Part 1: Yes, holiday!!

1.2K 75 10
                                    

Semasa ahli Wanna-One sedang membuat kerja masing2, tiba2 Yoon Jisung, iaitu ketua kumpulan mereka menyerbu masuk ke bilik rehat mereka dengan senyuman yang lebar.

Jisung: Wei, kau orang! Aku ada berita baik ni.!

Semua ahli memandangnya dengan muka seperti 'apa yang gembira sangat?' Hwang Minhyun menutup buku yang dibacanya dan memandang kearah Jisung.

Minhyun: Apa dia?

Jisung: Kita akan pergi bercuti!! Yeay.!! *melompat sambil menjerit girang*

Mereka semua melompat dan berpelukan antara satu sama lain. Ada juga yang menjerit macam histeria akibat terlampau gembira kerana setelah lama sibuk dengan jadual dan konsert, akhirnya mereka dapat bercuti ke suatu tempat untuk menenangkan fikirang mereka.

Daehwi: *pergi kearah Jisung* Bila kita nak pergi, hyung?

Jisung: Hmm.. Pengurus kata tadi.. Tak silap aku esok katanya..

Jaehwan: Apa kita tunggu lagi? Jom la balik! Packing apa yang perlu kita bawa.!

Daniel: Sebelum tu,*pandang Jisung* Kita nak pergi di mana? Pantai ke?

Jisung: Tu pengurus tak bagitahu aku langsung. Katanya surprise.

Woojin: Alaa... Sikit2 surprise, sikit2 surprise.

Jisung: Dah, dah. Jom balik cepat!

Mereka semua berebut-rebut untuk keluar dari bilik tersebut lalu mereka terus pulang ke dorm mereka dan mengemaskan barang mereka.

Jinyoung: Hoi, kau orang! Mana lagi sebelah selipar tandas ni?!

Seongwoo: Tadi aku nampak Jihoon ambik sebab nak pukul lipas dalam bilik Daehwi. Kau mandi jelaa.. Tak ada dalam sejarah lagipun kau jatuh dalam tandas.

Jinyoung: FINE!! *hempas pintu tandas*

Dan pada malam itu, mereka semua tidur awal sebab taknak bangun lambat. Pada keesokkannya, selepas bersiap dan bersarapan, mereka semua menunggu van mereka di depan dorm. Sampai sahaja van tersebut, mereka terus masuk kedalam van dan membiarkan Jaehwan memasukkan beg2 mereka di bonet. Kemudian, bermulalah perjalanan mereka. Mereka semua gembira sehinggakan ada yang membuka tingkap dan menyanyi dengan suara yang nyaring. Setelah beberapa jam, mereka pun sampai di destinasi mereka.

Pemandu: Baiklah, kita dah sampai.

Wanna-One: Yeay! Kamsahabnida, ajusshi.!!

Mereka turun dari van dan mengambil beg masing2. Mereka semua terpengun apabila melihat rumah agam yang disewa oleh pengurus mereka tersebut.

Daehwi: Hmm... Serius ke yang kita nak tinggal kat sini selama 4 hari 3 malam?

Woojin: Yela! Habistu kau nak tidur kat tepi jalan ke?

Daehwi: *mencebik* Laa.. Takyah la nak marah.. Tanya je sebab rumah ni.. nampak menyeramkan lah..

Minhyun: Ish! Jangan nak cakap bukan2 lah! Manatau kat dalam cantik giler nak mampos? Sapa tau kan?

Tanpa melengahkan masa lagi, mereka masuk kedalam. Alangkah terkejutnya mereka apabila memasuki rumah tersebut.

Jihoon: Wuah!! Cantiknya.!! Aku nak master room! *lari ke tingkat atas*

Seongwoo & Woojin: Ah! Mana boleh.!! *kejar Jihoon*

Ahli yang lain hanya menggeleng. Selepas memilih bilik, mereka berkeputusan untuk melihat sekitar rumah. Sementara itu, Jisung menghubungi adiknya, Yoon Seulki.

Seulki: 여보세요(yobuseyo/hello)?

Jisung: 야(ya/hey). Cuba teka aku kat mana skarang?

Seulki: Tsk, perlu ke aku tahu kau kat mana skarang?

Jisung: *ketawa* La kau ni.. Asal ni? Cam bad mood je?

Seulki: Of course la! Kau pergi bercuti tak ajak.! Sampai hati..

Jisung: Aik?? Mana kau tahu?

Seulki: Woojin oppa gitau tadi. Oklah. Aku hang up dulu.

Jisung: 안녕(annyeong/bye)!!

Mereka semua seronok pada waktu itu dan dalam masa yang sama..

???: *smirk* Heh, bukak puasa jugak aku akhirnya.. Hahahaha!!

Penunggu di rumah tersebut juga seronok...

The Mansion (Wanna-One) Where stories live. Discover now