Malam"Eunji! Esok sekolah jangan lawan cakap cikgu, dengar apa yang cikgu kata dan fokus dalam mata pelajaran, faham" pesan ibunya kepada anaknya yang tunggal itu.
"Kita ni bukan orang berada, baru jaaa pindah rumah dari desa, jadi jangan buat pasal" rengek ibunya lagi kepada anaknya, Eunji yang sudah berumur 18 tahun mengiya-iyakan kata-kata ibunya itu.
"Baju, kasut,beg semua siap untuk esok?" tanya ibunya dengan muka yang tegas.
"sudah ibu" kata Eunji dengan mengangkat tangan di atas kepala seperti askar yang hormat komandernya.
"baguuus" ibunya balas kembali dengan menunjukkan tangan seperti 'good'.
************
PagiSekolah SMA Hannyoung sudah kecoh dengan berita gadis desa yang akan datang ke sekolah mereka hari ini.
" Teacher datang! Teacher datang!" riuh salah seorang pelajar dan semua pelajar dari tingkatan 6 Uranus lari ke tempat mereka masing-masing.
Sepertinya Teacher Song Rinyhu yang diminati ramai guru lelaki kerana badannya yang mantain dan mukanya yang Comel seperti model dengan kasut yang tinggi. Teacher Song Rinyhu pun masuk.
"Okey class sekarang teacher ada suprise! untuk kamu semua" beritahu teacher Song Rinyhu dengan muka teruja.
Semua pelajar dari tingkatan 6 Uranus membuat-buat muka kerana sudah tahu surprise yang teacher berikan itu.
"Eunji! Jemput masuk" panggil teacher Song Rinyhu untuk jemput Eunji masuk ke kelas.
"baik teacher!" Eunji balas kembali dengan suara agak nervous.
Semua pelajar sudah tidak sabar melihat wajah budak kampung itu.
Eunji melangkah masuk dan berdiri di sebelah kiri teacher Song Rinyhu
Semua pelajar lelaki terpegun dengan kecantikkan Eunji dan pelajar perempuan agak sedikit menyampah.
"Okey Eunji sila perkenalkan diri kamu" kata teacher Song Rinyhu.
"nama saya Jung Eunji, saya dari Seoul ,sila beri tunjuk ajar" senyum Eunji kepada rakannya yang baru.
(T.B.C)
YOU ARE READING
Bad Boy 나쁜 소년 ✔
FanfictionEunji melihat ramen hanya tinggal satu saja lagi. "inilah peluangku" Eunji mengambil ramen itu secepat mungkin. Tiba-tiba seseorang merampasnya. Eunji merebut kembali. Orang yang merampas itu juga tidak melepaskan peluangnya. Ramen itu terjatuh...