"Seokjin sunbae? " Aku menyapa dia dengan senyuman.
"eh Jungin! " dia turut tersenyum.
"Jungin buat apa kat sini? " soalan Seokjin sunbae pergi dibawa angin.
Takkanlah aku nak bagitahu dia. 'oh, saya tunggu bapak kepada bakal anak saya pergi sekolah. '
Melampau, bukan?
Okey. Aku cuba nak berbaik. Mana tahu pagi ni mood Yoongi baik.
Bunyi tapak kasut dari dalam rumah Yoongi mengejutkan aku. Satu suara kedengaran dari dalam.
"Haih.. Nasib baik kau ingatkan aku pasal ubat, kalau tak mesti aku lupa nak amik. " Yoongi terhenti dimuka pintu. Dia mungkin terkejut sebab aku ada tetiba.
"Jungin. " Yoongi memanggil aku.
"Yoongi, ubat apa yang kau cakap ni? " aku memandang dia.
"...."
"Yoongi, jawablah.. Ubat apa? " aku masih cuba berbaik. Mana tahu ubat orang lain, kan?
"...."
"Yoongi. Jawab. Kau sakit apa? " Yoongi semakin mendekati aku.
Dia berdiri dihadapan aku. Mukanya semakin dekat dengan muka aku.
"none of your business "
Dia berlalu meninggalkan aku seperti selalu.
Aku mengumpul kekuatan.
"Aku perlu tahu Yoongi. Kau janji macam-macam dengan aku. Kata nak kahwin dengan aku. Nak bahagiakan aku. Walaupun aku tahu kita still budak sekolah, tapi kita dah 18! Masa untuk bercinta! "
(memandai je aku cakap 18 masa untuk bercinta)
"shh.. Jungin. Tu kisah lama. Tolonglah jangan ingat dah. " dan kali ni dia betul-betul tinggalkan aku.
Dimana si author pon sudah naik menyampah dengan cerita ni apatah lagi readers sekalian. Selamat malam. 🖤
YOU ARE READING
Calling 🎈 Myg
Short Story"aku tahu kau nak end call, tapi sekejap. bagi aku cakap." "apa? " "aku suka kau.. " call ended. ---:-) highest ranking #2 in short story