"Pada hari perkahwinan baekhera"
"Z. Hera P. O. V
Aku berdiri di depan cermin. Aku melihat diriku yng cantik bagaikan bidadari. Aku berasa mcm tidak percaya yng aku akan jadi hak baekhyun sekejap lagi. Aku berasa gembira tapi aku berasa sangat malu. Takut. Nervous. Dan banyak lagi perasaan yng bercampur. Aku cuba menghilangkan semua perasan tu dan tiba-tiba pintu bilik ku dibukak oleh nayeon..
"The end P. O. V"
Nayeon:wei hera kajja nanti dah
lam-*terhenti kata-kata apabila melihat z. Hera*
Z. Hera:wei pahal kau tengok aku mcm tu. Aku tk cantik ke*cemas*
Nayeon:tk tk kau cantik sangat wei harini sampai aku pun ternganga tengok kau.
Z. Hera:ish kau ni aku ingat aku tk cantik ke tadi. Rupenye aku terlebih cantik la ni.
Nayeon:Ah dh la kau punya mengarut tu. Dh kajja kita dh lambat. Pengantin lelaki pun dh tunggu tu.
Z. Hera:nae kajja."Di depan dewan perkahwinan"
Z. Hera mula berjalan memasuki dewan dengan diiringi oleh appanya dan nyanyian lagu 'every time'.z. Hera berasa sangat malu kerana ramai yng memandangnya. Sekarang appanya sudah serahkan z. Hera kepada baekhyun. Baekhyun membawa z. Hera naik ke atas pentas dengan berhati-hati.
Paderi:baekhyun. Adekah kamu setuju untuk menerima z. Hera sebagai permaisuri hidup kamu?
Baekhyun:ya saye setuju.
Paderi:z. Hera adekah kamu setuju menerima baekhyun sebagai putera dalam hidup kamu?
Z. Hera:ya saye setuju.
Paderi:ok kamu berdua boleh bercium sekarang.Baekhyun mula mendekati muka z. Hera dan..
"Chup"
Semua orang menepuk tangan. Baekhyun mula melepaskan ciuman lalu dia senyum kepada z. Hera. Z. Hera membalas senyuman baekhyun turun ke bawah untuk seksi makan.
"Skip"
Selepas mkn baekhera melayan tetamu yng ade di situ. Ramai yng memuji z. Hera sungguh cantik dan ramai yng memuji baekhyun sungguh kacak pada haritu. Manakala baekhera hanye membalas dengan senyuman yng manis. Selepas majlis perkahwinan baekhera berakhir. Baekhera pergi salin baju di hotel yng ditempah oleh appa baekhyun.
"Di dalam bilik hotel"
Baekhyun sedang duduk di sisi katil sambil memakai tuala takat pinggang. Manakala z.hera pulak sedang mandi di dalam tandas. Selepas z. Hera habis mandi z. Hera mula mengambil langkah untuk keluar. (Z. Hera dh pakai baju kt dalm tandas tau).z. Hera segera tutup matanya apabila dia ternampak baekhyun yng hanya memakai tuala takat pinggang.
Z. Hera:arh! Baek pakai la baju awak. *tutup mata*
Baekhyun:ala ape nk malu nanti awak changi tengok jugak.
Z. Hera:ala baek pakai la baju cepat.
Baekhyun:kalau saye tk nk pakai baju awak nk buat ape.
Z. Hera:kalau awak tk nk pakai baju saye cubit awak.
Baekhyun:cubit la kalau berani. Kalau changi cubit oppa ape susah oppa bukak je la tuala oppa ni*senyum sinis*
Z. Hera:ok ok saye tk cubit tapi pakai la baju.
Baekhyun:tk nk changi bukak je la mata. *pergi dekat z. Hera lalu tarik tangan z. Hera untuk bukak mata*ala tengok je la. Kita kan dh halal.
Z. Hera:*malu+blushing*ish awak ni dh la pergi mandi. Habis mata saye dh tk suci.
Baekhyun:ala ape salahnya.Selepas baekhyun mandi. Baekhera mengambil langkah untuk balik ke rumah baru mereka. Baekhyun membawa kereta manakala z. Hera ddk di sebelah baekhyun sambil bermain dengan fon nya. Baekhyun mengendap sengap-sengap fon z. Hera. Di screen dia ternampak nama suga. Baekhyun terus memberhentikan keretanya lalu mengentop z. Hera. Z. Hera berasa pelik dengan tindakan baekhyun lalu dia menanya kepada baekhyun..
Z. Hera:oppa kenape ni. *takut*
Baekhyun:changi chat ngan sape tadi. Oppa nampak kt screen changi tu ade tulis name suga. *serious +jeles*
Z. Hera:haah. Ala oppa jangan la jeles. Changi cume chat ngan die je. Lagipun dia ade ngan nayeon tengah makn. Hah! Lagi satu dia ade kata nk jumpe kite esok kt cafe yoongyeon.
Baekhyun:ouh ok esok kita junmpe diorang.
Z. Hera:oppa tk nk turun lagi ke dari badan changi. Kajja kite balik rumah.
Baekhyun:tk nk. *terus cium bibir z. Hera*
Z. Hera:arh oppa jangan la.
Baekhyun:ok tk pe esok malam kite sambung. Changi bersedie tau. Oppa punya 'adik' ni besar sikit mungkin sakit ok.Z. Hera mula takut sebb esok malam semua hak nye dh nk jadi hak baekhyun.
Bersambung...
Ok settle chap 6 jangan lupe vote, comen and follow me.
Thanks you for read my ff.
(Baekhera and yoongyeon ♥).
YOU ARE READING
pertemuan yng sweet(BAEKHERA💝)
RomanceSuatu pagi yng indah z. Hera sedang tidor tiba-tiba..... Baca la ff ni and jangan lupa vote, comen and follow me please (Thanks you) Selamat membaca. Annyeong