Zdravíčko! Po dlouhé době tu máme novou recenzi. Autorka mě o ní požádala před pár dny, zjistila jsem, že má pouhé 3 kapitoly a tak se na ní vrhla rovnou.
Bohužel, jakmile na mě vykoukl cover zůstala jsem tupě hledět na obrazovku... Cover absolutně neladí k sobě, Wedry tam vypadá jak nějaký pedofil, písmo je také nějaké celé prapodivné. Cover ne... Samozřejmě "Nesuď knihu podle obalu", ale i tak cover působí dosti odpudivým dojmem.
Přesuneme-li se k popisku, tak tam to pokračuje.... Tahle má kamarádku tuhle, ta má bratra tohohle a je jim tolik a bla bla. O ničem nevypovídá, je klišé a absolutně o ničem.
K příběhu.
Stačil mi první odstavec a už jsme se chytala za hlavu, do čeho jsem se to pustila. Děj příběhu je absolutně, ale opravdu absolutně o ničem. Od začátku je zřejmé, že Wedry s Elizabet budou spolu. Tady bych se ještě vrátila ke jménům. Elizabet? Mimo to, že se to píše když už tak Elisabeth, nebo alespoň Elizabeth, tak co anglická jména dělají v českém příběhu? Dobře, dejme tomu může být dívka cizinka, ale tak by bylo vhodné, to tam alespoň zmínit. Chápu, někomu se česká jména nemusí líbit a tak brouzdá do těch zahraničních. I v českém kalendáři jdou najít zajímavější jména. Já osobně když píšu příběh v českém prostředí tak si obvykle vybírám jména, která nejsou typicky česká. Například Stela, Tamara, Nela... Stačí jen hledat a nějaké jméno najdeš a nebo do příběhu vlož, že je dívka cizinka, že se přistěhovali.
Absolutně v příběhu chybí čárky a přímá řeč ve smyslu (zakřičel "Hej") o té ani nemluvím. Na korekci by to chtělo hodně zamakat. Všimla jsem si, že příběh je momentálně pozastavený. Před tím, než každou kapitolu vydáš, ohlídej si čárky, přímou řeč, chyby, překlepy. Pochopila bych drobné překlepy, ale nejspíše píšeš na mobilu a korekce PŘEČETL jsem si vlasy...
V příběhu bych dál buď nepokračovala vůbec a nebo ho předělala absolutně od začátku. Začala bych coverem, pokračovala obsáhlým záživným popiskem, úplně změnila začátek kapitoly a styl psaní. Prostě by to chtělo celkově předělat pokud z toho chceš udělat dobrou fan fikci.
Je dost dobrých fan fikcí a fan fikce nemusí být pokaždé jen plné úchylek a erotických scének. Já osobně se erotickým scénkám obvykle vyhýbám. Lze najít spoustu opravdu hodně dobrých fan fikcí které mají smysl, které jsou pěkně napsané, záleží ovšem na člověku. Pokud se autorka rozhodne v příběhu pokračovat, tak ať, ale já v tom nevidím budoucnost. Pokud si autorka z recenze něco vezme a bude chtít příběh předělat, ráda jí poradím a pomohu. To už nechám na ní...
ČTEŠ
Názory pro vás ♥
AcakPřichází prázdniny a to znamená 2 měsíce plné čtení! Hledáš názor na svou povídku? Rady pro zlepšení tvého příběhu? Máš zájem o recenzi na svou povídku? Tak tady ♥