Bab 13

20 3 2
                                    

Tutt.Tutt.

"Hello Aus,kau tak rase keterlaluan ke buat macam ni?Kesian dia,badmood terus nampak kau dengan budak lisa tu tadi."

"Biar dulu Rina,dia yang mintak aku jauhkan diri dari dia.Aku just buat apa yang dia mintak."

"Tapi auss..."

"Kau cakap dengan siapa tu Rina?Marka ehh?"

"Eh,taklah.Marka apa hang ni,mengarut.Aku ada hal,gtg."

"Ek eleh,dan dan je ada hal lepas aku tanya.Poyo la kau minah.

Ni bukan poyo Nia tapi kalau kau tahu aku berpakat dengan Aus untuk kena kan kau mesti kau histeria tapi aku buat ni untuk kebaikan kau.Aku tau sebenarnya kau sayang Aus tapi kau tak nak mengaku sebab ego.

"Mana ada lah.Woi,jom lepak lepak lepas ni.Ajak la Aus sekali,lama tak dengar lawak bodoh dia.Kau pun aku tengok makin jauh dari dia.

Ishhh,Rina ni.Macam tau tau je aku gaduh dengan mamat sengal tu.Salah aku ke,tapi aku mintak mase je,bukannya aku cakap yang aku nak putus tunang ke putus kawan ke.ishhh,serabut otak aku fikir pasal mamat sengal tu.

"Woi,termenung.Lekaihh la,hang termenung apa lagi tu.Dahlah tadi kau tinggal aku sorang kat cafe,ape masalah hang ni Tg Izzara Rania oiiii"

"Mana ade pape.Jomlah"

"Jom jom,kau dah ajak Aus?"

Erk,kene ajak ke?Tapi nanti dia mesti ingat aku terhegeh-hegeh kat dia kalau aku ws dia"erk,kau ws tak boleh ke?"

"Kalau aku boleh aku tak mintak hang ws dia,aku ws dari tadi lagi.Phone aku takdak bateri.Lekaihlaa,Nia."

Macam mane ni?Haihhh,saje je Rina ni.Ws je laa.

Tutt.Tutt.

Weh,malaun.Jom keluar.Rina beria-ria ajak kau keluar ni.

Wahh malaun dia panggil tunang dia.Jage kauu.

Tutt.Tutt.

Aku dah ade janji dengan Lisa tapi kalau nak keluar sekali takde hal.Aku rasa Lisa ok je.

Lisa,lisa,lisa.Takde nama lain ke nak sebut.

"Woi,Aus ade date dengan Lisa tapi dia cakap takde hal kalau nak join sekali.Takyah la Rina,ganggu date dia je."

"Woi mangkuk,masa ni lah kita boleh siasat hubungan sebenar diorang,serius ke tak,perangai Lisa tu macam mane.Kau ws Aus cakap call.
"
"Aku sakit perut la tetibe.Kau lepak je la dengan dorang.Aku lepak bilik je."

"Kau takyah mengade sangat.Ikut laa,nanti awkward la kalau aku sekoq kat situ.Pergi siap.Aus dah ws?"

"Belum"

Tutt.Tutt.

Call

It's You,Love! Where stories live. Discover now