" permainan ""what kind of permainan ??? ni soal cinta bukan game do aku ni jenis setia" balas jihoon. yooji menepuk dahinya. "kau tahu permainan manito kan ?" soal yooji. jihoon hanya mengangguk
" well .. kau sayang dia ? kau perlu jaga dia dalam diam tanpa dia tahu kau sukakan dia . macam permainan manito " jelas yooji.
jihoon berfikir sejenak. macam seronok permainan yang dinamakan manito ni .
"tapi kalau dia tak tahu aku suka dia mesti lah dia jatuh ketangan orang lain" ujar jihoon. bagaimana kalau dia tak berjaya ? AHH tak nak tak nak !
"so jangan bagi dia tersuka atau pun jatuh ketangan orang lain . cuba sedaya upaya , usaha dalam diam . usaha kunci untuk kau dapatkan dia . sekiranya dia jatuh ketangan orang lain . kau gagal , park ji hoon ." yooji tersenyum sinis. " okay okay aku berusaha yeahh park jihoonn hwaiitinggg " jihoon menggenggam kedua tangannya . dia harus berjaya tak kira apa pun ! " aku bagi kau tempoh two weeks je okay ? "
" HAH SENANG JE ! "
dia ni ada jalan senang dengan cara confess tak nak. nak jugak buat macam manito . aku ni manito kau dari kecil tapi kau tak perasan HAHAHAHA BODOH LAA
_____
08:16a.m.
" pukul berapa nak rehat ni ? lapar gilaaa AHH" jungkook meregangkan badannya. "entahla wehh tunggu ssaem yeji habis tulis nota yang dia nak bagi dekat kita ugh" keluh jihoon . boleh naik gila belajar dengan ssaem yeji . bosan plus keji ! keji sebab bagi kerja berlambak lambak lepastu selalu minta kerja nya esok AAISH
"okay sampai disini sahaja pelaja-"
"WOHOOOO KAFETERIAAAAA" belum habis ssaem yeji bercakap semua pelajar berpusu pusu keluar dari kelas. "tahi punya pelajar AISH JINJJA " keluh ssaem yeji seorang diri. segera dia mengemas buku ii diatas mejanya
____
"yooji ah !" jihoon menarik lengan yooji. "apa tarik tarik ni ? nak apa ? aku ada hal ni ssaem minsoo suruh aku tolong dia" jelas yooji walaupun jihoon belum menyatakan kehendak dia. "ah yeke ? tak de lah aku just nak tanya nampak yeulmin ? last tadi dalam kelas tapi cepat gila dia hilang" soal jihoon . "molla ? aku pun last nampak dekat kelas. dia rehat dengan cheorim kot. cuba ah cari . ok ah annyeong do !" yooji terus beredar setelah berjumpa dengan jihoon.
"mana nak cari cheorim ni ? aku dah kena jaga yeulmin . nak hantar susu nii" keluh jihoon. tangannya menggenggam kemas strawberry milk. tujuannya untuk memberi yeulmin .
" hey bro ! cari siapa ?" entah dari mana woojin muncul dan menepuk bahu jihoon. "yeulmin . nampak dia?" soal jihoon. " oh dia dekat library kot , tadi aku nampak dia" balas woojin. "wuu thanks" jihoon terus mengorak langkah kearah perpustakaan.
" ah tu yeulmin.. " bisik hati jihoon. jantungnya berasa degup dengan laju AHH tenang jihoon tenang !
" annyeong " sapa jihoon. yeulmin tengah tekun membaca buku agak tersentak dengan sapaan jihoon. " ah annyeong " yeulmin membalas dengan senyuman. " terima kasih jemput saya sekali dekat majlis hari jadi adik awak" ujar jihoon. dia mengambil tempat duduk bersebelahan yeulmin.
" no problem lahh hehe lagipun lagi ramai lagi best "
"ni untuk awak , harini saya rasa hype sikit jadi semua orang saya bagi . susu je mampu HAHAHA " tawa jihoon. semua ye jihoon .. semua ?
"ahh thankk you. terharu kejap ceh HAHAHA" yeulmin mencapai strawberry milk yang diberi oleh jihoon. "duduk dekat sini je? tak lapar?" soal jihoon. yeulmin menggeleng.
"trauma lah makan dekat kafeteria . banyak kali sakit perut . jadi saya rasa duduk dekat sini je lah . hilangkan bosan" jelas yeulmin. "abis tak makan lah ?" . yeulmin mengangguk.
" macam tu pulak eh " idea mula timbul di minda jihoon . dia boleh bawa bekal untuk yeulmin ! ya bijak kau jihoon bijak !
____
maaaffkan saia jika typo Allahu malas cek balikk.
YOU ARE READING
manito ➴ jihoon.
Fanfic❛ sayang dia ? kau perlu jaga dia dalam diam tanpa dia tahu kau sukakan dia . macam permainan manito ❜ - complete ; 190518 [[ highest rank 2 in fanfiction / 4 in Park jihoon ]]