KLT 4

118 17 5
                                    

SITUASI JIHYO.

Jihyo dan hana berlalu pergi meninggalkan jimin. Tiba2 ade seorang yeoja mengalang perjalan mereka utk pergi ke tempat duduk.

jihyo: haish kau nak ape lagi?

Berkata jihyo dengan dingin.

Seolhyun: aq masih belum puas hati lagi dengan kau.

Jihyo: kalau kau tk puas hati lagi ape aq nk buat?? Nak belasah kau pulak ke?? Dah tepi, aq nk jalan.

Berkata jihyo dgn dingin sekali lagi. Jihyo pon melangkah ingin meninggalkan susuk tubuh yg menghalang perjalanannye. Tetapi dihalang sekali lagi oleh satu susuk tubuh yg bernama seolhyun. Jihyo yg tkde mood terus meninggikan suara dihadapan seolhyun.

Jihyo: KAU NK APE LAGI HUH YEOJA?!

Tengking jihyo kepada seolhyun. Seolhyun trus kaku disitu selepas ditengking oleh jihyo sebentar tadi. Suasana didalam kelas 3-4B yg riuh rendah terus menjadi sunyi sahaja selepas kejadian tadi.

Semua murid didalam kelas tersebut memandang jihyo dan seolhyun termasuk BTS dan Hana. Hana yg berada di belakang jihyo kaku disitu akibat terkejut. Jihyo terus menarik tgn hana dan pergi meninggalkan seolhyun yg kaku disitu.

SKIP [WAKTU BALIK]



kriiingg~

loceng telah berbunyi menandakan tamat waktu pembelajaran. Jihyo sedang memgemas begnye yg bersepah itu. tiba2 meja jihyo diketuk kuat sehingga menyebabkan jihyo melatah.

puk!!( bunyi ketukan meja )

jihyo: opocot mak kau meletop!! ish kau ni ape masalah kau ni hah?!

jimin: kau saja kan nk malukan aq tdi huh?!

jihyo: aik,kau nk salahkan aq pulak?? kau yg buat diri kau malu sendiri. dah blah aq nk balik, malas aq nk melayan org mcm ni.

jihyo blah macam tuje tanpa menoleh kebelakang langsung. Tapi malangnye die lupa yg die dh tinggalkan sahabatnye iaitu LEE HANA 😥. Hana pon menjerit sbb jihyo dh tinggalkan die haish.

hana: jihyo!!! tunggulah saya!!! k..kami ba...balik dulu ye. Annyeong

jihyo: hana cepatlah.

Jin: die tinggalkan kite macam tu je?!

jimin: tu yg aq marah tu!! die tk kenal kite lagi.

jungkook: wei, korang aq ade plan ni nak dengar tk??

suga: kalau kitorang cakp tknk dengar pon kau akn paksa kitorang dgr jugak.

jungkook: betul tu. meh sini kook nk ckp. tdi die dh malukan jimin hyung kan, kali ni kite kenekan die pulak. boleh kan.
dtfd
rapmon: ok aq setuju. Jadi ape rancangan kau kookie??

Mereka pon mula la berbincang tentang plan nk kenekan jihyo.

Jihyo POV

Sampai sahaja dirumah aku terus rebahkan diriku di ats sofa. penat giler wei kt sekolah, mne tknye dh bergaduh kt sekolah lpstu blik kene jln kaki dh lh panas terpijak tahi kucing pulak tu haish. busuk.

appa: ape bau busuk ni, ade bau tahi la. jihyo berak ke?

jihyo: mana ada. jihyo terpijak tahi kucing la sbb tu la bau.

appa: habistu,tk reti nk mandi ke? busuk tau tk dhlh baring kt sofa nnty kalau ade tetamu dtg hbis tetamu2 pon busuk.

jihyo: alah, appa jihyo penatlah kasi la jihyo rehat sekejap.

appa: yeobo!! nnty tk payah masak bnyk bnyk masak utk kite dua aje!!

omma: okay.

jihyo: apeni, appa jihyo pon nk makan.~

appa: sape suruh tknk mandi. kalau jihyo ade kt meja makan terus basi mknn nnty sebab bau busuk. kalau nk makan pegi mandi skrg.

jihyo: nae~ appa haish

sorry lambat update and sorry jugak sbb tk best n bosan author otak dh kering. hope you all like it. jgn lupe vote skali. kalau rajin vote kalau malas rajinkan tangan ye😉 bye~

[SU](OG)Kingka Love Tomboy 민 윤기(MYG+SJH)Where stories live. Discover now