Bab 11

30 4 0
                                    

Tutt tuttt.Tutt tuttt.Bunyi mesej masuk di telefonnya itu cukup buat Rina bengang.Ye la,mana tak bengang dia baru pejam mata dalam  5 minit dan baru nak mimpi anak raja datang pinang dia tapi malaun ni dah ganggu.Dia gagahkan juga matanya untuk membaca mesej itu.

*Rina,aq ni daus.Aq tau kau terkejut sebab aq tak pernah pernah mesej kau.Aq sebenarnye nak mintak tolong sikit.Hidup dan mati.Kita jumpa sekejap esok boleh?

P/s:jgn gitau kwn baik kau tu dan            jgn bwk dia mase kita jumpa

(From:kekasih gelap Zara)

Apasal lak mamat ni?gaduh dengan Zara ke?takkan la,aku tengok elok je minah tu.

Malas memikirkan hal esok,dia memutuskan untuk sambung balik tidur dia.Lagi best ape dari dok pikir hal kekasih gelap si Zara tu.

~Keesokan harinya~
"Daus,sorry aku lambat.Minah tu banyak tanya betul bile aku cakap aku tak nak join dia lunch tadi."terang Rina.Dia sebenarnye tak la kisah mane,ye la pidaus je kot.Tapi sekadar berbudi bahasa."Ha,cakapla ape kau nak aku tolong?"gesa Rina.

"Sebelum aku cakap,aku harap kau tak terkejut.Aku nak kau tolong aku cemburukan Zara.Kita jadi lebih rapat sampai dia cemburu.Boleh tak?"haishh,tu la kau auss.aku dah cakap jangan buat hal mengarut yang otak kau sarankan tu.Kau tak dengar,kau buat juga.

"Kau mengarut ape ni setonnn?Pasal lak nak libatkan aku dalam hal korang ni?Aku tak nak..."

"Rina,Rina.Dengar dulu ok.Atuk dia cadang nak jodohkan aku dengan dia.Dia pula acah acah tak nak terima kenyataan sampai nak aku bagi dia masa bagai.cliche kau tau tak.Kau tolong aku ehh?Kau tak kesian ke dekat aku?Kau kan tau yang aku dah lama sayang dia tapi dia tu sengal."pujuk Firdaus.Cucuk lagi daus.kau dah nak berjaya tu!

"Kau tak nak ke tengok kawan kau bahagia ermmm?"

"Hissh kau ni kan?Ok la,what your plan?"

It's You,Love! Where stories live. Discover now