Alma's POV
"Alma!!"
"Ooo Alma Hana Fardila!!"
"Hish bisinglah rumah sebelah ni! Aku nak tido lah bangang!" Kan dah kena bash dengan aku dah orang rumah sebelah ni. Pagi pagi dah memekak panggil Alma Alma..aku tampar jugak dia jap gi kang!
"Alma wake up! Wafa panggil tu. Apalah anak dara tidur tengah hari buta ni?" Mom aku menarik selimut yang melitupi badan ku.
"Mak ngah! Kalau dia tak nak bangun jugak simbah je dengan air sejuk.." Sayup-sayup kedengaran suara lisa dari tingkap sebelah rumah ku 'Erghh batu api betullah budak tu.. kenapalah kacau waktu freedom saturday aku ni huh!'
"Haih Alma bangunlah. Kalau tak bangun jugak mom akan simbah dengan air sejuk macam yang Wafa cakap tu. Hah nak?!"ugut mom ku.. 'eleh macam lah aku takut. Mom aku ni baik.. dia takkan buat cemtu dengan anak dia.'
"Hish alright alright. Im wake up now! Happy?!" Aku terpaksa mengalah dan bangun duduk di atas katil.. penat mendengar bebelan semua orang.
"Hmm good girl. Now go to shower!" Kata momku menggosok kepala ku sehingga rambut ku berserabut lalu dia berjalan keluar dari bilik ku.Aku hanya melihat dia berlalu dari belakang.
"Hoi Alma! Dah bangun ke?"
'Dia lagi erghhh'
Aku mendengar suara 'bestfriend forever'ku yang annoying itu laju kaki ku berjlan ke arah tingkap di hadapan katil ku.
"Hah?! Ape dia? Tak boleh ke kalau kau tak kacau saturday freedom day aku?! Kang kau cakap aku ni robotlah trainning tak pandai rehat... tah pape lah aku ni!?" Aku terus menyembur amarah ku kepada Wafa.
"Alamak ai macam lah esok hari takde untuk kau rehat sepuas puasnya. Sabtu je kot. Jom outing!"wafa mengajak aku keluar berjalan. Tak habis habis jalan jalan jalan. Memang kaki jalan tol lah..
"Sabtu jer kot kau kata?! Kau tau tak setiap saat hati sabtu tu sangat bermakna untuk tido. Kita tak boleh bazirkan masa untuk bermain. Hanya rehat." Aku mula membebel. Buka ceramah agama pun ok gak aku ni.
"Bla bla bla... aku ajak kau outing jer pon bukan nak dengar ceramah free tentang sabtu dari kau.. ok aku janji hari ni jer. Esok aku tak kacau kau.. kau nak buat apa... tido ke makan ke tengok tv ke apa.. aku tak kacau.. please hari ni jer lah.. boleh lah.. please please please!" Desak wafa.
"Erghhh ye okay okay hari ni je.. esok aku nak relax. Kau tunggu jap aku nak mandi.. erghh"akhirnya aku mengalah jugak.. kalau tak makin manjadi perangai tak cukup umur si wafa tu..
"Yeahhhh! Thankss sangat sangat Alma.. kau lah bff aku hidup mati.."wafa sempat lagi membodek aku haha kelakar..
"Hmn sukati engkaulah.."aku nalas melayan perngai wafa dan terus berjlan learah tandas ubtuk membersihkan diri.
__________________
(Edited)
YOU ARE READING
Sprinter Runner
Teen Fiction"Yeah! I agree with what people said to me. Yes i am look like Beauty but i train like a Beast! Hidup aku adalah berlari."-Alma Hana Fardila "She is mean to me. I need that girl because she is my destiny. Kerana awak seorang yang berjiwa besar."-Har...