11 -

160 32 2
                                    

“ omma, soon jyn dah balikkkk!! ” aku baru balik jalan-jalan dengan donghyun. Lama en dari pagi sampai ke petang. Jangan fikir lain eh aku borak, makan, karaoke best woo.

“ omma? Ohh omma ” haish mana omma ni.

“ ye kenapa soon jyn? ” haaa itu dia omma kesayanganku.

“ appa bila nak balik? Jyn rindu appa ” tahlah tetiba je aku rindu appa. Dah lama dia tak balik rumah.

“ appa balik lagi seminggu. Jangan risau. ” aku menggangukkan kepala.

Jap, mana soon Young oppa? Selalunya dia dah terbongkang depan tv tengok drama. Ni takde pulak.

“ Young mana omma? ”

“ jantan teruna tu? Lepak lerr apa lagi ” aku mange'oh'kan aje.

Knock..knock...

Panjang umur mesti soon Young dah balik. Boleh aku korek rahsia dia dengan hyejin unnie lagi.

“ ssuppp everyone! ”

Pakk! Hambek kau kena ketuk kepala dengan omma. Tak suruh pun kau terpekik terlolong hoshi.

“ sakitlah omma. Young baru je bahagia tadi. Tak sapot anak langsung ” dia pout. Fikir comel ah?

“ apa bahagia bahagia?  Cuba masuk rumah bagi salam. Sejuk sikit hati ni ” ish hoshi ni satu dah tau omma dah makin meningkat umur janganlah jerit.

“ bahagia lah . Jumpa cinta hati ” tersengih-sengih. Siapa lah orang yang bernasib malang tu?

“ jumpa cinta hati konon, underwear pun omma bayarkan ada hati nak tanggung anak orang puih ” deep omma deep.

“ omma kenal lah siapa dia. Cuba omma teka ” dia ni kan suka main teka-teki. Omma masih bersabar tu.

“ malas. Sebelum omma balun kamu dengan kasut baik bagitahu ”

“hyejin, Kim Hyejin ” terlompong terus omma dengan aku sekali terkejut. Mimpi ni mimpi.

“ kamu biar benar? ” dia angguk. Ni reality.

“ lega hati omma dengar taklah omma susah payah cari bakal calon untuk kamu. ” tak marah? Omma suka? Lega hati?  Apa ni?

“ K ah soon jyn nak masuk bilik. Nak mandi , makan and tidur. Ciao ” aku terus bergerak ke bilik aku.

Dean JinJin POV

“ sekarang ni aku upah kau culik perempuan bernama Kwon Soon Jyn. Lepastu bawa dia pergi kilang dekat tengah-tengah hutan tebal tu. Faham?!  ”

“ kalau tak dapat culik juga senang je, tembak dari jauh. ”mereka semua angguk dan beredar.

Kau sabar soon jyn sikit lagi aku akan dapat Donghyun. Kalau aku tak dapat donghyun kau pun tak layak nak dapat donghyun  . Baik aku send messages dekat soon jyn.

Jinjincute

Siap sedia.
Game start

TBC

[✔] Purple • DongHyun •Where stories live. Discover now