Gelojoh

671 24 0
                                    


'Ok, saya nak assignment ni siap dalam masa 2 minggu dari sekarang, jangan ada yang hantar lewat dari dateline,' kata Puan Halimah diselangi dengan keluhan para pelajarnya yang lain. Yelaa, baru je siapkan tugasan yang diberi seminggu yang lalu, hari ni dapat lagi tugasan baru. Hurgghhh..penat betul jadi student ni! Tapi jangan nak mengeluh sangatlah. Nanti dah kerja lagi penat tau!.

Sesekali aku menekup mulutku yang ternganga luas akibat menguap. Yelaa..mengantuk betul! Asal masuk kelas je mengantuk! Tapi bila makan..tak pulak..hehehe.

Tiba - tiba Bad muncul dihadapanku, memandangku dari atas ke bawah dengan dahi berkerutnya.

'Dah sebulan dah ni..tak nampak apa - apa perubahan pun,' perli Bad.

Berdesing telinga aku mendengarkan kata - kata Bad itu.

'Baru sebulan kot..sabar lah!,'

'La..aku tanya je..jangan la marah,' kata Bad dengan senyuman sinis.

'Mana ada aku marah..,'

Bad mula melangkah sebelum aku menghalangnya. Bad menoleh semula memandang kearahku dengan pandangan hairan.

'Asal kau offer aku benda ni erk? Kenapa kau nak aku kurus?,' akhirnya aku memberanikan diriku bertanyakan soalan yang sudah sebulan bermain difikiranku, ditambah lagi dengan desakan Tania yang tidak berpuas hati. Yelaa, Tania takut aku kena game je dengan si Bad ni.

Bad terdiam sejenak.

'Kan aku dah cakap dulu. Anggap je aku buat charity,' jawab Bad selamba. Kemudian, terus melangkah pergi dari situ.

Ishh geram betul la aku dengan mamat ni!.

Kontrak (Completed)Where stories live. Discover now