"Appa... Kook dah balik... "Kata ku lepas langkah ke dlm rumah itu... Tapi aku pelik asal senyap..."Appa? "Panggil ku langsung x di sambut... Aku melangkah ke dalam bilik appa tapi kosong...
"Appa? Appa kat maner... "
I need u girl~
Wae honja saranghago
Honjaseoman ibyeolhaeI need--
"Hello? "
"Jung kook..... Ni mama..."
"....."
"Mama nk.... "
"Kook letak dulu... "
"Appa kemalangan! "
"......"aku hilang kata² ...appa...
"Appa masuk hiks...ICU...hiks... Dekat...hiks...hospital seoul.... Hiks...kook boleh dtang kan?hiks.."
"Jap kook otw (on the way)"
Aku menahan sebak... Appa aku yg menjaga aku hari umur aku 9 tahun hingga 21 tahun... Terlibat dalam kemalangan lari... Kalau aku tau sape yg buat siap lah...
S
K
I
P"Mama?..... Mane appa? " soal ku selepas melihat mama mundat mandir di tempat menunggu...
"Appa masih kat dalm... "Kata mama dlm keadaan serak basah... Aku menahan air mata... Sbb aku x nk menangis depan mama... X nk dia lagi sedih.. Tapi author x rasa sebak pon? Ok abaikan
"Mama... D-du-duduk lah dulu.... "Kata ku lalu memegang bahu mama tuk duduk di atas kerusi... Walaupun aku gagap sebab dah lama x bertegur tapi Mama hanya turut... Tak lama kemudian aku nampak....
Lisa..... Ape dia buat kat sini?
"Lisa? "
Mama menoleh ke arahnya... "Jung kook kenal dia?.... Dia yang bawak appa ke hospital... "Kata mama... Aku berdiri lalu pergi ke arah nya...
"Thanks lisa.... Bawak appa dtng sini... "Kataku lalu memeluk nya...
"It's okay.... Time tu aku otw nk balik rumah lepas aku jumpa ko... Tapi ade kemalangan... X sangka plk appa ko... "Katanya lagi...
"Thanks sesangat... Ko tau x kn tanpa appa aku akan merana... Cukup lah sekadar jina je pergi... Aku x nk kehilangan appa plk.. " kataku.... Aku gagal tahan air mata... Aku menangis lagi... Lisa mengusap belakang aku...
"Dah.... Harap² semuanya ok...eung...jngn fikir bukan-bukan.... Aku x kan biarkan ko merana... "Kata² lisa buat aku ingat saat aku ngan jina....
[Flashback]
"Kook... Kalau kook kehilangan jina......kook sedih x? "Soal jina ketika kitaorng makan aiskrim kat taman..
"Bukan sedih je... Merana pon ade... "Kataku sambil menjilat aiskrim
"Perkara ape yg boleh buat kook merana? "Soal jina lalu memandang ku...
"Kook akan merana kalau kehilangan appa ngan jina... Sebb appa ngan jina lah selalu ade ketika kook sedih... "
"Kalau macam tu... Jina x kan biarkan kook merana... "Katanya membuat senyuman ku lebar..
"Yaksok? (Janji?) "kataku lalu menunjukkan jari kelingking ku
"Eung... Yaksok... "Kata jina lalu menyambut jari kelingking ku..
YOU ARE READING
{C} Paper | Jjk
Misteri / ThrillerKematian jina menyebabkan sekeping kertas wujud di dalam hidup jung kook untuk mengetahui kisah dendam yang tersirat di dalam hidupnya... #tikam belakang