Kahibalo ba ka nga makasabot ko ug Bisaya?
Those eight words spelled my doom. I knew I shouldn't have run. I knew that I should have found a way out of that embarrassing situation like pretending to lose my mind instead of running like some guilty coward.
But I was too embarrassed to think of the what ifs.
"Gwaps! Gwaps! Abrihi ni ba. Naunsa man ka, uy, nga nisutoy man ka ug dagan?" (Gwaps, buksan mo sabi 'tong pinto. Ano bang nangyari sa'yo at bigla ka na lang tumakbo?)
"Shane! Shit, uwaw kaayo ko!"
"Abrihi ni. Mag-istorya ta," my best friend cajoled. "Gwaps, open the door."
I rose to my feet then walked to the door to open it.
"Okay ra ka?" my best friend asked.
I sighed before I walked back to the bed to sit down.
"Hoy, tingug pud. Naunsa man ka?"
"Maghikog na lang ko, Gwaps..." I tonelessly said.
Shane hit my head with her hand.
"Agay, uy!"
"Buang. Unsay maghikog? Mau ra kintahay to imuhang hikugan?"
"Nauwaw kaayo ko..."
"Naunsa ba, unsaon na lang ang pagka-virgin? Unsa na man lang ang ikasulti sa uban nga gasayang-sayang ka sa imong pagka-virgin kay nakahibalo imong crush nga naa kay hidden desire nija?"
"Unsay hidden desire, uy! Pag-sure pud!"
I could see how my best friend was trying to maintain a poker face.
"Gwaps!"
"Unsa man?" she asked biting her lower lips.
"Ayaw ko ug kataw-i ba!"
"I am wearing my serious face. Nganung kataw-an man kintabi nako ang future nga maninay sa akong mga gorgeous children?"
I groaned out loud. "Yati, Gwaps. Nganong kasabot man to siya ug Bisaya? Taga-Ilocos siya, 'di ba? Nganong hawod man kaayo s'ya mo-Bisaya? Palihog ko ug esplikar nako, bi, kay gamay na lang mabuang na gyud ko!"
"I asked him about it."
"Nag-istorya mo?"
"Dili nag-sign language mi."
"Shane, uy!"
"Komedya ra, uy. Mau 'to, ako s'yang gipangutana nganung lihero kaayo s'ya mag-Binisaya ba."
"And...?"
"Sa side sa iyahang Mommy, taga-Cebu kuno ang iyahang Lola unya ang iyahang Lolo taga-Davao. Unya iyahang Daddy taga-Ilocos pero na-assign sa Cebu sa una ug didto niya na-meet ang iyahang wife..."
"Litsi! Nganong wala man na nigawas sa akoang research about niya?"
"Ambot lang. Karon ra pud bitaw ko kahibalo. Iyahang roommate pud nga ako-ang classmate sa isa ka G.E. nako kay wala pud kasayod."
"Oh, my God..."
"Nganu na man pud? Kulbaan man pud ko ug apil nimu, uy!"
"Gwaps!"
"Unsa man lagi?"
"Basin nakahibalo s'ya..."
"Nga?"
"Gwaps, basin nakahibalo s'ya nga ako ang nagkawat sa iyang picture—"
"Imong gikawat iyang picture?!"