Siapa Afeef?

254 19 0
                                    

Perwatakan dia,buat hatiku tercuit.Celotehnya,buat aku ketawa.Mungkinkah aku sudah jatuh cinta?Mungkinkah dia adalah utusan sebenar Allah untukku?Kalau ya,aku bersyukur.Alhamdulillah.

Arissa memandang ciptaan ilahi dihadapannya ini.Udara pandai yang sungguh mendamaikan jiwa.Dia ke sini setelah seminggu demam.Ya,pantai inilah pantai tempat di mana cerita cinta dia dan Hariss berakhir.Hamparan lautan ini menjadi saksi,air mata yang menitis dari mata seorang gadis yang menanggung sakit ditinggalkan.Perit,sakitnya dugaan hidup tika itu.Tetapi,itu semua tinggal kenangan.Hariss telah datang bertemu empat mata dengan Arissa dan memohon maaf atas semua kesalahan dia dan Lydia.Hujung bulan ini,inshaAllah mereka akan berkahwin.Arissa bangun dari duduknya.Kemeja putih labuh yang disarung ditubuh dilibas libas untuk hilangkan habuk.Kasut di kaki dibuka lalu dipegang.Dia mula mengatur langkah ke tepi pantai.Deruan ombak menyapa lembut hujung kakinya.

"Eh,Arissa buat apa dekat sini?"Langkah Arissa mati melihat lelaki yang berdiri dihadapannya ini.Perasaan malu mula menyerbu diri.

"Takde ape.Saya tengah cuti,so tak salahkan datang holiday"langkah diteruskan.Raid yang mengikut langkahnya tidak dihiraukan

"Ouh,btw saya pun holiday dekat sini"Arissa membentuk 'o' dengan mulutnya.Tiba tiba,Arissa rasa kakinya dipeluk seseorang.

"Daddy!Looks who's here!My new mummy!"Arissa tersentak.Terkebil kebil dia memandang wajah anak kecil yang sedang mendakap erat kakinya.

"Err...Adik salah orang ni.Kakak bukan mummy adik.Maaf ye"dengan lembut,dia melepaskan tangan kanak kanak lelaki kecil itu dari kakinya.

"Afeef,she's not your mummy.Your mummy is there''Raid mendukung kanak kanak itu.Arissa terkejut.Raid,daddy budak ni?Means,dia dah kahwin?

"Afeef!Afeef pergi mana,penat mummy cari tau tak?"seorang wanita mendekati mereka sambil bercekak pinggang.Arissa yang masih 'blur' hanya diam tidak bersuara.Psttt,cengkerik tumpang lalu sat...

Krik,krik

"Abang,siapa dia?"Arissa tergamam lagi sekali.Diorang dah kahwin ke?

"Kawan abang.Arissa,this is Esyana.Syana,this is Arissa"Esyana senyum,sambil tangannya dihulurkan kepada Arissa untuk bersalam.

"Err...Awak ni,isteri Aid eh?"

"Eh tak tak.Arissa jangan salah sangka,Esyana is just my cousin"

"Ouh..."

"Mummy,mummy jd mummy baru Afeef eh?"budak lelaki itu turun dari dukungan Raid dan kembali memeluk kaki Arissa.Arissa garu kepala.Tak pernah pernah dia kena begini.

"Err...Adik,kakak bukan mummy adik.Adik kan dah ada mummy,buat apa kakak nak jadi mummy adik pulak"Arissa senyum.Sekali lagi dia cuba menolak Afeef.

"No!Daddy,tengoklah mummy ni!"Afeef menghentak kakinya sambil menyilangkan tangan didada.Mulutnya dimuncungkan.Kening Arissa terjongket.Raid disebelah menahan tawanya dari pecah melihat wajah gelisah Arissa.Sah minah ni tak suka budak budak!

"Adik,come to mummy.Jangan kacau kakak tu"gadis bernama Esyana itu menarik Afeef ke arahnya

"Haa,there you are kak Rissa!Puas Rina cari.Ibu dah membebel tau tak,hilang kemana anak dara dia ni.Eh,abang Raid?"bebelan Arina terhenti.Raid melemparkan senyuman manis kepada Arina yang statik di situ

"Kak Rissa,ibu was looking for you.Let's go"pamit Arina.Arissa angguk.Saat dia ingin melangkah pergi,seseorang menghalang pergerakannya.

"Mummy,please don't go!"rengek Afeef.Arissa kaku.Tidak tahu berbuat apa

"Arina Naufa,can you help me"bisik arissa ke telinga adiknya

"Adik,boleh tak adik lepaskan kakak ni?Kesian kakak ni,kalau adik tak lepaskan nanti telinga dia kena piat dengan ibu dia.Adik tak kesian dengan dia ke?"Arissa jegilkan matanya mendengar bait kata yang keluar dari mulut Arina

"Adik,jom kita balik"Raid mengangkat tubuh Afeef,lalu meninggalkan Arissa dan Arina disitu

"Marah ke?"-Arina.Arissa sekadar menjongket bahu

Hai lemons!Siapa pulak Esyana ni?Medina pun tak mampus lagi,ni mai pulak sorang lagi haih hahaha.Btw

VOTE

KOMEN

FOLLOW

SARANGHAE LEMONS!

Heartbreak ✓Where stories live. Discover now