Part 4: Annyeong, Seongwoo-ya

523 54 7
                                    


???: Aku la!!

Jihoon terus terbangun dari tidurnya. Mukanya basah akibat berpeluh. Jantungnya bergoncak kuat. Dia melihat di sekeliling.

Jihoon: Eh?? Asal aku ada kat dalam bilik pulak ni? Bukan tadi aku ada kat-

Kuanlin: Hyung! *peluk Jihoon*

Jihoon: *terkejut* 야!(Ya/hey) Kalau jantung aku terjatuh tadi macam mana?!

Kuanlin: Sampai hati hyung marah Lin Lin... Dah la Lin Lin yang jaga hyung tau! Member yang lain semua berseronok.

Jihoon: Jaga? Apa maksud kau?

Kuanlin: La? Diri sendiri pengsan pun taktau?  Dah dua hari hyung pengsan okay!

Jihoon: Dua hari? H-Hari ni hari ke berapa kita kat sini?

Kuanlin: Hari ke-3. 왜?(Wae/why)

Jihoon: *cakap dlm hati* Hari ke-3?! Dalam surat tu kata hari ke-3 d-dia akan.. 아니요..(Aniyo/no) Baik aku pergi check.

Jihoon terus turun dari katil. Tiba2 kepalanya berasa pening dan bahunya juga berasa sakit. Dia menyelak sedikit collar bajunya dan terlihat beberapa luka yang kelihatan seperti dicengkam.

Jihoon: *cakap dlm hati* Luka ni... Benda tu cekar aku betul2 ke?

Kuanlin: Hyung, kenapa dengan bahu hyung?

Jihoon: T-Takde apa2 la!

Dia keluar dari bilik, meninggalkan Kuanlin dan terus menuruni tangga untuk mencari member2 yang lain.
Sementara itu, Kuanlin.. Actually that's not Kuanlin. Benda tu berubah kepada bentuk asal dan senyum sinis lalu berkata...

???: Malam ni, korang bersedia lah. HAHABAVAGAH!! Ehem. Tak sangka pulak makan daging si Daehwi ni ada efect. (sorry kalau lawak tak jadi😅)

Benda tu berubah kepada Daehwi.
Keadaan Jihoon pula...

Jihoon: *turun tangga and hampir2 terjatuh sebab pening*

Minhyun: Weh Jihoon! *papah Jihoon ke sofa* Kau dah okay ke?

Jihoon: Dah..kot? *tengok sekeliling* Mana yang lain?

Sungwoon: JIHOONNIEEE!!! *peluk Jihoon kuat2* Kau okay ke? Pahal kau pengsan haritu? Risau aku dibuatnya. Dah la takleh nak call ambulans or syarikat.!

Jihoon: Hah? Kenapa tak dapat?

Minhyun: Oit makcik. Kau ada nampak ke tiang merah putih tu kat sini?

Jihoon: *cakap dlm hati* T-Takde line?! Macam mana nak call polis kalau something terjadi?!! Habisla..!! *berpeluh*

Minhyun: Eh? Pahal kau berpeluh ni?

Tetiba mereka terbau sesuatu.

Sungwoon: Huih! Bau apa ni?! Kau kentut eh?! *tengok Minhyun*

Minhyun: Hoi!! Tak pernah lagi dalam sejarah aku kentut kay?!

Jihoon: Korang, aku rasa bau ni bukan datang dari Minhyun la.

Minhyun&Sungwoon: Habistu, dari mana?

Jihoon menelan air liurnya dan mengelap peluhnya. Kemudian, perlahan-lahan, dia melihat ke belakang sofa.

Jihoon: AAAA..!!! *mengundur ke belakang, jauhi sofa tersebut*

Minhyun&Sungwoon: Wei kau pahal?!

Jihoon: K-K-Kat belakang s-sofa..

Minhyun: Ada apa?

Jihoon: A-Ada Seongwoo!!

Minhyun dan Sungwoon terkejut apabila mendengar kata Jihoon. Mereka memandang sesama mereka kemudian melihat ke belakang sofa tersebut. Mereka menjerit. Jeritan mereka telah menarik perhatian ahli2 yang lain termasuk benda tu. Mereka semua bergegas ke ruang tamu. Jihoon, Minhyun dan Sungwoon mengelilingi mayat Seongwoo dengan tangisan.

Daniel: S-Seongwoo...*air mata bergenang*

Jisung: *terduduk* Ap-Apa dah jadi? Kenapa dengan dia? Siapa yang buat dia jadi macam ni?

Woojin: 안돼!(andwe/no) Hyung!! *goyangkan badan Seongwoo* Bangunla! Janganla tinggalkan kitorang! Siapa lagi yang nak temankan aku buat lawak bodoh?? Siapa yang nak pecahkan pintu rahsia? Siapa yang nak rasa kopi yang aku buat? Hyung bangunla..! *menangis teresak-esak*

Minhyun: Kenapa macam ada banyak kesan gigit ngan cekar kat badan dia? Siapa yang buat semua ni?

Jihoon: Benda tu..

Semua orang melihat kearah Jihoon termasuk benda tu dalam bentuk Daehwi. Dia tersenyum girang(benda tu).

Jaehwan: Apa maksud kau dengan 'benda tu'?

Jihoon: Makhluk tu.. Dia dah mulakan misi dia..

Jinyoung: Misi apa?!

Jihoon: M-Misi untuk..

Wanna-One: Untuk?!

Jihoon: *tengok diorang* Bunuh kita semua.

Daehwi: BWAHAHAHAHA!! *berubah menjadi bentuknya yang asal*

























The Mansion (Wanna-One) Where stories live. Discover now