Harris Aryan Faryzal's POV
"Wehh cerita tadi memang takleh blah doh!"kata nizam.
"Weh kau ingat tak time dia orang nak tarik pistol dari pocket seluar dia tu..hahahahahah tertembak alat sulit doh..hahahahaha"kataku kepada nizam dan ketawa besar..
"Hahahahaha! Bapak arh!"
Sewaktu aku berjalan dengan nizam sambil ketawa. Aku melihat seorang wanita berjalan di hadapan ku dengan muka yang masam mencuka.. cute kata hati ku.. dalam pada masa yang sama dia ingin mengelak dari bertembung bahu dengan ku.. akan tetapi nizam menumbuk bahuku dengan kuat. Terkena bahu si wanita comel dan terlepas telefon dari tangannya.
Gadis itu mendesis sakit kerana bertembung kuat bahunya dengan ku. Hanya telefon dia sahaja yang jatuh. Hancur. Teruk. Itu sahaja aku boleh katakan. Aku ingin menegurnya untuk meminta maaf tetapi...
"What the fuck dude?! Nak bergurau pun tengoklah orang kiri kanan!? Sial betulah orang macam ni! Erghh sakit hati aku!" Aku tercengang mendengar setiap bait perkataan yang aku dengar dari mulut gadis kecil ini.
Whattha?
Aku ingat badan kecil molek lembut sedap mata memandang ni bersopan santun macam gadis yang yang tengok atau 'ter'langgar aku.
'Brutal'
Aku ingin menengurnya tetapi dia terlebih dahulu berjalan dengan pantas meninggalkan aku.. aku melihat mukanya ingin menangis.. kesian pulak.. dia membelok memasuki tandas..
"Dude! Kau pergi dululah aku ikut kau nanti.. aku nak settle hal ni dengan perempuan tu.. kesian lak aku tengok.."kata ku kepada nizam yang muka nya pun seperti tidak percaya dengan kata kata gadis itu..
"Hah yalah yalah.. kau cakap aku mintak maaf gak.. jangan kau jatuh hati lak kat budak tu.. tak sesuai dengan kau.. ganas."kata nizam lalu pergi ke parking kereta menunggu aku menyelesaikan hal ini.
Aku putuskan untuk menunggu di hadapan tandas sehingga perempuan comel itu keluar..
_________________Setelah 10 minit di dalam tandas wanita itu pun keluar dari tandas dan membebel. Aku perasan dia mengesat airmatanya..maybe baru lepas nangis. Dia hanya berlalu tanpa memandang sekeliling sambil merungut. Tak perasan pun aku dekat belakang dia nih..haihla
Aku hanya ikutnya senyap senyap dari belakang. Seronok jugaklah dengar dia mengumpat tak habis habis..asyik asyik sebut perkataan 'bodoh'.
"Bodohlah syaiton dua ekor tu!! Erghh kalau sudi belikan handphone baru aku takdehal lah nak langgar bahu aku yang mahal ni!! Bodohlah!!"
"Asal lah ade jugak mahkluk tuhan yang sebegini rupa di alam maya ini?! Kalau wafa ade tadi memang lunyai lah dia org tu aku kerjakan!!"
"Nasib baik aku ni berhati perut.. kalau tak memang patah empat lah tulang dua ekor syaiton tu! Ergh bodo betolah!!"
Aku tersenyum mendengar kata kata gadis itu. Sangat mengeli hati bila dia cakap sendiri 'berhati perut'
"Dah habis maki saya ke cik adik?"tanya ku selamba menegurnya dari belakang.
"Ohh mak kau jatuh dalam longkang!" Tak ku sangka tak ku duga perempuan ini melatah..hahahaha
"Ooo melatah ye? Hahaha!"
"Kau siapa? Bila masa kau ikut aku? Kenapa kau ikut aku?"tanya gadis itu mencerlung marah kepadaku.
"Aik? Takkan tak ingat kot.. tadi.."
"Ooo tau! tau! Engkau lah syaiton yang melanggar aku tu! Sampai berderai handphone aku! Mana syaiton yang lagi sorang?a Hah?! Mana?! Mana?!!"sesedap ajinomoto mak di jer panggil aku syaiton. Tak boleh jadi ni..
"Eh eh banyak cantek mulut kau.. engkau ingat aku ni apa hah?"
"Memang cantek pun!ntah aku tak ingat pun kau siapa!" Laju sahaja mulut dia menjawab...
"Ooo melawan ehh.. kau tunggu! Aku takkan bayar ganti rugi telefon kau! Ganti rugi insurent bahu kau dan paling penting aku takkan mintak maaf dengan kau! Aku tak nak jumpa kau lagi!"niat aku nak mintak maaf dah spoil mood.. dia yang mulakan.. sesedap rasa jer nak panggil org syaiton.. baru jer niat nak berbaik dah hilang.. mulut peremouan ni memang puaka lah! Sumpah aku taknak jumpa dengan dia ni lagi..
"Eleh macam lah aku nak sangat duit kau.. macamlah aku nak sangat maaf kau tu.. yang paling oenting macam lah aku nak sangat jumpa dengan syaiton! Macam kau!! Blah la kau mamat tak guna! Tak hingin aku temgok muka cina kau ni.. macam playboy pun ada aku tengok huh.. pondan!" What?!! Dia panggil aku 'muka cina' 'playboy' PONDAN'??!
"Kau ni memang nak kena dengan aku.. kalau aku jumpa dengan peremouan ni lagi sumpah memang malang nasib aku!"kata ku buat kali yang terakhir. Lalu aku keluar pergi ke tempat parking lot. Hati aku memang panas sekarang.. panas.. niat nak berbaik dengan orang sudah takde.. aku tengah membara sekarang ni..
Tak pernah lagi perempuan berani dengan aku macamni.. tak pernah.. sumpah aku tak nak jumpa dia lagi!!
_______________________
YOU ARE READING
Sprinter Runner
Teen Fiction"Yeah! I agree with what people said to me. Yes i am look like Beauty but i train like a Beast! Hidup aku adalah berlari."-Alma Hana Fardila "She is mean to me. I need that girl because she is my destiny. Kerana awak seorang yang berjiwa besar."-Har...