ik sta oog in oog met... hij kijkt me ook aan met grote ogen maar dat verandert al snel in een dikke grijns, ik kijk hem vel aan ''Robin dit is logan'' hij wijst naar de zwart harige jongen. meteen zie ik Katy met haar blonde lok speelend naar hem kijken. ik lach en jake gaat veder en wijst naar de bruin harige ''dit hier is James en die blonde daaro is Steven''. ik knik ''en wie is die schoonheid achter je
Robin?'' vraagt Logan terwijl hij mij niet aankijkt maar strak naar Katy blijft kijken ''Katy'' zegt Katy als ze merkt dat ik niks zeg. ''zullen we dan maar gaan dames?'' vraagt Jake en hij doet zijn arm bij zijn zij zodat mijn arm erin kon hangen. ik knik en doe mijn arm in zijn arm en Katy loopt snel naar me toe en verluisterd: ''hier geen knappe jongens? Moet je Logan zien hoe hottie!''. ik lach maar Katy is al naar Logan gelopen. als we voor de disco staan zegt Jake '''klaar voor een wild avondje stappen?'' ik knik ''hee Lisia!'' hoor ik een stem achter meik kijk om een meisje van mijn leventijd die een beetje klein is, met een flinke bos blonde krullen word geroepen door Steven ''oh dat is Lisia, ze is onze vriendin''. zegt Jake snel die me vragend ziet kijken. ''hee Lisia! dit is Robin waar ik over vertelde'' roept Jake naar Lisia ik bloos hij heeft over mij verteld? Lisia komt meteen op ons af je ziet aan haar dat ze een stoere meid is. als ze bij ons staan zegt ze ''hee je hebt gelijk ze is een mooie meid!'' zegt ze Jake en ik blozen tegelijk waar we allemaal hard om moeten lachen ''ze komt toch uit a'dam? ik had wel verwacht dat ze wat veller was, maar ze heeft wel goeie kleren aan!''. Jake lacht. ''oh sorry, ik ben Lisia, het klonk wat onaardig, jij bent robin toch? Jake heeft me al veel over je verteld! heb je toevallig nog wel een tong? want je zegt niet veel''. Jake bloost weer ''Lies sst''. ik lach ''ik kan wel praten hoor en hee hah, en wat heeft Jake dan precies gezegt?'' en ik glimlach vals naar Jake ''hee gaan we nog naar binnen of blijven we de deur blokkeren?'' roept James ik zie Jake zuchten van opluchting en we lopen naar binnen. het is super gezellig en Lisia is super aardig en kan het prima vinden met Katy. het is super gezellig als ik even alleen sta komt Steven op me af. o shit! ''hee, je zag er goed uit laatst'' zegt hij met een brede grijns ik kijk hem vuil aan ''niet zo boos kijken schatje''. zegt hij ''ik ben je schatje niet! En hou je kop maar en kijk mijn kamer niet meer in lievie''.zeg ik nep-lachend. hij blijftr me aan lachen maar ik loop weg. ik zie Jake en loop snel op hem af. ''hee, prinsesje''. ik lach das zo lief! hij knuffelt mij. ik zie Lisia, wat! wat gebeurt daar?!
pov Lisia
''laat me los viezerik!''. zeg ik boos tegen een enge vent hij pakt me vast en tilt me op ik sla en schop zo hard ik kan dan zie ik Logan hierheen komen samen met James ''je hebt gehoord wat ze zei laat haar los!'' roept Logan boos. de enge man laat me los en duwt me keihard weg, ik val op de grond, auw. Katy en Robin komen op me af ''gaat het?'' vraagt Katy bezorgd maar ik kijk alleen naar Logan en James
pov James
hij duwt Lisia op de grond. nu ben ik boos! ''wat willen jullie watjes tegen mij doen he?'' zegt hij uitdagend. ''dat je haar met rust laat klootzak!''. de man word boos en slaat me keihard op mijn kaak. auw. Loagon word boos en valt hem aan en Steven gaat er ook mee bemoeien. na wat gevochten zitten Logan, Steven en ik onder de plekken en die man ook. we worden onderbroken door de baas. ''EN NU KAPPEN WEG HIER!''. we gehoorzamen en lopen met zn alle de club uit. ik loop naar Lisia ''is alles oke?'' ze knikt ze is hier duidelijk van geschrokken ''gaat alles oke met jou?'' ik knik ook, ze trilt. ik doe snel mijn jas uit en doe die om haar heen ze glimlacht maar tegelijk kijkt ze me verward aan ik lach. en sla mijn arm om haar heen.
pov Robin
wow ik was echt geschrokken! ''hee jongens ik ga samen met Katy naar huis oke?''. iedereen knikt. ''zal ik mee lopen'' vraagt Jake. Katy knikt dat ze het goed vind ''ik ga niet mee sorry ik loop even mee met Lisia oke?''. Lisia kijkt verasst maar ondertussen blij. ze zouden best schattig samen zijn.
Als ik samen met Jake en Katy in mijn kamer sta. zie ik Katy geirriteerd kijken naar Jake. ik kijk haar zo lief mogelijk aan ''ik ga douche dan hebben jullie nog wat tijd'' ik lach en Jake ook.als Katy is vertrokken zitten Jake en ik stil op mijn bed. opeens komt Katy's hoofd uit de badkamer ''jeetje jullie zijn zo lastig ga gewoon praten!'' ik lach en ze verdwijnt maar voordat ze helemaal weg is zegt ze ''praat!'' ik kijk Jake aan ''kom je moet iets zien. ik trek hem mee naar de gang waar ik BlueBand tegen kom. ''hee BlueBand!'' ik til hem op en Jake lacht ''ahw wat is hij schattig!''. ik knik en zet BlueBand terug op de grond en hij loopt meteen mijn kamer in. ik pak Jake bij zijn pols en sleur hem de oude trap op naar de zolder.
als we op het dak zitten gaat Jake liggen en hij trekt me mee. nu lig ik op zijn borstkast en Jake heeft zijn arm om me heen het is zo leuk met hem we kijken naar de sterren ''kijk'' zegt jake en wijst naar de sterren ''dat lijkt op een hart''. ik kijk en zie hem ''wow je hebt gelijk!''. zeg ik. hij glimlacht naar me en komt dichter met zijn hoofd naar me toe en gaat met zijn hoofd boven mijn hoofd. ik slik. hij is zo knap! zijn hoofd ligt nu een paar centimeter van elkaar. ''miauuuww'' horen we kijken allebei naar de richting waar het van komt. een klein mager katje zit bang op het puntje van ons dak. Jake en ik kijken elkaar aan ''kom we gaan hem helpen hij is zo mager''. we staan op en ik besluit om naar boven te klimmen. ''kooomm katje, kom dan'' roep ik en klim onhandig naar het katje. ik glij uit en Jake houd me tegen ''kom dit is gevaarlijk!''. ''ja, maar dat arme katje!'' zeg ik protensterend en klim weer naar boven. ''doe alsjeblieft voorzichtig!'' zegt Jake ik knik en het katje begint te miauwen. hij is bang. ''kom, ik wil je helpen''. ''jake wil je me een duwtje geven ik kom niet veder naar boven''. ''is goed maar doe alsjeblieft voorzichtig''. hij geeft me een duwtje en snel pak ik het katje. hij trilt helemaal en ik lig nu plat op het dak. langzaam voel ik Jake mij naar beneden trekken en we lopen snel naar binnen. ik loop samen met jake naar beneden en ik pak een oude theedoek en wikkel het katje erin. BlueBand trippelt nieuwschierig naar me toe ''nee BlueBand, dit katje is niet een speeltje ga maar weer''. ik hoor Jake lachen ik geef het katje aan Jake en pak wat vlees uit de koelkast en een schaaltje en doe er wat water in daarnaast leg ik het vlees en Jake legt het katje bij het eten en drinken. hij gaat naast me staan en samen kijken we naar het katje ''en hoe noem je het? wat is het eigenlijk?''. ik til het katje op en kijk snel en zet hem dan neer ''het is een zij''. zeg ik glimlachend. ''nou hoe noem je haar?''. hij slaat zijn arm om mijn middel. ik leg mijn hoofd tussen zijn nek/boorstkast. ''uh Lea''. ''mooie naam''. en Jake glimlacht. Lea is wit en haar staart is oranje/zwart op haar haar rechter oortje is oranje en daaromheen is het ook een beetje oranje datzelfde geldt voor de linkerkant maar dan met zwart. en het neusje is oranje. Als Lea is uitgegeten begint ze weer te miauwen. ik pak haar op en wikkel haar weer in. Jake kijkt op zijn mobieltje ''ik moet naar huis prinsesje''. ik knik en laat hem uit ''doei''. ik doe de deur dicht en loop naar mijn kamer waar Katy in eenvoudige kleren is aan het zape en ze ligt op mijn bed met BlueBand op haar schoot. als ze mij ziet zegt ze ''hee was het gezellig met Jake?''. ik knik ik merk op dat ze het niet doorheeft dat er een kat in de theedoek zit die ik vast heb. ''wat heb je in je hand?''. ik open het doek en haar ogen worden groot! ''wat een schatje!'' BlueBand merkt het ook op maar zo te zien kunnen Lea en Blue het goed vinden samen.
nu zit ik samen met Katy op mijn bed aan het tv kijken met een dier op onze schoot. ''en lukt het met Logan?'' vraag ik tenslotte. ze lacht ''ja prima, hij is echt een lekker ding!'' nu moet ik lachen, ''dat zeg jij over elke jongen''. ''ja oke, maar hij isecht leuk! en trouwens weet je al meerf over je blonde gleurder?''. ik sta op naar mijn kast om me om te kleden ''ja..'' zeg ik ongemakkelijk. ''vertel! ik weet dat je meer weet vertel!''. ''het is Steven''. haar ogen vergroten en dan begint ze te lachen, en niet normaal ook, Blue schrikt ervan en springt van Keet's schoot. ze loopt meteen naar het raam ''kijk daar is hij!'' ik loop naar haar toe en lach. ze heeft gelijk Steven lacht breed naar ons toe. ''kom we gaan slapen ik ben moe het is al 3u s'nachts. we vallen in slaap met Blue en Lea op onze voeten
JE LEEST
remember me
Romancedit verhaal gaat over Robin, ze is 16 jaar en als haar vader net is overleden wilt haar moeder rust door te verhuizen van a'dam naar Groningen. Robin is een echte feestbeest en flirt met elke jongen. ze kijkt er tegenop om te verhuizen maar ontmoet...