Bab 9

10 0 0
                                    


Selepas habis waktu persekolahan Alma dan Wafa pergi ke ruangan pertukaran peribadi untuk atlit bersama. Mereka pergi ke locker mereka sendiri bersama. Nak pergi bersama ape bende nye? Sebelah je kot.. hahah nasib baik diaorg dah cop locker diaorg sendiri.. siap letak nama pulak tu.. hahahahaha..

Mereka berdua menukar pakaian masing-masing kepada pakaian sukan yang sesuai untuk latihan pada petang ini..

Alma hanya memakai baju t-shirt dan legging hitam underamour dan kasut trainner yg special untuk trainning pada setiap petangnya.

Manakala Wafa memakai legging hitam dan singlet bersarungkan dengan sweater adidas.. Setelah selesai masing masing bertukar pakaian mereka berdua membimbit beg dan kasut spike mereka menuju ke padang.

"Weh budak budak lain mana?? Dah pukul berapa dah jam ni?? Ke kita yang datang awal??"tanya alma kepada wafa

"Ntah.. mana ada kita awal.. selalunya kita dtg pukul 2 diaorng dah stanby..sekarang pukul 2.30... jdi diaornglah yng tak sharp.." kata wafa sambil meletakkanbegnya di atas rumput lalu mengikat tali kasutnya.

"Memang nak kena diaorng ni.. mentang mentanglah dah cuti seminggu pandai pandai datang lambat.  Siap diaorng aku keerja kan nanti.. dah jom.. kita jogg 2 pusingan warm up dulu."

'"Hmmm eloklah tu.. jom!"

Mereka berdua menuju ke garisan penamat untuk memulakan larian memanaskan badan. Alma meletakkan jam randik dan wiselnya di atas rumput garisan penamat setelah reset semula jamnya itu.

Baru satu pusingan mereka berjogging datanglah atlit atlit junior yang lain. Mereka melihat senior dua orng ni dah start lari.. budak-budak terus baling beg mereka di tepi padang dan tidak peduli dengan barangan yang ada di dalam beg ... mereka terus memulakan 5 pusingan larian. Takut punya pasal lah diaorang baling beg sebab lambat datang trainning..

Setelah mereka selesai membuat larian terus membuat satu bulatan untuk sesi memanaskan badan.

"Asal aku rasa sikit sangat org datang hari ni?" Tanya Alma sambil membuat regangan.

"Ha'ah la. Jap... satu..dua..tiga..empat..."wafa mengira semua jumlah pelajar yang datang trainning hari ini..

"Senior 10 orang termasuk kita berdua junior pulak..hmm 16 orang.. aku kira cun.."Wafa menerangkan maklumat dengan teliti.

"Sapa yang tak datang harini? Dah lah datang lambat.. bagi nama dan sebab dekat aku.. esok aku cari diaorng. Pelajar junior banyaktak datang."kata Alma dengan wajah yang serius.

"Bos ijat dengan amal pergi ujian fitness pasukan bola.. cikgu zamshari suruh aku pesan dengan bos tadi." Kata Mail.

"Hmm lagi??"

"Jess aku tak tau sebab tadi dia kelamkabut nak balik.. aku rasa masalah keluarga kot.." kata kawan baik jessica, suzy.

"Hariz mana?? Selalunya mulut dia jer yang aku dengar.. Woi chan ko bestfriend dia takkan tak tau mana hariz??"wafa meletakkan tangannya di bahu chan..

"Aku tak tau la bos. Dia tak cakap pun apa kat aku.. biasanya dia pesan dengan aku kalau tak datang maybe dia....." belum sempat chan menghabiskan kata katanya di celah.

"Hai everyone good evening. So sunny today.." Hariz dengan muka selambanya dan tak tahu malu datang berjalan kearah kumpulan atlit di tepi track itu..

"'So sunny' kepala hotak kau... Dahlah lambat buat muka tak bersalah pulak.. Aku denda kau 10 pusingan lepastu pumping 30 kali."kata alma lalu menghentuk kepala Hariz yang tersengih itu..

"Kacang gajus bos👌"Hariz berlari sepuluh pusingan tanpa berhenti.

"Kalau dah habis warm up drill cepat. Takpayah tengok si hariz tu.." kata Wafa..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 10, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Sprinter RunnerWhere stories live. Discover now