Bab 3

27 6 6
                                    


Alma memakir kereta Myvi hitam model ketiga di kawasan lapang tempat letak kereta di pawagan tersebut. Inilah satu-satunya hadiah yang paling mewah diberikan kepada Bianca dari momnya setelah memenangi sukan olimpik tahun lepas.

"Girls day! Yahoo!" Jerit Wafa selepas keluar dari kereta.

"Hoi kau ni. Tak tahu malu betullah."tegur Alma

"Eleh Alma. Macam tak biasa pulak kau ni. Kau tak yah nak berlagak baiklah kat sini. Macamlah aku tak tahu yang perangai kau tu terok lagi dari aku.cehh"ejek Wafa

"Shuhh! Jangan bising sangatlah. Aku belum turn on 'mood girls day' aku lagi ni. Hahahaha"

"Bodolah dia ni."

"Dah jom masok. Kita tengok cerita apa best." Alma menarik tangan lisa dan mereka berlari masuk kedalam panggung wayang.

____________________

Setibanya mereka di kaunter membeli tiket mereka telah bercadang untuk melihat cerita 'Pitch Perfect 3' sementara menanti pintu Hall mereka di buka mereka membeli beberapa makan ringan dan air minuman.

"Kau nak popcorn tak ma?"tanya Wafa kepasa Alma

"Tak naklah. Aku nak chewing gum je lah. Lepasni nak tengok cerita lain pulak."

"Aishh.. jarang aku dengar kau tolak makanan.. on diet kerr??"sakat Wafa.. dia tahu yang Alma sangat suka makanan.. semua benda dia pedal.. tapi tetap kurus dan fit jugak body.. sebab apa? Sebab dia rajin berlari beberapa pusingan padang yang dia boleh..

"Ehhh takde makne nye aku nak berdiet bagai.. kalau gigi geraham aku ni tak buat hal memang tak lah kau tengok aku tolak makanan."Alma mencebikkan bibirnya. Dia jeles melihat sahabat nya dapat makan makanan yang manis cemgitu.. gigi nilah buat hal.. time time cemni nak sakit.. aku rongak jugak kang.. ehh.. kalau rongak takde org pulak nak masuk meminang en? Tapi kalau aku guna gigi palsu okay gak.. hahahhaha..#meroyanjap

"Kau jangan nak pandang pandang aku cemtu eh.. kutuk kutuk kau.. dapat dosa kering free kang.."kata wafa melihat muka alma yang sedang mencebik cebik bibirnya sambil melihat dirinya.

Alma membuat muka dan menyuruh wafa cepat cepat membeli makanan ringan yang secukupnya.

___________________

Setelah membeli makanan ringan, wafa mengajak Alma duduk di satu sudut dimana terletaknya kerusi dan meja di letakkan secara rambang untuk orang awam duduk berdekatan dengan pawagam itu sementara menunggu cerita mereka di mulakan..

Panas punggung menunggu sambil bermain handphone Alma meminta diri untuk pergi ke tandas.

"Beb aku nak gi toilet jap.. sejoklah.. nak terkencing pulak aku.."Panas punggung menunggu sambil bermain handphone Alma meminta diri untuk pergi ke tandas.

"Haa okok.. kau pergilah aku tunggu kau kat sini.."

Alma segera mengangkat kaki lalu berlalu mencari tandas berdekatan di dalam pawagan tersebut.. macam besar sangat pawagan ni ..hahaha..

Sambil mencari tandas Alma berjalan dengan berhati hati. Dia bukanya jenis org yang kelam kabut. Kalau nak emergency sekalipun dia takkan  panic.. dia berjalan sambil melihat hadapa  denga  berhati hati..tapi tiba tiba ada satu mamat ni.. alma tahu dia takkan elak kalau alma langgar sekali pun..  tapi alma dah mengelak daripada bertembung bahu dengan lelaki itu dia tetap bertembung sebab kawan dia tu bergurau tak kena tempat.. kan dah kena aku.. dia nih memang lah... dah lah kuat dia tempuh bahu aku.. nasib tak terjelepok macam perempuan lembik. Kalau tak buat malu je..

"What the fuck dude?! Nak bergurau pun tengok lah orang kiri kanan!? Sial betullah orang macam ni! Erghh sakit hati aku!" Tanpa memandang muka lelaki itu Alma terus menyumpah seranah sambil menunduk mengutip handphone nya yang berderai kerana jatuh.. dengan segera dia pergi dari situ.. kalau takde wafa memang dia tak brani nak marah lebih.. kang ada jer show gusti free kat situ. Memang takleh control..

Lelaki itu baru sahaja ingin menolong laju sahaja kaki Alma berjalan ke arah tandas sebaik sahaja mengutip cebisan handphonenya. 'Samsung note 8 aku tu..'malas dia nak melihat muka muka orang yang menyakitkan hatinya.. alma pergi dengan muka ingin tahan menangis.. dia bukan cengeng sebab kena tolak tapi tengok hp baru dia.  Aduh.. author pun boleh sakit hati tengok note 8 berderai mcm tu..

________________________

(Edited)

Sprinter RunnerWhere stories live. Discover now