pagi......
Eunji tiba di sekolahnya dengan menaiki basikal bewarna merah jambu.
'herm tiba-tiba bala jatuh atas kepala sendiri' bisik hati Eunji sambil berjalan menuju ke kelas.
"Selamat Pagi Eunji" senyum Naeun kepada rakan jiran sebelahnya Eunji.
"Selamat Pagi Naeun" Eunji balas kembali dengan senyumannya yang manis itu.
"awak tahu tak dalam bawah meja awak ada sampah" tunjuk Naeun di bawah meja Eunji.
"ada sampah" Eunji melihat ke bawah mejanya itu.
"kesian awak Eunji siapa punya kerja ni? Jahat betul mereka ni" simpati Naeun kepada rakannya Eunji.
Eunji hanya diam dan tidak bekatata apa.
Eunji kecewa dengan sikap mereka yang tidak berfaedah itu.
*************
Pulang sekolah'bzz, bzz, bzz' bunyi bergetar di telefon Eunjj, menandakan mesej.
"siapa pulak yang mesej ni? Eunji mengeluarkan hanphone nya dari poketnya.
Eunji mendapat pesanan dari Jungkook .
JUNGKOOK BAD BOY 😈
:Jumpa aku dekat kedai yang kita
jumpa semalam."ishh aku lupa laa hari ini aku jadi maid dia" kelam kambut Eunji mengayuh basikal.
***********
"mana dia ni tak sampai lagi, tipu aku ke apa? ngomel Jungkook."haa sampai pun ingatkan lupa dah dia tu maid aku" Jungkook melihat Eunji sedang menongkat basikalnya.
Tidak sampai ke kedai itu Eunji terpijak kulit pisang.
"EUNJI!!! hati-hati" Jerit Jungkook utk beritahu.
Eunji mahu jatuh.
Jungkook sempat lari menyambut Eunji.
Muka mereka sesama mendekat.
(Kenapa dia selamatkan aku) dlm hati Eunji.
(Asal dia cantik sangat hari ini) dlm hati Jungkook.
"HELLO Awk dah knape" Eunji berkata dgn Jungkook.
Jungkook masih tenung muka Eunji.
(Aduh dia ni dah kenapa. Nasib baik Kau Handsome Jungkook sampai esok pun tak apa kalau tenung Saya.) ngomel hati Eunji.
Eunji kejap mata dan mulutnya cuba berikan Ciuman ke Jungkook.
Jungkook terkedu seketika.
Jungkook sedar dan terus melepaskan Eunji.
"adoihh sakitnyaa" kepala dan badan Eunji terhantuk di lantai.
YOU ARE READING
Bad Boy 나쁜 소년 ✔
FanfictionEunji melihat ramen hanya tinggal satu saja lagi. "inilah peluangku" Eunji mengambil ramen itu secepat mungkin. Tiba-tiba seseorang merampasnya. Eunji merebut kembali. Orang yang merampas itu juga tidak melepaskan peluangnya. Ramen itu terjatuh...