Bila aku kata, aku akan setelkan benda alah nie. Mesti kaurang ingat aku macam ada trick or magik yang akan habiskan perempuan tu sekali ngan konconya.
Biasalah kalau kaurang baca buku cerita novel atau drama di mana yang heroin mula geliga otaknya dan mula pikirkan jalan.
Aku tak salahkan kaurang sebab aku pon pikir begitu gak. Apatah lagi, aku nie kaki cerita "Batman" or "Justice League". Naik kete sport untuk larikan diri or ada kuasa telepati untuk panggil kawan2 supaya datang support datang. Yeah, Gang udah mari!
Well, sebenarnya aku tidaklah heroin yang seperti kaurang sangka. Aku nie hanyalah perempuan yang bajet tough and option aku masa tuh adalah, lari. Tapi atas sebab tertentu aku tak boleh lari. Jadi, terpaksalah berdepan ngan perempuan nie. Kenapa lahai aku selalu kena macam nie.
Jap, persoalannya? Aku ke heroinnya.
"Arghhh, sapa buat air nie!! Habis baju sekolah aku. Nie mesti susah nak tanggal" menjerit Alissa sambil gosok-gosok baju dia.
Dia terus melihat aku dengan mata yang tajam. Aku pon sengih kerang busuk. Mintak maaf tapi senyuman aku memang macam kerang busuk.
"Kau punca benda nie terjadi! " jerit Alissa
Okey, dalam hal nie. Bukan salah aku. Aku macam bajet cool depan Qen sebab asyik dia ja ada time aku ada masalah and malas aku nak heret Qen masuk dalam semak masalah aku nie.
Tapi bila pikir balik, macam masalah lama Kak Sak dan Kak Mei ja. Tiba2 ja kitaorang teraduk sekali.
But, nak terangkan hal nie kat Alissa yang bajunya separuh salut dengan.. Air lukisan yang entah dari mana... memang takkan berhasil.. xdanya dia nak dengar apa2 yang aku cuba sampaikan..sebab
Sekarang adalah waktu emo dia kata " Aku tak nak dengar apa2 alasan"
Huh, perempuan dengan emonya. Harap aku tak macam tu bila aku emo. Sebab aku perempuan.
Aku pon balas dengan kata "Haah, aku lah puncanya" dengan selamba plus senyuman kerang busuk aku.
Dan macam simbah minyak kat api yang marak.
Muka Alissa pada waktu tu kalau boleh diadaptasi jadi kartun kaurang maybe boleh bayang kot kepala meletup dengan level kemarahan tahap merah.
"Tak guna! Tangkap perempuan tuh! Aku nak tarik rambut dia" jerit Alissa.
Konco-konco Alissa pun mula berlari kearah aku tanpa lengah. Tu termasuklah Kamal, one of the Wannabe members.
"Habislah kau junior! Alissa bila dia marah leh koyak baju jadi hulk kerjakan kau" kata Kamal sambil berlari kearah aku. Macam happy ja dia nak tarik aku kepada Alissa.
Aku pon apa lagi. Berlarilah menyelamatkan diri. Takda masa nak berbalah dengan Kamal. Kan aku ada mention, yang aku nie hormat senior.
Aku pon mula berlari macam nyawa aku bergantung pada larian aku. Dari gazebo tuh, aku mula berlari ke arah kawasan akademik Asrama.
Tujuan aku buat macam itu untuk bagi masa tuk Qen bawak Kak Sak dan Kak Mei jauh dari Alissa. Entah kenapa, bila Alissa mention nama Haikal. Aku rasa tak sedap hati.
Lagipun aku rasa terhutang budi ngan Kak Sak dan Kak Mei,
Kitaorang baru ja lepas dari masalah. Itu pon atas pertolongan diorang untuk bersihkan nama kitaorang. Bukan senang nak bersihkan nama.
Tapi still, aku tak faham kenapa Kak Sak nampak pucat lepas nama Haikal disebut. Alissa nampak macam playgirl ja . So,diorang ada hubungan apa2 ke? Aku still tak faham.
YOU ARE READING
Asrama
RandomHanya cebisan pemikiran dan drama budak2 Asrama. Yup, hanya dak2 Asrama ja. Aku ingat masuk Asrama nie bosan tapi bila kita dah jumpa gang. "Let it go, Let it go" Masam, manis, tawar dan pahit semuanya Aku rasa kat Asrama. Maybe akan ada yang c...