Thankyou so much sebab banyak support this fanfic ❤ muah 😘
Kwon Soon Young's POV
Macam mana adik aku boleh bekerja dengan hyejin? Aishh asal aku boleh teringat dekat dia. Dah lama aku break dengan dia . Move on hoshi move on.
Macam mana aku nak move on kalau aku masih sayang cinta semualah dekat dia.
Pfttt sejak bila hoshi gedik? 😂
“ soon Young! Kenapa ramai sangat datang rumah ni? ” omma jerit dari luar pintu bilik.
Kuajar punya kawan datang tak bagitahu, lepastu buat muka tak bersalah.
Aku turun ke bawah. Matilah aku macam ni 12 orang datang macam nak masuk meminang. Kalau kahwin dengan jihoon takpe gak. Hoshi gay ew jangan kawan
“ yang korang semua datang nak apa? Dahlah tak bagitahu tau. Main datang je lepastu tersengih-sengih ” aku marah ni marah kau tau tak ? ADA NAMPAK HOSHI HAPPY ADA?!?
“ alaa hoshi chill lah, nak ajak kau keluar dari rumah ni nak bawak kau kahwin lari dengan jihoon ” ehh suka hati kau je jeongang ehh jeonghan.
“ hyung, kau nak masuk kubur awal ke? ” dia dah siap keluarkan gitar dia , dari mana buduh dia ambik?
“ chill jihoon chill. Lepaklah apa lagi. Buat comeback ke? Buat anak ke ” dasar byuntae punya mingyu.
Maka mingyu pun dibelasah oleh 12 orang anak teruna tersebut. Lunyai dibuatnya.
“ pergi taman ah jom, dah lama kita tak pergi sama-sama. ” bagus idea Chinese liner saia suka saia suka.
“ bagi aku 5 minit nak siap lepastu kita gerak . ” aku terus berlari masuk bilik tukar baju semua basuh muka biar nampak macam bintang pada waktu siang. Kau merapu Apa hoshi??!
“ jomm aku dah siap , omma! Young keluar jap dengan penyamun eh rakan-rakan tercinta. ”
“ keluar tak balik pun takpe Young aman sikit hidup omma ” savage sia omma ciao luuuu.
Masa dalam perjalanan macam-macam benda berlaku pening kepala otak aku dengan dorang ni. Ada yang terpekik terlolong, makan, nyanyi haa paling bagus tidur sambil sumbatkan earphone dekat telinga aman sikit .
“ okay, anak-anak ku yang tercinta kita dah sampai. Taknak keluar ke? ” ew seungcheol ew aku bukan anak kau.
“ siapa anak kau? ” 11 orang serentak tanya dekat seungcheol . Merajuklah orang tua tu. Lantak kau lah. Nanti jeonghan isteri mu pujuklah tu.
Semua berpecah. Tadi beria nak pergi sama-sama. Akhirnya semua buat haluan sendiri. Bagus. Meh kita beli aiskrim.
Aman sikit jalan sorang-sorang boleh hilangkan stress.
Kedebukk
“ mianhae jeongmal mianhae ” berulang-ulang kali yeoja ni minta maaf.
“ bukan salah awak pun. Takpe, awak okay tak? ” yela sampai terjatuh .
“ saya okay je . Kwon soon Young? ” aku tengok muka dia.
“ hyejin? ” tak sangka jumpa semula . Sebak. Aku tengok lutut dia luka.
“ kau tunggu dekat bangku tu. Nanti aku datang balik. Sekejap. ”
Hyejin 's POV
“ kau tunggu dekat bangku tu. Nanti aku datang balik. Sekejap. ” dia terus hilang dari pandangan. Mana dia pergi?
5 minit aku tunggu tak datang-datang lagi. Haih. Takpe aku tunggu lagi 5 minit .
“ huhh huhh huhh, sorry lambat. Meh sini kaki kau, lutut kau luka. ” dia keluarkan plaster dari pocket seluar dia. Aku perhatikan setiap inci muka dia, muka dia tahan nangis. Mata dia bertakung air mata.
“ Young? Kenapa awak nangis? ” dia mengeleng-gelengkan kepalanya.
Aku terus menarik tubuhnya dan memeluknya. Aku rindu dia.
“ hyejin aku rindu kau. Maafkan aku sebab tinggalkan kau . ” air mata aku mengalir.
“ saya pun rindu awak ” aku leraikan pelukkan. Comelnya bila dia nangis hidung merah makin sepet mata.
“ Hyejin ” dia terus menekap bibir dia ke bibir aku . Aku membalas ciuman tersebut.
Dia meleraikan ciuman tersebut dan ada manusia yang bertepuk tangan siapa lagi kalau bukan malaun-malaun tu.
Dan
Cair aku camni.
TBC
Wohoooo akhirnya POV hyejin and hoshi 🎉🎉🎉😍😍😍💜💜💕💕
YOU ARE READING
[✔] Purple • DongHyun •
Short StorySemua terjadi disebabkan rambut mamat tu warna purple 💜 start : 30 Nov 2017 end : 14 Dec 2017 publish : 5 Dec 2017 #179 in short story - 11/12/17 #156 in short story - 12/12/17 #153 in short story - 13/12/17 cover by myeong-minho