“ KIM DONG HYUN!!!!! IREONAAAAAA PALLI ”
“ omma gempa bumi!! Tolong hyunie taknak mati awal nanti tak sempat nak kahwin ehhh ” aku terus tersedar daripada tidur lepas nonna kesayangkan ku jerit dekat sebelah telinga.
“ nonna!! Takyahlah jerit-jerit cuba nonna kejut manja sikit ” nonna hyejin masih gelak eiyy dia ni aku terajang kang.
“ haahahah lawak seh hyunie tersedar tadi . Apa dia gempa bumi? Ahhahaha ” ah sial la dia ni aku sabor je. Aku tersebut ambik bantal busuk lempar dekat muka dia.
Rasakan. Haa engko jatuh macam nangka busuk hahaha
“ Hyunie . Kamu. Tidak. Dibenarkan. Jejak. Ke. Cafe. Nonna. Sampai. Mati. ” okay ni sumpah tak lawak. Dahlah sebut satu persatu matilah.
Aku terus melutut depan nonna. “Nonna jebal! Hyunie nak ikut. Okaylah Hyunie belanja lipstick Dato Seri Vida pakai tu. ”
“betul ni? Okay. Ciao. Cepat siap ” happy lah tu dapat lipstick. Kembang setahun hidung dia confirm.
Aku terus mengorak langkah ke bilik air, buka baju, buka seluar yang selebihnya rahsia. Gatal eh korang semua ni
Author : eh kau baik berambus masuk bilik air sekarang. Banyak bebel eh kau.
Donghyun : alalalalala janganlah marah. Hurmmm
Back to the story
Dah siap hiaskan diri pe lagi makanlah en. Taknak kau makan dekat cafe nonna nanti kena bayar.
“ Morning omma appa ” aku terus mengambil tempat duduk aku sebelah hyejin nonna.
“ hyunie, okay tak pilihan omma? Dia baik kan macam yang omma janjikan? ” haih aku fed up lah macam ni. Terus takde mood nak makan .
“ omma, stop it . Boleh tak bagi hyunie buat pilihan sendiri? Takkan semua nak ikut pilihan omma. ” aku terus beredar dari meja makan.
Terus ke pintu dan memakai kasut. Aku menahan teksi yang lalu di depan rumah.
“ Blink Cafe, Hongdae ” pakcik teksi tersebut mengangguk dan teruskan perjalanan.
Semasa dalam perjalanan aku terlelap. Mungkin penat befikir tentang tadi. Baik aku stay dorm dengan youngmin.
“ encik? Dah sampai dah ni. Encik taknak keluar ke? ” aku terus tersedar.
“ maafkan saya. ” aku terus menghulurkan Wang and keluar dari teksi .
Aku terus menuju ke Cafe nonna aku. Mungkin dia dah sampai dan mungkin tak . Takkan nonna lupa kot harini ada idol nak datang .
Nampaknya aku kena tolong buat apa yang patut dulu. Takut dia datang lambat pulak .
“ Kwon Soon Jyn, Donghan, hyunbin, kwon hyeop, hyeongseob dan euiwoong sini jap ” aku memanggil pekerja nonna.
“ Hyejin nonna ada bagitahu yang harini ada idol nak datang Cafe tak? ” semua geleng. Asudah langsung tak tahu .
“ korang baik kemas semua, sapu, mop , susun meja and apa yang patut. Dan jaen ye? Ikut aku ” mereka terus melakukan kerja yang telah ditugaskan. Dan soon jyn mengekori aku dari belakang.
Aku terus masuk ke bilik nonna. “duduk”
“ Kenapa acah-acah tak kenal saya? ” dia agak terkejut.
“ emm..emm saya jaen lah ” gagap terus dia.
“ habistu nametag terang lagi tak perlu bersuluh Kwon Soon Jyn? ” aku terus tunjuk nametag dia.
“ sa..saya tak..taknak ganggu relationship awak dengan girlfriend awak. Sebabtu saya buat tak kenal awak dan lari dari awak. Saya taknak simpan apa-apa perasaan terhadap awak. Sebab tu saya lari dan buat-buat tak kenal awak . ”
“ awak suka saya? ”
TBC
Kau pikir kau sexy ke donghyun? 😒tapi tulah hakikatnya dia sexy 😭😩
Apa yang akan terjadi selepas ini?
YOU ARE READING
[✔] Purple • DongHyun •
Short StorySemua terjadi disebabkan rambut mamat tu warna purple 💜 start : 30 Nov 2017 end : 14 Dec 2017 publish : 5 Dec 2017 #179 in short story - 11/12/17 #156 in short story - 12/12/17 #153 in short story - 13/12/17 cover by myeong-minho