Part2❤

192 45 11
                                    


29/11/2017.

It's MAMA time in Japan.

Kelihatan satu persatu idol yg hadir di mama dtg ke carpet merah. Sehingga lah ketibaan CBX membingitkan  suasana dengan jeritan Exo. Baekhyun, xiumin dn chen tersnyum dn melambai kearah Exol.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka berhenti ditempat dimana setiap idol harus berhenti untuk jurukamera menangkap gambar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mereka berhenti ditempat dimana setiap idol harus berhenti untuk jurukamera menangkap gambar.

CBX melangkah kearah tempat duduk dimana ramai idol berkumpul di situ. Kelihatan seventeen, wannaone, twice dn beberapa idol lain kelihatan bow kepada EXO yg baru sampai itu.

CBX tersenyum kearah mereka. Dan mereka bersembang sembang dn selepas beberapa minit mereka mula memasuki kedalam dewan dn mula menduduki sofa yg telah ditempatkn.

8.00 P.M.

Tepatnya masa pukul 8 malam pengacara memulakan pengacaraannya. Satu persatu awards telah disampaikan.

Dan selepas beberapa awards  mula la beberapa persembahan idol yg saya lupa(x tngok sangat~_~)

Selepas tamat persembahan itu mereka diberi rehat selama 10 minit. Dikesempatan itu chen minta diri untuk ketandas kerana nk buang air kecil.  @kyungsooExol

Chen bergegas pergi ketandas, setelah 3 minit dlm tandas chen berkira kira mahu keluar tiba tiba suara seseorang mematikan niatnya itu.

"Weh aku rasa yg layak twice dlm awards berbanding exo tu. Bukannya Bagus pon, aku pon pelik kenapa ceo kita nk still lagi nak calon kan Exo tu sbb sm dngan ceo kita tukan bermusuh? " kata seseorang.

"Alah pengaruh exo kan kuat apatah lagi jumlah fans mereka yg ramai. Kalau kita x invite exo xde peluangla boss kita tu nak kaut duit. Yelah dngan exol aje boss kita dpt duit banyak dngan fans lain kurang sbb tu kita kne manfaakan peluang ni. " yg yg lagi satu itu.

"Aahkan!  Bijak ceo kita tu!  Exol je bodoh sbb terpedaya! " kata seseorang yg lain satu itu.

Chen yg berada didalam tandas itu hanya mampu menarik nafas panjang dn disusuli perasaan sebak didada.

Dia sebenarnya sudah menyangka yg mereka akan diperlakukan sebegini tetapi dia tetap ceria dihadapan exol. Walaupon hatinya berdongkol geram tetapi itu tidak membawa manfaat kepadanya malah membawa masalah kepada dirinya, member exo, SM dn fansnya.

Perlahan lahan chen membuka pintu tandas itu apabila yakin mereka sudah beredar. Chen menenangkan dirinya buat seketika dn meneruskan perjalanannya menuju kedewan.

Chen sedaya upaya menahan dirinya dari menangis dn tersenyum kearah fans yg sedang memandangnya itu

DIKOREA.

Kelihatan chanyeol sedang memandu sambil menyanyi kecil. Dia memberhentikan kereta diluar bangunan dimana noona nya sedang bekerja.

"Chanyeol dah lama sampai ke? " tanya yoora kakak chanyeol.

"Eh baru je sampai noona, noona dh lama balik ke? " tanya chanyeol smbil memandang kearah noona nya itu.

"Baru je abis, keluar keluar je noona nampak kereta kamu kat luar. Sbb tu noona ingat kamu dah lama sampai. " balas yoora.

"Ooo baru je sampai x sampai 5 minit dh noona masuk. " kata chanyeol tersenyum kecil .

Yoora hanya mengangguk dn tersnyum kearah adik lelaki nya itu.

Chanyeol perlahan lahan memusing string keretanya untuk bergerak kehadapan.

Mereka berdua dlm perjalanan menuju ke vivapolo dimana tempat ibu bapa chanyeol berniaga.

Setibanya di vivapolo, chanyeol dn noona nya memasuki restoran itu melalui pintu belakang kerana khuatiri diserbu peminat.

"Omma! " panggil chanyeol lembut.

"Eh anak omma dah sampai, meh masuk dlm bilik rahsia ni! " kata omma park lembut kepada kedua dua anaknya itu.

Chanyeol dn yoora hanya membuntuti ommanya itu. Mereka kemudian makan sambil bersembang dn tertawa malam itu sebelum chanyeol bertolak ke hong kong.

KEADAAN SEHUN DI KOREA

Sehun kelihatan boring kerana dia tiada aktiviti sebelum dia ke hong kong. Lalu dia hanya menonton TV dn bermain dngan vivi sahaja malam itu.

Tiba tiba telifon sehun berbunyi.

Pon ponnnn ponnn...  (Bunyi kereta) 
Pelik hunnie nih 😶

"Money money hyung"

"Aaah hyung waeyo? " tanya sehun.

"Haa sehun buat nak join hyung tak pergi restoran omma chan ? Sbb omma dia nak belanja kita sebelum kita gi hong kong? " tanya suho.

Tiba tiba mata sehun bersinar.

'makanan percuma'  kata sehun dalam hati.

"Okay hyung ambil kat rumah ye. " kata sehun.

"Arasso jumpa nanti" kata suho dn dia mematikan panggilan.

Sehun meletakkan vivi yg tido diribaanya diatas sofa dn laju memucut kedalam biliknya untuk menukar baju.

Sehun pantang dengar perkataan belanja mula lah mata nya bersinar terang!.

MAMA JAPAN.

Mc pengacara di mama itu sedang mengumumkan siapa yg akan mendapat awards. "BEST ASIAN STYLE IN JAPAN"

"Best asian style in ment asian music awards adalah milik??????????????  EXO CBX CHUKAEYOOO!! " jerit pengacara itu.

CBX yg tngah duduk itu terkejut dn bangun dari tempat duduk sambil tersnyum sesama sndiri. Selepas mereka bow dn senyum sesama idol mereka pon menuju kepentas diiringi jeritan ExoL.

Selepas mereka mengambil piala mereka baekhyun memulakan ucapannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas mereka mengambil piala mereka baekhyun memulakan ucapannya.

"Errr thanks kepada aeri yg teguh menyokong CBX tanpa rasa lelah dn member exo yg sntiasa menyokong. Selain itu thanks to SM yg mempercayai kemampuan kami untuk menubuhkan group CBX ni, tanpa mereka CBX tidak akan ada disini. Dan kepada sunbae sunbae yg sentiasa disisi terima kasih sangat sangat, tanpa awak semua jugak sya tidak mampu dpt menyanyi dngan baik". Kata baekhyun dn selepas itu mereka bertiga bow dihadapan itu dan berlalu kebelakang pentas.

Semasa EXO menuju kebelakang pentas, chen perasan ad segelintir staff mnet kelihatan tidak puas hati akan kemenangan exo tu. Tetapi chen hanya mngendahkan semua itu, dn biarkan mereka dngan pendapat mereka sendiri.

BERSAMBUNG.

NANTIKAN DENGAN SABAR OKEY PART SETERUSNYA. THANKS KERANA MEMBACA ❤

Meaning 1Disember For ExoL ✔Where stories live. Discover now