"Zara,bangun.Kau dah lambat nak pergi kelas ni, dah 8.30.Kelas kita start pukul 9.00 weh!Zara, wake up. Kau nak kene petir dengan Prof. Laili ke Zara?".Eh geram pulak aku dengan budak Zara ni.Dah puas aku kejut tapi tak bangun-bangun jugak.Lantak kau la Zara, bisik hati Rina.
Hahaha, padan muka Rina. Sebenarnya Zara dah mandi sebelum subuh tadi tapi saja je nak kasi main sikit dengan mak cik kepochi tu. Hahaha.
Dalam sakan ketawa tu, dia teringat kembali mimpinya pada malam semalam. Dia mimpi Firdaus dok tengok dia sambil nyanyi lagu 'That should be me'. Dia baru nak pergi tegur Firdaus tapi dah ada yang tahan dia dari pergi ke bestienya itu.Jantan mana pulak ni dan apa maksud mimpi tu. Aku dan Aus nampak sedih gila dalam mimpi tu. Hurm.Menung punya menung, jam dah pukul 8.45 tali dia masih belum siap lagi. Mula la episod kelibut apabila dia terkocoh-kocoh menyarungkan tudung ke kepalanya.
"Woi, kenapa kau lambat? Baru bangun eh? "
Dari mana pula Mamat ni muncul, tetiba ade kat sebelah.
"Aus,i'm exhausted.Bila la nak habis study, kan?Aku bosan la, kene bangun pagi, kene berkejar pergi kelas dll."adu Zara kepada kawan baiknya itu.
"Apasal kau lemau sangat ni beb? Dah tu kalau kau bosan kau stop study, amacam idea aku?But kalau kau tak study kau nak jadi apa? Jadi lembu ke jadi kambing? Hah, tell me Tg. Izzara Rania? "Bidas Firdaus.
Tudiaa, aku cakap sikit dia balas macam peluru berpandu.
"Aussss, nak mintak tolong boleh? "
Alalala, dia buat muka comel la pulak. Lomah denn. Dia bukan tak tau dah lama aku syok kat dia. Erkk, memang dia tak tau pun. Bergegar iman aku yang lebih tebal dari kulit bawang tapi lebih nipis dari kulit durian.
P/s:korang bayang sendiri la tebal mane iman pidaus tu
"Pesal siot kau buat suara manja camtu, langsung tak kene dengan kau. Kau nak aku tolong ape?"tanya firdaus.Ek eleh Minah ni, cam tak penah padahal selama ni selambe je mintak aku tolong dia.
"Betul ni nak tolong aku? Janji kau tolong eh? Hidup dan mati ni."
"Iye, cepatlah sengal.Kalau aku mampu tolong aku tolong."balas Firdaus.
"Kau boleh tolong punye. Boleh tak jangan jadi atok orang pagi pagi ni. Aku tak suka orang nag aku pepagi ni. So shut your mouth ok dear. "Kata Zara. Hahaha. Senyap teruih. Aku dah bantai gelak dah dalam hati tapi nak bagi nampak yang aku serius aku pon tempek la muka seposen. Hahaha.
"Kau kurang ajar kan? Aku nag ni nak bagi kau sedar yang education tu penting. Kau sepatutnya bersyukur sebab boleh study macam ni, orang kat luar sana bertimbun yang tak mampu sambung study tapi kau?........."
"Ok stop your blablabla tu. "Kata zara. Before dia sambung nag dia tu better aku cabut dulu.
Tengah syok dia duk bersyarah, aku blaa. Nasib kaa la Aus. Kau bukan tak tau aku tak suka orang nag aku.
Bila aku pusing je belakang, aku tengok minah tu dah takde.
"Jilakee punya kawan, sebb baik sayang kalau tak dah selamat dah kau."bisik hati Firdaus.
YOU ARE READING
It's You,Love!
RomanceNia tak suka Aus la tuk.Dia tuh ibarat serangga perosak yang ganggu Nia and Nia tak kan kahwin dengan Aus even dia lelaki terakhir yang ada dalam dunia ni~Tg Izzara Rania Kerana janji lama dia dipaksa kahwin dengan musuh tradisi dia cum bestfriend d...