😘1

284 72 26
                                    


"Appa nak kook kahwin ngan lalisa juga!keputusan appa muktamad!!"

"Appa...jebal....kook x sayangkan lalisa....kook x nak dia sengsara kalau x dpt cinta look nnty!"bantahku....lalisa....terlalu baik untuk aku....aku x nk dia sakit hati kalau aku kahwin ngan dia sebb paksa..

"Kook mesti boleh cinta dia... Sampai bile kook nk tunggu 'dia'.... 'Dia' dah mati kook... Kook kena ingat tu!! "Marah appa...

"Memang! Memang kook sayangkan 'dia' dan kook akan tunggu dia sampai bile².... Dah kook x kan kahwin ngan lalisa! " bantahku....

"Kook.... 'Dia' dah mati.... Orng yg dh mati x kn hidup balik... Please kook.... Terima kenyataan... "Kata appa....

"Kalau appa minta keputusan kook... Keputusan kook ialah kook x kn kahwin ngan dia.... Ni keputusan kook.... "Kataku mendatar lalu melangkah ke bilik kook...

Aku baring ke atas katil sambil memejam mata.... Aku duduk dan ternampak frame gambar seo jina... Yess.... 'Dia' yg dimaksudkan appa ialah seo jin... Cinta pertama aku... Tapi dia mati kena buli....

Dan pembuli itu ialah peminat aku sendiri.... Aku serba salah sbb x dpt protect dia.... Diaorang campak jina dari jambatan hingga ke sungai... pada waktu malam...

Aku sedih... Aku kesal... Sbb aku,dia mati... Aku x de waktu dia memerlukan aku... Lalisa??.. Lalisa ialah sepupu jina daripada thailand... Lepas pemergian jina dia banyak bagi aku semangat.... Tapi x mudah bagi aku tuk lupakan jina...

[Tuk... Tuk... Tuk...]

"Boleh lisa masuk?"

Yes... Dia ada waktu aku gaduh ngan appa tadi... Tapi dia x nk masuk campur... Sebab dia pon x rela nak kahwin ngan aku.... X rela nk kahwin dengan kekasih sepupu sendiri... Kitaorng kenal sbb kitaorng satu sekolah dulu...

"Masuk lah... "Kataku malas... Sbb aku tau dia datang sini sbb nk tenangkan aku..

"Kook... Ko ok?? Pasal kah--" aku pintas kata² nya...

"Kalau ko nk ckp pasal kahwin... Aku x de bende yg ckp... Dan ko boleh balik... "Kata ku dngn nada mendatar..... Kalau boleh aku x nk pikir pasal ni...

"Hurmm... Aku faham... Aku pon x nk kahwin ngan ko ni... Annoying je lebih... "Balas nya lalu berjalan² dlam bilik aku...

Sesedap rasa dia je ckp annoying... Aku sweet ok... Kalah gula... Yg dia ni wat lawatan kat bilik aku ni wat pe... Pikir ade lawatan ke Bilik Jeon Jung Kook Yang Terhandsome Lagi Menawan ke ape??

"Kemas jugak bilik ko ni... Aku ingat macam sarang tikus likes . Bilik jimin... "Puji ke kutuk member aku 😒

"Terima kasih atas pujian dan kutukan ko atas kawan aku... Tapi annoying² aku ni pon sweet talker tau... "Bidasku sekali...

"Perh.... Puji diri sendiri.. X tau malu betul.."katanya lalu terselit ngan ketawa kecil...

"Auch! "Aku memaling ke arahnya yg tngh memegang sikunya luka...

Aku melangkah ke arahnya lalu menariknya dudk di birai katil...

"Lain kali hati² lah... "Kata ku lalu mencari first aid untuk rawat luka dia....

"Bukan salah aku.... Cermin ko yg tergantung tu yg salah... Sape suruh bucu cermin tu tajam... Terkena lah siku aku yg comey ni... "Kata² dia buat aku terkedu..

[Flashback]

Padan muka ....tu lah x duk diam.. kan dah berdarah... Orng suruh masuk tuk duduk... Dia main pusing²"kata ku sambil merawat luka pada siku jina..

"Bukan salah jina... Cermin tu yg salah... Kenapa bucu dia tajam... Abis luka siku jina yg cute ni... " ngadu jina sambil mencebik kerana x puas ati...

"Abis kalau kook jatuh cinta ngan jina salah jina lah kan... Sebab cute sangat... "Kata ku membuatnya tersenyum lebar..

"Eh... Salah kook juga ea... Sebb kook yang curi hati jina... So jina kena cute selalu kalau x,kook x nk pulangkan hati jina... "Katanya membuat aku ketawa kecil..

Manja...

"Kalau jina cute lagi susah kook nk pulangkan... Kalau boleh kook nk jaga dan simpan je hati jina.. " balas ku lalu mencuit hidung nya..

"Abis jina nk guna hati ape kalau kook x nk pulang kan? "Soalnya lalu membuat muka comel..

"Jina guna hati kook je lah... "Kata ku selamba...

"Betul ni?... Ok jngn menyesl kalau jina x pulangkan balik hati kook.. "Katanya lagi

"Ye sayang.... Kook x kan menyesal... Kook bertambah happy lagi ade... Jom buat keje... Esok nk kena antar dah.. "Kataku lalu mencium pipinya sekilas..

"Jom!! "Katanya seperti budak² baru dpt aiskrim..

[Flashback End]

"Kook... Ko ok x? "Soal lisa yg membuat aku tersedar...

"Hah... Ape dia?? "Soalku..

"Haih... Aku buat sendiri lah... Abis tangan aku... Lain kali sapu iodin tu tempat luka lah... Ni x... Tangan sini mata ke sana... Kalau macam tu ba--"aku potong cakap dia sebb x tahan dengar dia membebel

"Biar aku buat... Ko bukan nampak pon sbb kat siku.. "

"Kook... Kalau aku nk tanya boleh x? "Tanya lisa mcm takut... Cakap je lah... Aku bukan makan dia pon..

"Tanya je lah.. "

"Ko x nk ke jumpa om--"

"Aku dah siap... Ko balik lah aku nk mandi.. "Pintas ku lalu mencapai tuala tuk pergi ke tandas..

Aku dapat dengar lisa mengeluh kecil sbb aku potong ayat dia..

Tbc

Sorry guys kalau tak Best...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
{C} Paper | JjkWhere stories live. Discover now