hoofdstuk 5

61 8 2
                                    

Woensdagavond.

Lena had bedacht dat er waarschijnlijk een patroon was.

Elke week ging ze al op de woensdag naar Riva.

Ze hoopte dat dit vandaag ook weer zou gebeuren.

Ze was best wel benieuwd welke krachten er nog waren.

Ze had vandaag een leuke dag gehad met haar vriendje Liam.

Ze waren naar de Film geweest. Het was een romantische film. Toen de film was afgelopen hadden ze nog een leuke wandeling gehad.

Doordat het al winter was, was het vroeg donker.

Ze hadden zich op een bankje gezet en gekust onder het maanlicht. Ze kon wel uren weg dromen over hem.

Maar nu had ze focus nodig. Ze begon meer en meer duidelijk te hebben dat Deze nieuwe wereld wel belangerijk kan zijn voor haar.

22:01 haar kamer verdween. Ze was weer in riva.

Op de tafel lag een boek. Les voor vandaag.

"Cool" dacht ze. Ze nam het boek op en begon wat te bladeren. Het was een oud boek. De kaft was ook al wat kapot.

Ze las: 2weken geleden kreeg je de gave om onzichtbaar te worden. Om te activeren denk aan de lucht aan de wolken en de zon. Om uittezetten denk aan zichtbare dingen, dingen die je kan aanraken. "Wow zo werkt dat dus" ze las verder. Op tafel staat een flesje met een roze drankje.

Het flesje schitterde. Precies of het een lichtje was.

Met dit drankje kan je gedachten lezen drink en je krijgt de gave. Deze is heel simpel focus je op de persoon en lees hun gedachten.

"OKE DEZE IS COOL" riep ze luid. Zo snel ze kon dronk ze het drankje op.

Na het drinken was ze weer in haar kamer. Met deze gave kon ze gewoon weten waar iedereen aan dacht.

Hoe cool was dat. Toen ze opstond probeerde ze het uit op haar zusje.

Ze dacht natuurlijk gewoon aan boterhamen met choco. Ze was vanplan om  vandaag deze gave te gebruiken op school.

Toen ze in de wiskunde les zat,begon ze met het lezen van gedachten.

Te beginen met de leerkracht. Ze dacht aan hoe stom de leerlingen waren. Ook aardig van der.

Toen ging ze naar haar buur. Die dacht aan zijn vriendin iets teveel in detail.

Dit wou ze liever niet weten. Ze had echt veel pret met de gave.

Toen ze bij de jongen op de eerste rij kwam,dacht hij iets apart. Hij dacht aan Lena.

In My Dreams ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu