dulu.
Nayeon:awak nk buat ape ngan nomber fon saye.
Suga:saye nk call,chat ah banyak lagi la saye nk buat. Plz...
Nayeon:hmm ok. *bagi nomber fon*
Suga:ok kamsahamida*senyum sampai telinga*
Nayeon:nae cheonma. Kajja hantar saye balik.
Suga:ala nk balik dh ka
Nayeon:haah kenape
Suga:baru nk ajak date
Nayeon:ish awak ni *blushing*

Mereka berdua berjalan keluar dari shopping kompleks dan masuk ke dalam keta suga. Di dlm keta mereka hanya bercerita tentang keluarga mereka sehingga sampai di rumah nayeon.

Nayeon:ok annyeong suga. Gomawo sbb hantar hera balik rumah.
Suga:nae cheonma. Tk de hal la masalh kecik je tu.

Suga meninggalkan perkarangan rumah nayeon dan nayeon hanye melihat kereta suga yng semakin hilang dari pandangan lalu memasuki rumah nya sambil tersenyum riang.

Bersambung...

Ok siap dh chap 5 .ok tk. Please vote, comen and follow me.
Thanks sebb bace cite ni. Author memang meng hargai sangat orang yng vote, comen and follow author.
Annyeong. (Baekhera and yoongyeon ♥)


pertemuan yng sweet(BAEKHERA💝)Where stories live. Discover now