Mikuláš

12 2 0
                                    

Bylo 5. prosince, když mi zrovna zazvonil mobil abych vstala, musela jsem. Za chvilku už u mne byla ségra, že se strašně těší na večer. „Co je večer?!“ řekla jsem naštvaně. „Mikuláš!!!“ zařvala sestra do mého stále rozespalého ucha.  „No a co?! Ty na Mikuláše snad ještě věříš?“ zeptala jsem se „Přestaň urážet Mikuláše, nebo ti nepřinese dárky!“ řekla moudře. Nasnídali jsme se a ona vedla dále řeči o úžasném Mikulášovi, který přijde večer, bohužel o tom mluvila celý den i na nádraží.
Když jsem dorazila do třídy, byla tam samozřejmě i ta dokonalá Lucka a ta taky nemluvila o ničem jiném než o Mikulášovi, Mikuláš je prostě nový hit. Budu si na to muset zvyknout.
O svačinové přestávce k nám do třídy přišli anděl, čert (strašně strašidelný) a Mikuláš. „Karel neposlouchal učitelku, ale moc pěkně hrál fotbal, stejně tak i Tomáš, ale ten byl na učitelku ještě drzý.“začal Mikuláš číst hříchy a dobré skutky „Co? Já byl drzý?“ zeptal se Tomáš s drzým přízvukem. Takhle ta trojice takhle prošla celou třídu. „Tak se s vámi loučíme“ řekli nakonec „a doufáme, že se do příštího roku zlepšíte,“ a odešli. To udělali, co nejlépe mohli, protože už takhle měla Lucka na krajíčku. „Lucko, nebuď smutná.“ snažila jsem se mluvit klidně „přece kvůli tomu nebudeš brečet!“ bylo mi jí líto, snad poprvé v životě. „Víš, mám doma teď problémy a je to pro mne těžké a ještě když mi začne někdo říkat, co všechno dělám špatně...“ dostala se mi odpověď.
V té chvíli jsem Lucku pochopila, moc dobře totiž vím, jaké problémy mám doma já. A tak jsem řekla „Chápu Tě, také mám doma problémy, ale asi menší než máš Ty,“ zazvonilo a pro dnes, nám skončilo vyučování. Celý den jsem myslela na Lucku, jak má doma problémy a již jsem na Lucku nemohla zapomenout....

Nová dívka ve školeKde žijí příběhy. Začni objevovat