12 -

165 31 1
                                    

[Kim Family's house ]

“ donghyun, kamu macam mana dengan jinjin? Okay tak? ” aku di sofa terus memandang muka omma. Lepastu gulingkan mata. Sikit-sikit jinjin ey.

“ tak okay ” aku jawab dengan nada menyampah.

“ kenapa pulak tak okay? Dia baik tau, tak curang, pan- ” tak sempat omma habiskan ayat. Hyejin nonna menyampuk .

“ omma? Cukup-cukup lah tu . Donghyun tu dia ada otak dan akal fikiran lagi. Hari-hari dia mengadu dengan hyejin dia taknak dekat jinjin tu. ” thankyou hyejin nonna  .

“ dahlah omma, donghyun nak stay dekat dorm dengan youngmin. Lagipun donghyun duduk dekat rumah ni omma asyik tanya pasal jinjin . So baik hyunie stay dekat dorm daripada stay dekat rumah at least ada juga orang nak berborak ” panjang lebar aku jelaskan.

Aku terus mengatur langkah ke bilik. Kemas apa yang patut. Yang paling penting call youngmin dulu. Aku cari nombor telefon youngmin dan mendail.

Tutttt.. Tuttttt

“ yeoboseyo? Asal kau call aku donghyun? ”

aku stay dorm malam ni, bukan malam ni je kot mungkin sampai kita debut.

“ okok taklah bosan nanti. Pape kalau dah sampai call aku. Annyeong ”

Aku terus mematikan panggilan. Dan turun ke bawah. Hyejin nonna tunggu aku depan pintu  .

“ hyunie, kalau takde duit ke apa ke datang je Cafe nonna. Arraseo? ”

“ em arra. Saranghae nonna ” aku memeluk tubuh nonna dengan erat. Padahal esok jumpa balik. Yela nak jumpa soon jyn.

“nado. Haa tu teksi dah sampai nonna call kan tadi untuk hyunie. Jaga diri ”

Aku melambaikan tangan dan terus masuk ke dalam perut kereta tersebut. Maafkan hyunie, omma.

“ nak ke mana encik? ”

“ brand new music ”

“ baiklah ”

Semasa dalam perjalanan banyak tanda tanya dalam fikiran. Serabut. Baru teringat entertainment aku dekat dengan rumah soon jyn. Mari kita chat dia.

donghyunxx

Hiii jyn!

soonjynnn
Hii hyunie. Kenapa chat jyn?

donghyunxx
Ni nak bagitahu yang hyunie dah pindah duduk dorm.

soonjynnn
Lahhh, senang nanti nak jumpa hehe.
Donghyun, saya nak tanya boleh tak?

donghyunxx
Apa dia?

soonjynnn
Awak kenal tak Siapa jinjincute ? Dia send text dekat saya “ siap sedia ” “ game start ”

donghyunxx
Kalini saya nak awak dengar cakap saya. Jangan reply ,kalau boleh Block.
Tu je saya minta.

soonjynnn
Okay. Saya nak tidur jalga 💜

donghyunxx
jalga 💜

Aku terus menutup apps kakao talk tersebut. Shibal jinjin!

Apa yang kau dari aku jinjin?

TBC

[✔] Purple • DongHyun •Where stories live. Discover now