Ik ren naar beneden met het tijdschrift en start aan tafel meteen mijn MacBook op. 'Wat is er schat? Staat er nog iets leuks in de Cosmogirl wat ik ook even moet lezen?' Mijn moeder komt de keuken binnenlopen voor een kop thee. 'Ja dit!' Schreeuw ik bijna van blijdschap en een beetje van de zenuwen. ik schuif het onder haar neus als ze aan de tafel komt zitten. 'Wauw, dat is HEEL toevallig. Je gaat daar toch wel aan meedoen, hoop ik?' 'Ja tuurlijk, waarom denk je anders waarom ik zo snel mijn Mac opstart?' Ik heb bijna niet door dat het een beetje te bot uit mijn mond kwam, dan dat de bedoeling was. 'Hallo, een beetje rustig Ariana. Ik stel alleen maar een vraag.' Mijn moeder staat weer op om naar de woonkamer te lopen. 'Sorry, ik bedoel het niet zo. Ben gewoon een beetje ehm... zenuwachtig.' Ze komt weer zitten. Ik zie op de site van Cosmogirl de winactie al staan. 'Maar waarom dat dan, lieverd?' 'Nou, ik ga deze winactie toch niet winnen. Er zijn waarschijnlijk zoveel aanmeldingen dan kan ik Finn nooit ontmoeten.' 'Oh oke, snap ik.' Ik zie een kleine teleurstelling op mijn moeders gezicht verschijnen. 'Maar ik ga Finn wel in het echt zien. Ik kan echt niet wachten!' Gelukkig wordt ze wat enthousiaster, ik wil mijn moeder echt niet kwetsen. Een vliegticket naar Amerika is niet goedkoop. Ik vind het natuurlijk wel echt super leuk! Het is niet dat ik net niet de waarheid sprak.
Ik vul het formulier voor de winactie in en bel gelijk Jody en Kirsten op om het allemaal te vertellen. 'OMG, dat is echt super vet als je dat wint!' Roept Kirsten. Jody twijfelt denk ik nog een beetje over hoe leuk ze het vindt... 'Ehm voor hoe veel personen is die meet & greet dan?' Nu weet ik even niet hoe ik het moet zeggen. 'Nou... het is voor één persoon. Dus dan moeten we eventjes kijken wie er mag gaan.' Zeg ik een beetje onzeker. 'Oh,' hoor ik alleen maar aan de andere kant van de telefoon. 'Dat zien we dan wel als één van ons het heeft gewonnen. Toch?' 'Ja, oke.' Ik zeg gedag en pak alvast de eerste spullen in voor Amerika.
De volgende dag loop ik zoals gewoonlijk de trap af om te beginnen aan het ontbijt. Mijn moeder hoorde me zeker al en staat onderaan de trap. Met een envelop in haar handen. 'Moet jij eens kijken wat er hier in de brievenbus is gedaan.' Ik heb al zo'n vermoeden van wat het kan zijn. 'Nee dat kan niet zo snel!' Als ze me de envelop aangeeft ren ik naar de tafel.
Je bericht was de beste reden om dit te winnen. Je hebt de vliegtickets al én tickets voor het optreden dat van er van te voren is. Veel plezier!
In de envelop zitten verder DRIE keycords met een geplastificeerde vip-kaart eraan. 'OMG we kunnen met z'n drieën naar de meet & greet!' Krijs ik vol enthousiasme in de telefoon. 'Nee, heb je het gewonnen?!' Vraagt Jody ook vol enthousiasme. 'Ja en nu is het opeens voor drie personen!' 'Vet!' Zegt Kirsten.
Het is 4:00 's nachts als ik wakker gemaakt wordt door mijn moeder. Oh ja, we gaan naar Amerika! Ik doe snel mijn lichtroze joggingbroek aan en de matchende lichtroze trui en doe een rommelige knot in mijn haar. Als ik beneden ben staat mijn grote, mintgroene rolkoffer al klaar in de gang. Ik hoef alleen nog maar even wat te eten en dan halen we Jody en Kirsten op.
Daar gaan we dan, in het vliegtuig. We zitten best ruim, dat is wel erg fijn. Kirsten en Jody hebben ook een chill-outfit aan. We lijken net een stel hooligans. We blijven een weekje in Los Angeles, want het is toch vakantie. Als we geland zijn gaan we met de taxi naar ons hotel. 'Wauw, het is echt een super mooie kamer.' Zegt Jody vol verbazing. Ik had ook niet gedacht dat het ZO'N mooie kamer zou zijn. Het is heel luxe. Rechts in de kamer staan vier grote eenpersoonsbedden die heel mooi opgemaakt zijn met spierwitte lakens. Op de muur zit een mooi, donker bloemenbehang, waaraan weer een mooi schilderij hangt van een stilleven. Overal in de kamer zitten goud gekleurde details. 'Mam, mogen wij zo eventjes de stad verkennen?' Vraag ik terwijl ik mijn tas alvast uit zit te pakken. 'Dat mag wel, maar dan ga ik wel mee. Ik wil niet dat jullie verdwalen of dat jullie iets overkomt.' 'Prima, dat snap ik.' Zegt Kirsten. Als we eenmal in de stad zijn zijn er talloze leuke winkels. Die avond zijn we lekker even wat gaan eten bij een pizzeria in de buurt van het hotel.
De volgende morgen ga ik vroeg uit bed, want vandaag is het optreden van Calpurnia! Ik kan echt niet wachten. 'Wakker worden!' Schreeuw ik door de kamer. 'Wow rustig!' Kirsten is gelukkig wakker nu. Ik douche even snel en doe dan mijn Finn Wolfhard t-shirt aan die ik online heb gekocht.
JE LEEST
See you again. (Finn Wolfhard)
AventureAriana kan heel goed zingen en mag voor haar verjaardag naar Amerika voor een optreden van Calpurnia. Ariana is namelijk een grote fan van Finn Wolfhard, een lid van de band. Wanneer ze de band ook nog mag meeten, gebeurt er daar iets geks...