Part 1:Force Husband

233 15 1
                                    

Airies POV

''What?! Are you serious?!''

''Yes, I'm serious right now!''

Aku tergamam. Kenapa parents aku suka buat keputusan terburu-buru & mengkongkong hidup aku?

''But, I can't Mummy...''

''No, you can. Keputusan Mummy muktamad. Airies kena kahwin juga dengan dia.''

Aku memandang tepat ke arah lelaki yang berani melamar aku tetiba & tak setaraf dengan aku.

''Tapi, Mummy tengoklah dia. Tak setaraf langsung dengan Airies. Mas kahwin pun cincin besi je. Apa ni. Lagipun, Airies dah ada life...''

Mummy aku bercekak pinggang manakala daddy aku khusyuk dengan surat khabar dia.

''Kamu ni dah buta ke apa? Tengok dia ni. Lemah lembut, handsome, caring, peramah, hardworking & everything Mummy nak dia ada. Even dia miskin tapi Mummy yakin dia boleh bahagiakan kamu.''

Sekali lagi aku menjeling lelaki itu tajam. Aku kenal dia. Nama dia Justin Khan. Dia adalah budak yang tak ada future. Ibu bapa dah meninggal dunia. Tak sekolah, kerja dengan Daddy aku sebagai pelayan restoran VIP tapi gaji tak setaraf daddy aku. Aku benci dia sebab parents aku selalu bandingkan aku dengan dia.

''Daddy, help me...''

Aku try berdrama dengan daddy aku.

''Daddy pun rasa he's your best choice. Lagipun, daddy yang suruh dia melamar kamu. Daddy buat semua ni sebab kami nak didik kamu berdikari. Kamu dah terlebih manja. Sejak kecil sehingga sekarang semua makan suap, nak itu ini semua ada depan mata, tak payah buat sendiri.''

What the...

'' I hate you all!''

Aku berlari menuju ke bilik & menghempas pintu. Air mata yang ditahan mula mengalir. Arrgghhh!!!
Stres. Entah macam manalah life aku bila hidup dengan dia. Harap semua ni mimpi saja.

SKIP

Akhirnya, tamat juga sesi majlis perkahwinan aku dengan Justin. Rimas berkepit dengan dia saja. Kalau bukan sebab parents aku, jangan haraplah aku terima lamaran kau.

''Airies?''

''Ya, Mummy...''

Mummy memeluk aku erat. Rasa sejuk pula hati yang panas membara tadi.

''Mummy bangga dengan kamu sebab setuju dengan perkahwinan ni. So, disebabkan kamu dah ada husband, kamu kena stay dengan dia. Tadi, maid dah packing beg kamu & letak kat dalam kereta.''

''What?! Takkan Airies nak duduk dekat rumah orang miskin. Entah macam mana buruk rumah tu. Entah-entah rumah dia sehina-''

''Airies! Tolonglah kali ni saja. Lepas ni kami dah tak kongkong hidup kamu. Semua yang kamu nak mummy bagi.Please terima Justin seadanya...''

Aku telah membuatkan insan yang mengandungkan aku 9 bulan kecewa. Apa kau buat ni!

''Mummy...''

''Mulai sekarang kamu bukan anak Mummy unleast kamu sanggup terima Justin as your husband. Jangan cari Mummy lagi!''

Dia berlalu pergi meninggalkan aku. Lalu, aku memandang ke arah lelaki yang bergelar husband aku. Sibuk menyambut tetamu. Sekarang ni, aku cuma ada dia saja. Nak tak nak aku kena terima dia. Bila tengok lama-lama, handsome juga mamat ni...

Suamiku Worldwide Perfect 10Where stories live. Discover now