Aku berlari meluru kedalam rumah tersebut tanpa mengendahkan polis dan jihoon yang menghalang aku untung masuk."Guanlin !"
Aku menuju kedalam bilik dan kelihatan guanlin terbaring lemah dilantai. Darah berlumuran pada tubuhnya
Aku mula gelabah , segera aku mendapatkan guanlin. "Weh k-kau bangun lah weh tunggu kejap a-aku aa-" tergagap gagap aku nak bercakap
aku tak boleh
kenapa dia macam ni? Tiba-tiba tangan aku direntap dan menyebabkan aku berundur kebelakang. "Lepaskan aku!" Aku meronta ronta untuk dilepaskan namun gagal. Dari jauh aku dapat melihat guanlin memandang kearah aku dengan lemah. Dia menghadiahkan senyuman pada aku.
"Takk kenapa kau buat macam ni guanlin ?! Lepaskan aku lah! "
Dan kau tahu apa aku nampak sekarang ?
____
" Lai Kuan Lin , mengalami depression selama 7 tahun. dia mula berubah sejak keluarganya mati dihadapannya sendiri. Dia kini sebenarnya tinggal bersama pakcik dan makcik dia.
Akibat dia terlalu tertekan , dia mula mengambil 'benda' tu. Tapi dia masih dapat kawal diri untuk sorokkan tentang kesakitan diri dia.
Dia mula lagi bahagia bila dia nampak kau , tapi nak buat macam mana kan ? Jangan salahkan diri kau , lagipun memang masa dia untuk pergi.
Baju tu , dress tu .. dia yang bagi. Dia nak kau pakai dan simpan barang terakhir yang dia beri. "
Aku menatap gambar guanlin yang terpapar dihadapan. Wajah yang penuh kegembiraan , dia tersenyum riang. Tanpa siapa sedar , kau mengalami masalah.
Segala kenangan aku dengan kau , semua aku ingat. Aku tak akan lupa. Aku sayang kau , maafkan aku selama ni aki tak sedar. Kau lah kawan terbaik aku jugak .
"Jom balik , " jihoon memegang tangan aku. Walaupun berat hati , aku terpaksa pergi.
Nanti aku lawat kau lagi eh :)
____
"Chorim macam mana?" Soal yeulmin. "Dah settle , dia dijatuhkan hukuman sebab kes culik dan pasal pengambilan dadah tu."
Aku hanya mendiamkan diri , aku tak boleh. Aku masih fikirkan guanlin. Aku rasa tak percaya yang dia dah tak wujud lagi dekat dunia ni.
Tapi aku kena terima kenyataan.
"Yooji , kau okay?"
Aku sekadar mengangguk.
Aku rindu diaaa
_____
saba belum end. HAHA
YOU ARE READING
manito ➴ jihoon.
Fanfiction❛ sayang dia ? kau perlu jaga dia dalam diam tanpa dia tahu kau sukakan dia . macam permainan manito ❜ - complete ; 190518 [[ highest rank 2 in fanfiction / 4 in Park jihoon ]]