"Hish!Awak ni memang sesuka hati je sentuh bahu orang..Saja nak ambil kesempatan kan?!Argh!Menyesalnya!Kalau tahu la..Saya tak tolong awak pun tak apa..."rungutku.Aiqrel di hadapan ku menggaru kepalanya.Aku menjelingnya tajam.
"Semalam....Kenapa awak tidur atas katil?And the worst thing is...You HUG ME!"jerit ku lantang."Aku tak sengaja la..Aku tak sedar..."balas Aiqrel.
"Senangnya...We have make a deal right?So keep your promise please?Kenapa la saya kena jumpa juga lelaki macam awak?Annoying!"jerit ku lagi sambil memegang pipiku lalu aku menggembungkan pipiku tanda tak puas hati.
Aiqrel menarik tangan ku dari terus memegang pipiku.Aku terkesima."Please don't do that...You make me falling into you again.."bisik Aiqrel.Dia memberi pandangan redup kepadaku.Jantung aku bergerak pantas.
Kenapa tiba-tiba?Sebelum ni tak pernah pun?
Oh my god!Kau buat aku tak senang duduk Aiqrel!
Aku menarik kembali tanganku lalu menunduk segan."Sa....Saya nak keluar pergi taman...Ass...Assalamualaikum."aku terus berjalan laju.
*_*
Aku termenung sendiri.Tiba-tiba aku terkejut mendengar jeritan Myra.
"Mama!Tolong!"jerit nya lagi.Aku gelabah apabila melihat seorang lelaki menarik tangan Myra.
"HOI!"jerit ku.Aku berlari ke arahnya tetapi dia sudah bawa lari Myra.Aku terkejut.
"My....Myra!"panggil ku.
Aku menangis.Lutut aku tarik ke dada lalu ku peluk.
"Mama?"
Ada satu tangan kecil menyentuh tanganku.Aku menangkat kepala.
Aiqrel dan Myra tersenyum manis kepadaku.Aku menyeka air mata.Tubuh Myra aku peluk seperti tidak mahu lepas.
"Kenapa kau menangis?"soal Aiqrel.Aku menyeka air mata."Saya nampak Myr....Myra kena culik.."balasku lalu menunduk memandang lantai.Myra memegang dagu aku.
"Mama berangan!"jerit Myra.Aku hanya ketawa.
Aku bukan berangan.
Itu adalah sebahagian dari memori aku.
Memori yang aku tak dapat selamatkan......
Kawan baik aku sendiri
YOU ARE READING
Jadikan aku yang terakhir
Romance"Aku akan terima semua syarat kau!Tapi kau kena ingat...Bila kau jatuh cinta pada aku kita cerai..Kalau aku jatuh cinta pada kau...Kita teruskan hubungan kita sebagai suami isteri.."-Aiqrel Fazrein "Okay,Deal!Aku akan pastikan angan-angan untuk kau...