01 ↺ j

1.7K 193 20
                                    


tingg !

" jihoon ah ! ramen dah siap "

segera jihoon berlari kearah dapur untuk mengambil ramen yang sudah setia menunggu. " ahh finally , aku akan makan kau sampai habiss " mangkuk ramen tadi diletakkan atas meja. " ah chakkaman- " niat jihoon untuk makan sesuap ramen tadi terhenti. " yooji jangan lah kacau aku nak makan ni " rungut jihoon. " aku nak makan jugak . bahagi kan lah dua " balas yooji sambil mangkuk ramen tadi ditarik

" tak nak ! aku lapar . kau buatlah sendiri ! " jihoon merampas semula mangkuk ramen tersebut. " eungg kongggsi ahh member pun nak kedekut ke ? " yooji mula memuncungkan bibirnya. geram dengan perangai jihoon yang sentiasa menjadi kedekut tentang makanan .

"kau yang semak datang ruma aku , pergi lah balik sana . semua makanan kat rumah kau tu kau punya" balas jihoon selamba. "dasar ked-" percakapan yooji terhenti apabila terdengar lonceng rumah berbunyi .

"bukak kan weh , aku nak makan" arah jihoon. yooji hanya mencebik. dia membuka langkah menuju ke pintu .

" annyeong ! " seorang gadis berambut paras bahu menyapa yooji . " ehh yeulmin apa kau buat kat sini ? " balas yooji sambil memberi senyuman nipis . " ah aku nak bagi ni , kad jemputan majlis hari jadi adik aku. alang alang kau ada dekat sini , aku bagi kau sekali " gadis bernama yeulmin menghulurkan dua keping kad kepada yooji .

" wahhh kamsa "

"emm jihoon ada kat dalam ke ?" soal yeulmin. "ada je , dia tengah makan . nak jumpa ke ? or ada apa apa nak aku sampaikan tak ? " balas yooji . "ohh tak de apa apa , saja je tanya . tak pe lah dia tengah makan kan ? tak pepasal mengamuk . dia kan kalau makan tak ingat orang" ujar yeulmin diiringi dengan ketawa kecil. yooji turut ketawa . " oklahh tu je , jangan lupa au datangg ada macam macam makanan "sambung yeulmin sebelum dia meninggalkan kediaman rumah jihoon.

__

"sapa tadi ? siap ketawa bagai , seronok borak tanpa aku ?" sindir jihoon. "eh kau macam nak marah aku pulak . kau yang sibuk makan . nyampah " balas yooji. "by the way tadi yeulmin yang datang , ha nah ni kad jemputan bday adik dia ada banyak makanan katanya ah" sambung yooji.

"y-yeulmin ?"

" ye ah , asal ?"

"kenapaaa kau tak ajak aku borakkk sekali AAA- AAAAAAAA" jihoon mula meroyan . dia mengusutkan rambutnya . "yang kau gelabah satu badan kenapa? yeulmin je kot , dekat kelas kan leh borak borak" balas yooji. "KAU LUPAAA KE AAAAHHH aku nak menangis macam ni , amat rugii" jihoon menghentakkan kaki nya.

"dude rileks ah"

"OHHH LUPAAA KAU SUKA DIA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA" sambung yooji apabila dia teringat sesuatu perkara. jihoon memuncungkan bibirnya , rasa sakit hati tambahan lagi rasa rugi menguasai dirinya . sedihhh !

"ala lek lah kau ni, dia jemput semua classmate dia pergi bday party adik dia . ha kau confess lah kat dia. sweet gitu HAHAHAHA " balas yooji. "klishe do , takk nak malu !" jihoon menyilang kedua tangannya.

"ha aku ada idea !"

_____

manito ➴ jihoon.Where stories live. Discover now