6.

297 12 0
                                    

'Omg, you scared the hell out of me! But hi.' Ik zucht. Finns gezicht is zacht opgelicht door het blauwe licht van de fontein. 'Oh, I'm so sorry. It was not on purpose.' Lacht Finn. 'What are you doing here actually?' Vraag ik. Finn is zo dichtbij komen zitten dat onze knieën elkaar bijna aanraken. 'I think, just like you. Having fun with my friends.' 'Actually I'm a bit dizzy, but I'm ok. Where are are your friends then? If I may ask...' 'We are eating in that restaurant out there,' hij wijst naar het Chinese restaurant waar wij ook zitten te eten, 'are you sure you're ok?' 'Yes, really. We're eating in the same restaurant as you, that's coincidental. 'Yes.' Het is even stil, we kijken om ons heen. 'It's beautiful here.' 'Yes, but maybe a bit cold.' 'Logical, you're wearing a short and a cold top. Here, take this.' Finn draagt een simpele jeans met een zwarte Stüssy trui met capuchon. Hij trekt de trui soepel over z'n hoofd heen, hij draagt er nog een gestreept t-shirt onder. Hij geeft de trui aan mij, zodat ik het makkelijk aan kan doen. De trui is nog lekker warm en ruikt naar Finn en deo. 'Thanks, but aren't you cold now?' 'No, I'm...' verder komt Finn niet met zijn zin. 'What?' 'My friends are there, looking at us talking.' Finn blijft daarheen kijken. Ik kijk ook, maar eventjes. Dan zie ik dat Noah Schnapp en Millie Bobby Brown daar staan, van Stranger Things. Waarschijnlijk vinden ze mij maar raar. 'Finn.' 'Yes.' 'I want to ask you something important.' 'Ok.' Finn kijkt in mijn ogen. Hij gaat met zijn hand door zijn haar, ik vind het altijd zo leuk als hij dat doet. 'Ehm maybe it's a stupid question, but why do you love me? I'm just a fan.' 'That's not a stupid question,' fluistert Finn lief, 'I love you because you're not like any other fan.' Doordat Finn fluistert klinkt het nog liever. 'Why not?' 'You don't scream when you see me and it's like you're understanding me everytime.' Ik glimlach. Finn buigt langzaam naar me toe en kust me op mijn mond. Ik kus hem terug. 'I love you too.' Fluister ik. Finn lacht en vraagt dan: 'Oh besides, I forgot to ask you your phone-number.' 'Yes, of course you can have it.' Ik geef Finn mijn nummer en ik krijg zijn nummer. Hij staat in mijn mobiel als Finnie. 'I see we're done with the diner, maybe I should have to go.' 'Yes, me too.' Fluisteren we. Noah en Millie staan bij de deur van het restaurant naar Finn te wenken. Hij geeft me nog snel een kus op mijn wang en ik loop als eerste weer terug.
De volgende ochtend in het hotel check ik in bed even mijn Instagram en Snapchat, als ik een berichtje van Finn binnen zie komen. Ik klik er meteen op.

Finnie
Hi do u want to do something 2day? I don't have busy work 2 do.

Ik
Yes I think so.

Finn komt meteen weer online als ik het berichtje heb verstuurd.

Finnie
Ok can we see eachother at 13:00 am.
Ik
Yes that's ok. See you then <3
Finnie
Ok bye <3

Shit, ik bedenk me nu pas hoe ik dit aan mijn moeder uit moet leggen...

See you again. (Finn Wolfhard)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu