Bad Boy 13

447 46 7
                                    

Rumah Eunji

Eunji berlari mengambil bajunya yang dijemur kemarin.

Handphone Eunji bergetar lagu 'spring day' yang dinyanyikan dari group BTS.

Menandakan panggilan telefon dari Jungkook.

"kenapa pulak dia call, dahh laa sehari suntuk aku duduk rumah dia" ngomel Eunji dengan memegang telefonnya.

"hello kenapa call?" Eunji menjawab panggilan itu.

"kenapa awak gelabah sangat nak balik rumah? Awak okey tak?" Jungkook menanya Eunji dengan nada yang risau.

'masa bila pulak dia tukar panggilan awak pulak ni!' bisik hati Eunji dengan muka yang merah.

"aku gelabah tadi.. aku cuma lupa ambil baju jemur dekat luar jaaa, haaa aku okey" Jawab Eunji dengan suara yang manja.

"laa yang tu jaa aku ingat apa? buat suspen jaa, kejap lagi jangan lupa kerja kau sebagai maid" Jungkook terus menutup panggilannya.

"aikk aku kau pulak" Eunji garu kepala pelik dengan sikap mr. bad boy ni.

**********
Apartmen Jungkook

"ish mana budak niy tak datang lagi ke?" ngomel Jungkook seperti tidak sabar menunggu Eunji datang.

'ting tong, ting tong' loceng rumah Jungkook bunyi.

Jungkook berlari membuka pintu.

"kau pergi mana lama sangat? dah tengah hari dah tahu tak?" tanya Jungkook dengan nada marah.

'dah kenapa mamat ni sebelum ni tak ambil tahu pasal aku pun' bisik hati Eunji.

"minta maaf bos!" tunduk Eunji meminta maaf.

"dah masuk" Panggil Jungkook mengajak Eunji masuk.

Seperti biasa Eunji menjadi maid kepada Jungkook.

Jungkook hanya mengarah,membuli dan mengacau.

(T.B.C).....

 Bad Boy 나쁜 소년 ✔Where stories live. Discover now