Part 6:Pelakon

89 12 2
                                    

Adrien POV

Aku duduk dibirai katil & termenung. Maklumlah baru bangun tidur & still blur.

Tetiba, pintu bilik aku dikuak perlahan & muncul susuk tubuh seorang susuk tubuh lelaki seiras Suda Masaki. Sehari kalau tak ada pengacau mood aku tak boleh ke?

Aku mengendahkan dia. Acah buat tak nampak & masih mamai. Mengeliat sedikit. Kembali termenung sampai tembus ke luar jendela.

''Abang...''

Aku mengalihkan pandanganku ke arahnya & buat muka suprised. Kau fikir ni party hari jadi nak buat muka suprised.

''Laa... Kau rupanya. Ingatkan pengangak manalah yang terjah bilik aku dengan tak bagi salamnya. Okay, straight to the point. Kau nak apa datang sini?''

''Hmm... Aku nak tanya khabar kau macam mana?''

Aku pun tak tahulah nak terharu ke nak meluat ke apa ke sebab sekarang ni aku tak tahu nak guna mood apa...

''Kau kena sampuk apa sampai jadi carring sampai macam ni? Ada penawar tak?''

Dia terdiam seribu bahasa. 20 saat keadaan menjadi senyap sunyi. Aku kembali termenung. Dari sudut itu aku boleh nampak dia tenung aku sayu. Please jangan buat aku bersalah. Kau pun baru berumur 14 tahun kawallah muka tu. Dah nak PT3 dah pun.

''Kau nak tak dengar cerita aku tak? Aku pun dah lama tak ceritakan story kat kau. Aku ingat lagi masa umur kau 6 tahun, aku selalu ceritakan kau kisah dongeng sebelum kau tidur or waktu kau bosan.''

Dia hanya terdiam. Bisu kronik dia ni.

''Nak dengar tak? Itu pun kalau kau masih anggap aku abang & kawan kau...''

Dia mengangguk laju. Aku menepuk katil di sudut sebelah aku menandakan untuk suruh dia duduk sebelah aku. Dia segera mendapatkan aku.

Jujur aku cakap, even aku benci keluarga Khan, tapi tak bermakna aku tak carring pasal mereka. Memang aku benci mamat Jahannam tu tapi kalau tak sebab Orang Tua tu kutip aku, mungkin aku duduk merempat kat tepi jalan. Maklumlah masih sedar diri.

Berbalik pada tadi, mari sambung cerita...

''Kau mesti tertanya-tanya kenapa aku benci sangat kat Mamat Jahannam tu. Kau nak tahu tak kenapa?''

Dia mengangguk laju. Aku mengambil nafas dalam-dalam & mengeluh berat.

''Aku tak nafikan abang kau baik,jujur, handsome & perfect 10. Aku pun tak patut bencikan dia. Tapi, disebabkan dendam yang mendalam, aku telah bersumpah untuk buat dia merana!''

''Sebab dia rampas Kak Airies ke?''

''Cuba aku cakap jangan menyampuk. Pantang 1001 keturunan aku kalau story aku kena sampuk. Jangan sampai aku tembak kau kat sini & jangan tuntut dendam kau kat akhirat nanti,faham?!''

''Maaf...''

''Bukan pasal Minah tu. Dendam aku dah lama membara sebelum aku jumpa Airies lagi.''

''Abang...''

SKIP

Air mataku yang sudah lama ditahun jatuh juga akhirnya selepas meluahkan perasaan aku kat budak tu. Harap dia faham dengan luahan aku yang hambar ni.

''Hati aku sakit sebab terpaksa rasa perit ni seorang diri. Dan yang paling teruk sekali, bila-'' kata-kataku tergantung.

Tetiba, jantung aku perit. Kepalaku berpinar. Aku dah agak, penyakit aku akan datang balik. Sakit...

Suamiku Worldwide Perfect 10Where stories live. Discover now