"B2.....ko sure ke jung kook akan diamkan diri je?? Mustahil dia anggap appa dia mati mcm tu je..."Soal L9 yg berada di sofa office milik abang kandungnya iaitu bambam atau panggilan semasa misi iaitu B2..."Lisa... Lisa... Lisa.... Asal ko takut sangat hah? Bukan ke appa jung kook yg penyebab appa dan omma mati? Dia x berhak nak halang kite dari bunuh appa dia?? "Kata bambam lalu bangun dari tempatnya lalu berjalan ke arah lisa ataupon panggilan di dlm misi ialah L9...
"Tapi.... Tapi.... Kenapa perlu bunuh jina sekali.... Bukan ke hanya kekasih jung kook je... "Kata lisa yg berpeluk tubuh sedikit pon x menoleh ke arah abangnya yg seperti singa itu...
Actually diaorng kembar je... Tapi disebabkan bambam keluar dulu so mesti dia abangkan??? Sape sokong??
"Semuanya yg ade hubungan dengan tuan jeon perlu mati... "Kata bambam lagi... Kedua-dua tangan nya dimasukkan di dlm poket seluar jeans nya..
"Aku rasa ko dendam dengan dia teruk sangat lah.. Yg jahatnya appa dia je... Bukan satu keluarga.... "Kata lisa lagi yg masih x berpuas hati dengan bambam yg sudah melampau batas...
Sejujurnya lisa tau yg abang dia desak orng miskin yg perlukan duit untuk pembedahan orng yg tercinta untuk membunuh jina di sungai han... Kerana itu dia menyuruh jung kook untuk pergi ke sungai han pada hari perkahwinan mereka..
"Kenapa lisa?? Sebb jung kook dan jina tu kawan baik ko time middle school ke ko sanggup bantah ckp abang ko sendiri!! "Bambam kini menengking lisa kerana protect jung kook dan lisa..
Lisa terkedu.... Dia tau kalau bambam dah mengamuk semua benda jadi x tentu arah... Cewah ayat aku.... Terlampau BM plk di sini...
"Abis tu.... Tuan jeon sanggup upah orng untuk bunuh appa dan omma sbb diaorng terdengar perbualan mereka semasa bincang hal pengedaran dadah tu boleh plk!!! Kalau appa ngan omma x antar kita kat umah keluarga tuan yoo x de nyer kite selamat lagi tau!! "Tengking bambam lalu menumbuk dinding sekilas...
"Tapi kita dapat kemewahan ni dari keluarga kandung jina!! Keluarga yg banyak membantu kita!! Tapi sekarang ko nak bunuh jina!! Ko rasa diaorng x sakit hati ke nanti!! "Balas lisa kembali...
"Ooo... Bile ko ckp pasal kemewahan ni kan aku terus teringat satu perkara.... Lisa dengar sini... Kalau ko x ckp kat yoo seung ho pasal jina kena buli sampai campak dia kan sungai han mesti kita akan kaya dan kalaua seung ho tu x selamatkan jika mesti kita akan stay rumah banglow tuan yoo.... "Kata bambam yg mula mengcekik leher lisa...
"Argh... Sa... Kit.... Le.. Pas..."kata lisa yg dah mula tersekat sekat apabila dicekik sekuat hati... Berkali dia memukul tangan bambam tuk di lepaskan...
"Ko fikir aku x tau yg ko bagitau jung kook yg jina kat sungai han.... Bukan tu je.... Ko tau jugak yg bagitau seung ho yg jisoo, jennie dan rose campak dia dlm sungai kan.. "Kata bambam lalu melepaskan leher lisa...
"Huk... Huk... Huk... Cam ner ko tau... Huk... Pasal.... Buli tu... Huk"kata lisa yg bercampur dengan batuk... Air matanya mengalir kerana menahan kesakitan..
"Nampak mcm kes buli ke?? Kalau ko nak tau kan tu bukan kes buli tapi aku yg paksa diaorng tuk buat mcm tu... "Kata bambam lalu ketawa mcam orng hilang akal...
"Pak... Sa.... Huk... Kali ape pulak ko paksa diaorng!! "Kali memang melampau... Dia x pernah sangka abang dia sekejam itu...
"Bukan susah pon... Kalau diaorng x dengar..... Aku r*g*l je lah diaorng.... Lagipon aku ugut diaorng melalui gambar... Jujur diaorng masih pure lagi tapi aku saja tangkap gambar diaorng dengan lelaki yg aku dah upah... Aku tipu diaorang... Aku ckp diaorng x suci dan diaorng kena dengar ckp aku... Kalau x.... Aku akan sebarkan gambar tu... Mudahkan? "Kata bambam lalu memandang je arah lisa..
Bambam mendekati lisa kembali lalu dagunya diangkat ke atas... Mereka menatap mata antara satu sama lain...
"Lagipon.... Jina milik aku... Jung kook tu je yg muncul tiba-tiba dan rampas jina dari aku... Sama dengan appa dia... Bagus sangat... Sorang pembunuh sorang perampas... Bapak korek anak jentik... Hahaha...." Kata bambam lalu ketawa terbahak-bahak.... Lalu keluar dari bilik itu...
*lisa pov*
"Bodoh.... Macam maner lah ko boleh dapat no. 1 dalm kelas... Peribahasa pon salah... Tapi... Ape maksud dia?? Dia dah lama minat jina lah selama ni?? "Kata lisa yg berfikir sejenak... Urat² dilehernya dibetulkan...
Macam maner ni... Sekarang appa jung kook dah mati, jina tengah berlawan dengan bisa tu... Manakala jung kook masih pengsan...
Nonono... Aku perlukan jina tuk lindungi jung kook... Jina x boleh mati mcm tu je... Tapi bisa tu.... Hah!! Penawar.... Aku yakin Penawar tu ade dlm bilik ni...
Aku selongkar semua barang dlm bilik tapi x jumpa... Laci!! Yes... Laci.... Aku buka laci dan jumpa sebotol...ade perkataan dia situ...
~Penawar bisa~
Yes aku dah jum---eh... Ape ni?? Ni bukan kunci dobi aunty seo ke??? Kenapa ade kat dia??? Jangan²....ok stop.. Sekarang ni aku kena jumpa jimin... Aku mengambil telefon ku lalu menelefon jimin...
#Kalau ni lisa yg ckp
#kalau ni jimin ckpHello
Ko nak ape lagi?!! X puas lagi ko nak serang jung kook!!
Itu bukan keje aku.....
Bukan keje ko??!! Abis keje abang ko kan!!
Haish...bising lah ko ni!... Aku bkn nak ckp pasal tu.... Petang nnty, jumpa aku... Aku nk bagi penawar bagi bisa dlm bdn jina tu...
Jap.... Asal ko nak tolong kitaorng ni... Bukan ke ko ngan abang ko tu 2×5 je... Dah lah waktu wed---
Cafe noir..kul 3..
Aku x a--
Aku tau aku kejam sbb matikan panggilan dia.. Tapi aku malas nk dengar dia membebel... Aku mengeluh panjang... Nampaknya bambam dah tersasar jauh... Bambam.... Aku rindu ko yg dulu....
Dendam kita dah selesai.... Boleh x kita jadi mcm dulu... Aku baru tau ko suka jina... Tapi mcm tu jugak aku.... Aku sukakan jung kook tapi diaorng saling mencintai... X boleh ke kita bukak buku baru...
Tanpa aku sedar air mata aku dah mengalir...
"Ko buat ape tu? "
Aku terus simpan ubat tu dalm poket.. Perlhan lahan aku terus tutp laci supaya dia x perasan...
"Ape yg ko ambil tu?? "Soal bambam
"Erm.. Erm... Aku..
Tbc
Sorry tau... Kalau bosan.. Author x semahir korang. Huhuhu
YOU ARE READING
{C} Paper | Jjk
Mystery / ThrillerKematian jina menyebabkan sekeping kertas wujud di dalam hidup jung kook untuk mengetahui kisah dendam yang tersirat di dalam hidupnya... #tikam belakang