[MEDIA:RAID IKTIZAM]
Hai lemons.Okay,disebabkan kawan aye cakap prince lagi sesuai,so saya tukar tau,hehe.Sebelum ni kata inshaAllah tak tukar,tapi tukar juga huehue.Okay,reason sy tukar is donghae oppa nampak sangat macam korea kan so tak berapa sesuailah.But,Prince.Prince kan orang brunei,so ciri ciri kemelayuan itu ada,ewah!
Bahagia,tolonglah pilih aku semula.Aku ingin bahagia,aku ingin gembira.Buanglah segala duka,derita dan sengsara dari diriku.Hadirkan kegembiraan kepadaku.Aku mohon,makbulkan doaku Ya Allah...
"Kau serius arh Aid?"Isyraf Hakim,kawan baik Raid masih tidak percaya dengan apa yang diperkatakan Raid.Baginya,Raid hanya melawak sahaja.
"Seriuslah.Buat apa aku nak tipu"Hakim tergeleng geleng.Masih sukar untuk dia mempercayai kata kata Raid.Raid Iktizam Dato' Rahman jatuh cinta dengan peguam?Unbelieveable!
"Yg kau ni dah kenapa Aid?Demam ke?Tetiba je boleh jatuh cinta"Hakim lekapkan tangan kanannya pada dahi Raid.
"Tak panas pun tapi asal macam terencat eh?"
"Kepala bana kau!Aku serius ni Hakim!"bahu Hakim Raid tampar kuat menyebabkan dia tersedak.Uhuk,uhuk.
"Yelah yelah.Apa nama perempuan tu?"
"Tak silap aku.Nama dia Arissa Naurah Norman"
"Apa?!Kau biar betul Aid"
"Apa yang biar betulnya?"Raid kerut dahi.
"Kau jatuh cinta dengan anak majistret Norman?Pfttt,kalau aku jadi kau,aku takkan jatuh cinta dengan dia"
"Pahal pulak?"Raid semakin tidak faham.Dia perlukan penjelasan Hakim.
"Dia tu takde hati.Maksud aku,dulu adalah sorang mamat pilot ni nama dia Zarith,syok gila dekat minah tu tapi senang senang je kena maki.Haa,tulah dia.Hati kering"
"Kelmarin aku ada jumpa ex dia.Dengan aku dia cakap kemain elok lagi dengan ex dia tu fuh!Habis terkeluar jahanam semua.Seram aku"Hakim mengangguk
"Sebab ex dia tulah dia berubah.Dulu,dia baik sangat i mean hati dia lembut.But now..."Hakim tidak menyambung apabila mereka berdua disapa seekor 'ulat bulu"
"Hai abang Aid.Di nak join korang boleh?"Tanpa menunggu jawapan dari Raid,Medina terus duduk tanpa segan.Hakim mencebik.Lebih baik batu dari ukat bulu,gumamnya
"Di nak apa ni?"
"Abang Aid,free tak malam ni?Di nak ajak abang Aid dinnerlah"
"Maaflah Di.Abang Aid sibuk sikit.Ada projek baru nak kena handle.Apa kata Di ajak abang Hakim"mendengar sahaja namanya disebut,Hakim terus tersedak.Dadanya ditepuk tepuk perlahan
"Kau jangan nak babitkan aku!"Hakim menggangkat kedua dua belah tangannya separa bahu,surrender.Apalah si Raid ni,dah tak ada idea suruh aku pulak jadi mangsa.Ni kalau aku ketuk kepala dia ni,boleh tak?Eh tak boleh,karang berlubang kepala mamat ni,projek memikat anak majistret norman pulak tak berjaya.Huehue.
"Hehe,well"Hakim mencebik.Hekeleh mamat ni,aku cepuk jugak kang!
"Sorrylah Di.Abang sibuk malam ni,Di pergi makan dengan kengkawan..."percakapan Raid terhenti.Satu suara tidak kedengaran.Hakim pelik.Medina lagilah.Meroyan terus apabila dia tahu punca sebenarnya Raid berhenti bercakap.
"Abang Aid!What's wrong with you haa?!"Arissa yang duduk berdekatan mereka menoleh apabila terdengar suara nyaring Medina Alia.Matanya bertemu dengan mata helang Raid.Dia terkaku.Raid langsung tidak hiraukan Medina yang dah macam orang gila kena sampuk hantu.
"Kau!Apa kau dah buat dekat abang Aid aku!Kenapa dia langsung tak pandang aku!"Medina mara ke arah Arissa.Disepaknya pipi putih mulus milik gadis itu.Arissa tergamam.Tangannya naik menyentuh pipi kanannya yang terasa perit
"Ya Allah,Arissa!"Raid kaget.Dia berlari ke arah mereka.Begitu juga dengan Hakim.
"Apa Di buat ni?!"Raid menyinga.Dia pandang wajah Arissa.Merah padam muka gadis itu.Gadis itu tampak seperti mahu membalas tamparan Medina.
"AKU TAK KACAU KAU KAN?KAU PAHAL NAK TAMPAR TAMPAR AKU HAA BETINA S*AL!"hambur Arissa.Raid kaku.Arissa dihadapannya ini bukan Arissa yang pernah berhadapan dengannya.Bahasa gadis itu berubah.Sikap gadis itu juga bertukar.Namun,Raid tidak menyalahkan dirinya kerana semua kekecohan ini berpunca daripada Medina yang membabi buta.Sekasar kasar bahasa yang digunakan Arissa,tangannya tidak pernah naik menyentuh pipi Medina.
"Kau tanya aku?Kau kenapa nak rampas abang Radi aku haa?!"suara Medina kembali meninggi
"What?Sejak bila aku rampas boyfriend kau?Aku tak hinginlah dekat dia tu!"Aqilah disebelah cuba menenangkan kawannya yang sudah meletup itu.
"Medina,stop it.Matang sikit boleh tak"Raid bersuara tegas.Jatuh kasihan dia melihat wajah tidak bersalah Arissa.Raid yang pandang,Arissa yang kena.Ni mahunya dia kena boikot dengan Arissa nanti haih...
"Abg Aid,kenapa kena bela betina ni?Kenapa tak bela Di?Abg Aid dengar kan dia panggil Di betina s*al.Kenapa mesti betina ni"Raid meraup wajahnya.Seketika kemudian terdengar keluhan berat yang terlepas dari mulut Arissa kemudian dia tergeleng geleng
"Saya mintak maaf"segera Arissa berlalu pergi,diikuti oleh Aqilah.Sedikit pun tidak dipandang wajah Raid.Hati sakit,pipi pun sakit.
Raid pun apa lagi.Arissa pergi dia pun pergilah.Nak tunggu apa lagi?
"Tak guna!"bentak Medina sendirian.Fikirannya mula berniat jahat.
700+ lebih duwh.Ahaks,btw,hensem tak prince?Hoho
VOTE
KOMEN
FOLLOW
SARANGHAE LEMONS!