Warning chapter ni panjang tak sama macam mana yang selalu lynn update. Baca dengan kesabaran ❤
“ weh youngmin! ” aku pangggil youngmin yang sedang khusyuk menontot SNL di telefon bimbitnya.
“ apa? ” matanya masih tak beralih daripada telefon bimbitnya. Haish.
“ boleh tak kau pause sekejap , lepastu pandang aku. Aku nak tanya ni ”
“ haish! Dah pause dah. Dah tengok muka kau. Apa nak cakap? ” marah nampak? Chill.
“ okay. Kalau aku ada girlfriend en. Ceo tak marah kan? ” muka dia agak terkejut.
“ kau biar betul hyun? Boleh tu memang boleh tapi kau kena pandai sorok ah. Jangan kantoi . Kalau tak jatuh reputation kau ”
“ boleh punya, lagipun kita trainee ,tak debut lagi. ”
“ ikut suka hati kau lah hyun tapi kalau jumpa awek cun bagi aku satu ” hakalah dia ni bagi dia memang tak ah.
“ yela min. Aku nak keluar karang , nak jumpa buah hati heee ” aku terus bersiap.
Tak sabar nak jumpa Soon Jyn cinta hati kuuuu.
Skip... Skip... Skip
“ selamat datang ke Blink Cafe . Boleh saya ambik pesanan encik? ” amboi tak tengok langsung muka aku.
“ nak buat pesanan hati cik boleh ?” dia terus mendongak dan pandang muka aku.
“ yaahhhh hyunie! Elok-eloklah nanti saya kena marah tau. Cepat hyunie awak nak minum Apa? ” muka dahlah blushing lepastu marah-marah. Comel.
“ vanilla latte 2 , red velvet satu dan tiramisu. Saya nak awak yang buat ” dia sibuk mengambil order Dan menganguk.
“ banyaknya order, untuk siapa? Dan semuanya 20,000 won. ”
“ heee, adalah. Kejap lagi awak tau lah. Saya nak jumpa nonna. Nanti awak bungkuskan okay? ” aku terus bergerak ke pejabat nonna.
Aku mengetuk pintu nonna sebelum dapat kebenaran memasuki bilik tersebut.
“nonna , nak minta kebenaran boleh tak? ”
“ ni mesti nak ajak soon jyn keluar kan? ” nonna aku ni pandai betul meneka . Aku menganguk.
“ suruh dia pergi jumpa hyun dekat taman tau. Hyun tunggu situ. Kalau dia taknak pergi nonna heret dia hehe . Bye nonna. Nanti kalau ada masa hyun jumpa nonna ” aku mencium pipi nonna dan keluar dari bilik tersebut.
Aku ke kaunter dan terus mengambil makanan dan minuman yang aku telah pesan tadi. Sekarang aku patut ke taman. Siap sedia.
SoonJyn's POV
“ jyn! Bos panggil kau, suruh datang pejabat ” kenta menghantar pesanan dari hyejin. Aku hanya mengangguk .
Aku buat salah ke? Aduhh janganlah aku kena buang kerja. Nanti tak dapat nak bergurau dengan malaun-malaun tu. Hm. Think positive. Inhale exhale huhhh
“ hyejin unnie, boleh saya masuk? ” aku mengentuk pintu dan bertanya dari luar. Berdebar beb. Tolong aku.
“ masuk ” sepatah je dia jawab.
“ kenapa hyejin unnie nak jumpa saya? ”
“ pergi tukar baju sekarang. Unnie nak bawa kamu pergi satu tempat. Ada orang tunggu kamu ”
“ biar betul unnie? Sekarang kan tengah kerja? Nanti siapa nak jaga cashier? Donghan takde sekarang ni. ” gelabah duh yela nak harapkan hyunbin? Memang taklah dia mana reti.
YOU ARE READING
[✔] Purple • DongHyun •
Short StorySemua terjadi disebabkan rambut mamat tu warna purple 💜 start : 30 Nov 2017 end : 14 Dec 2017 publish : 5 Dec 2017 #179 in short story - 11/12/17 #156 in short story - 12/12/17 #153 in short story - 13/12/17 cover by myeong-minho