1/12Mnet Asian Music Awards .
Exo sudah bersiap sedia didalam bilik persediaan mereka.
"Hyung, baek takut la" kata baekhyun kepada suho.
"Takut kenapa? Bukan kita selalu ke dtg majlis mcm ni? " tanya suho.
"Bukan takut apa hyung, risau kalau kita tak akan dapat awards yg banyak. Lagipon hyung taukan mama macam mana. " tanya baekhyun smbil memandang wajah suho yg seakaan termenung itu.
Suho mngeluh kecil.
Ya! Mmng dia tahu. Dia tahun segalanya.
Tiba tiba ingatan suho terimbas kembali perbincangan dia dngan lee soo man.
Tok tok tok.
"Masuk! " kata seseorang dri dalam.
Suho membuka pintu dn berjalan menuju kearah meja lee soo man.
"Tuan saya nak cakap sikit. " kata suho.
"Boleh, sila duduk! " kata soo man.
Suho perlahan lahan menarik kerusi dihadapannya itu lalu duduk disitu.
"Awak nk ckp pasal apa ye."
"Hmm saya risau la pasal MAMA kat hong kong ni, tuan tahu kan diorg x suka kita. Yela artis kita banyak yg dapat awards kat situ mnyebabkn diorg x puas hati. " kata suho Agak berdebar...
"Hmn ye saya tahu, yela awak tahu akan disebabkan exol lah perniagaan diorg sekarang Agak maju sbb tu diorg berlagak dn iri hati dngan kita. Tapi dia x sedar tanpa exol majlis diorg tak akan laku. " kata soo man yg matanya tepat kearah muka suho.
"Mungkin, sbb tu saya bangga dngan Exol". Kata suho smbil tersenyum.
"Dah kamu pergi siap, and jangan risau. Diorg tak boleh buat apa apa.! " kata soo man lalu dia bangun dn menuju kearah suho. Bahu suho ditepuk tepuk perlahan..
Suho hnya tersnyum dn mngangguk perlahan.
Ingatan suho menghilang apabila ad seseorang menepuk bahunya lembut.
"Okay ke hyung? " tanya sehun lembut.
"Okay. " kata suho pendek smbik tersnyum kearah sehun.
"Okay semua jom masuk kedalam kereta, kita kan nk pergi ke red carpet. " kata manager EXO.
Mereka hnya mngangguk dn bergerak kearah kereta.
Apabila tiba saat EXO melalui red carpet jeritan bergema disetiap sudut tempat itu.
Exol sangat dikagumi oleh para artis dan fandom. Tetapi ada juga fandom yg mencumburui exol dn dari situ wujudnya pelbagai salah faham.
"Haa sekarang EXO yg melalui red carpet. Mereka baru sahaja melancarkan Album ke 4 mereka yg bertajuk The War dan mari kita berjumpa mereka. Annyeonghaseyo. " kata pengacara itu.
"Annyeonghaseyo" kata EXO serentak.
"Apa yg awak ingin katakan kepada penonton dan fans" tanya pengacara itu.
"Saya nk mngucapkn terima kasih kepada fans yg tegar mnyokong dn sentiasa mempercayai kami tanpa jemu. Exol saranghaja We Are One! " kata suho lalu disusuli jeritan ExoL.
Pengacara itu memberi bowl dn dibalas oleh exo. Exo berjalan menuju kebelakang untuk mengambil tempat didalam dewan itu.
"Saya nak tisu boleh? " kata baekhyun kepada staff disitu.
"Kat sana x nampak ke? Dah pakai contact lens pon buta. " kata staff disitu lalu pergi dari situ.
Baekhyun hnya tunduk dn tak lama kemudian mata baekhyun mula berair dn perlahan lahan air mata nya menuruni pipi mulusnya itu.
"Hey baekhyun knp nangis ni? " pujuk chen.
"Staff kt sini marah baek. Baek nk tnya tisu je! " kata baekhyun dngan suara serak.
"Syuuu jangan nangis meh chan lapkan mata baek. " kata chanyeol dn mngesat air mata baekhyun perlahan lahan dngan tisu itu.
"Baek jangan nangis ye, diorg dengki dngan kita sebab tu mcm tu. Tabah k, nanti aeria nampak da x comel baekkie ni" pujuk suho lembut.
Baekhyun hnya mngangguk dn mengelap air matanya yg ad dipipi itu.
"Okay? Jom kita pergi kat tempat duduk kita" pujuk xiumin dn memeluk bahu baekhyun smbil menujuk kearah tempat duduk mereka.
Saat pembukaan itu chen dn sapatah saya lupa membuat persembahan pembukaan. Persembahan itu kelihatan menarik dngan lampu lampu disitu.
Kelihatan exol enjoin dngan persembahan chen itu.
Chen yg baru tamat persembahan itu berlalu ketempat persalinan mereka.
"Eh manager knp? "Tanya chen pelik melihat manager mereka yg Agak geram.
"Takde la, manager lain semua ad kerusi sn peralatan lain lengkap. Tapi kenapa kita je tak de hish benci tol. "Kata manager EXO marah.
Chen mngeluh kecil.
"Saya pon x taunk cakap apa. Xpela awak duduk mana mana dulu ye saya nk tukar baju dulu. " kata chen, manager hnya mngangguk perlahan.
Semasa didalam bilik persalinan itu chen hnya mngeluh dngan layanan mnet kepada mereka.
1jam berlalu.
EXOL P. O. V.
"Yah kenapa semua yg exo masuk semua tak menang. Bukan kita leading ke, hish kenapa nihhh" kata exol disitu.
"Kan padahal malam semlam ,kita menang tau semua percalonan tau. Aku Agak mama pnya hal ni tau, aku x kira lepas persembahan EXO ni aku nak blah! " kata exol lagi satu itu.
"Weh korang tau x lightstick exol kat bawah tu kne rampas, and ad yg x kne rampas sbb dia berkeras kan. " kata rakan mereka dibelakang.
"What!!!!" kata exol dihadapan itu serentak.
Dia hnya mengangguk
Bersambung 🐩
Cerita ini hanya rekaan semata mata 👍
YOU ARE READING
Meaning 1Disember For ExoL ✔
FantasySetiap fans pasti mahu kan idol yg mereka sayangi menerima penghargaan sebagai hadiah untuk kerja keras mereka selama ini. Exo siapa tak kenal exo? Fans mereka merekakan fandom terbesar didunia. 1Disember merupakan hari yg berjaya menumpahkan ribua...