Michael POV
''Michael...''
Aku mengendahkan panggilan tersebut. Selepas pemergian abang Adrien, aku selalu termenung. Entah apa yang aku menungkan pun aku tak tahu. Tapi, kenapa hati aku masih cakap abang Adrien masih... Hidup?
''MICHAEL KHAN!''
Terkejut aku dengan panggilan kasar itu. Tadi tersadai sekarang dah tegak balik. Alamak, Mummy rupanya yang panggil aku.
''Ya, Mummy...''
Aku menundukkan muka aku menyembah lantai.
Papp!!
Mamaku menampar kasar meja tamu yang kami santap sekarang. Meremang bulu roma aku. Apalah salah aku dengan Mummy hari ini.
''Mummy cakap dengan kamu, Michael bukan dengan meja ni. So, pandang Mummy!''
Aku terus mengangkat kepalaku. Sebelum apa-apa jadi baik aku get ready dulu.
''Ya, Mummy. Michael dengar...''
Mamaku hanya memeluk tubuh & memandang tajam aku untuk seketika. Then, bila marah dia dah reda, baru dia start perbualan.
''Hmm... Mummy dengar abang Adrien dah tak ada. Maaflah Mummy tak dapat pergi funeral dia sebab Mummy ada urusan syarikat dekat luar negara. Pagi tadi baru Mummy balik.''
''So? Mummy, dia dah meninggal dah pun nak buat macam mana. Kita doakan dia tenang sudah,''
''Tak, bukan itu maksud Mummy...''
Mamaku kembali memeluk tubuh tapi ini lebih ketat. Muka dia kelihatan sedikit pucat & tidak bermaya. Mama demam ke?!
''Maksud Mummy?!''
Tiba-tiba, mamaku hilang imbangan & terbaring menyembah lantai. Terkejut aku. Aku segera mendapatkan mama & menelefon pihak hospital untuk mendapatkan rawatan. Apa sebenarnya yang mama nak try sampaikan. Seram pula aku dengar...
SKIP
Airies POVAku meneliti jam. Baru pukul 12:00 a.m.. Lama lagi husband aku nak balik. Aku betul-betul excited nak bagitahu berita gembira ini kat dia. Aku cuba duduk dengan tenang tapi tak boleh. Kaki aku sentiasa bergeletar & terasa ingin pergi ke office Justin untuk bagitahu semua ini.
~No limit in the sky that won't
fly for you.
No amount tears of my eyes
that won't cry for you~Incoming call
~Mr. Perfect 10~
Tit...
Assalamualaikum, sayang.
Waalaikumussalam, abang. Kenapa call?
Kenapa? Tak suka abang call. Kalau tak suka abang boleh end call.Eh, taklah. Gilalah kalau saya yang cakapkan. Ini nak bagitahu ada berita baik!
Apa yang baik sangat tu? By the way, sayang okay tak sekarang. Pagi tadi sayang muntah-muntah. Dah okay tak? Kalau sakit lagi, abang boleh balik sekarang hantar sayang pergi hospital...
YOU ARE READING
Suamiku Worldwide Perfect 10
RomanceCakap pasal Justin, dah sehari suntuk aku tak tengok muka dia. Aku cuba cari muka lelaki yang seiras Lee Jung Suk tu tapi tetap tak jumpa. Takkan dia lari rumah dari rumah dia sendiri. Ish! Menyusahkanlah. Ah! Biarlah. Nanti baliklah tu. Tanpa...