"Welke les heb jij nu?" vraagt Lana. De bel is net gegaan en samen lopen we door de gangen.
"Uhm.." ik pak mijn rooster uit mijn tas en vouw het open. Mijn ogen glijden over het papier. "Engelse literatuur"
"Hmm beter, ik heb Biologie" zegt ze.
Ik kijk haar aan "Zo erg is dat toch niet?"
"Nee, maar ik heb liever Engelse literatuur. Lekker wegdromen bij shakespeare zijn grote werken. Romeo & Juliet bijvoorbeeld. Ik kan uren daar in lezen. En die film! Met Leonardo!" zegt ze dromerig.
"Dan ontleet ik toch echt liever een koeiendarm!"
Lana kijkt me niet begrijpend aan.
'Maar ik zie je zo want ik moet hier links" zegt Lana en ze loopt richting haar biologie klas.
Alleen en met een versnelde pas loop ik richting het Engels lokaal aan het einde van de gang. Meneer Bracker wil de deur al dicht doen. Snel glip ik nog naar binnen.
"Net optijd Hilton" zegt hij. Mij noemend bij mijn achternaam. Zonder een blik te werpen op de al inzittende ga ik zitten aan mijn vaste tafel. Rechtsvoorin.
"Abby! Schat, hoe was je vakantie?" zegt Beck. Ik draai me om.
"Ik dacht dat we hadden afgesproken naast elkaar te zitten mr. Beck" Zeg ik. Ik probeer boos te kijken maar dat houd ik niet lang vol. Beck buigt naar voren. "Ja, tot ik met deze hottie naast me op date ging, dat veranderd zaken. Ok?" fluisterd hij in mijn oor. Ik lach. Beck is homo. Eentje met een hele goede kledingsmaak. En ik ben blij dat hij mijn vriend is.
"Hoe was je vakantie?" vraagt Beck.
"Kort!" zeg ik. Beck grinnikt. "Maar leuk" zeg ik en ik glimlach. "Jouwe?"
"Ge-wel-dig" zegt hij met een overdreven stem. "Barcelona was helemaal top. Ik heb zo veel geshopt" zegt hij blij. Ik lach.
"Ja mensen, genoeg gekletst. We zitten hier bij Engelse literatuur!" Roept Meneer Backer door de klas. Beck rolt zijn ogen. En op dat moment gaat de deur open. Luke loopt naar binnen gevolgd door Calum Hood.
"Jongenmannen, waar slaat dit op? Ik ben al 10 minuten bezig met mijn les!" roept Meneer Backer boos.
"Het spijt ons meneer-" zegt Calum met en pruillip. "Maar Luke hier was zijn lipglosh kwijt!"
De hele klas lacht en Luke geeft Calum een stoot op zijn arm.
Meneer Bracker richt zich nu tot Luke. "En heb je die gevonden jongen?"
Luke schudt van nee.
"Jammer, nu gaan zitten jullie beide!" Consumptie vliegt in het rond. Grotendeels beland het op Beck zijn tafel. Met een vies gezicht kijkt hij ernaar. Ik giechel. Meneer Backer werpt ons een vernietigende blik toe.
Ik zie Luke om zich heen kijken en zijn blik blijft hangen op de tafel naast mij. o nee. Alsjeblieft niet! Ik kijk om me heen en zie dat er verder niet veel plaatsen meer zijn. Ik zucht als ik zie hoe Luke plaats neemt naast me.
Hij kijkt me aan maar ik ontwijk zijn blik en kijk naar de muur voor mij die plotseling heel interresant lijkt.
"Nu kan ik eindelijk verder met mijn les" zegt Meneer Backer terwijl hij zijn boek weer pakt. "We beginnen bij de beroemde Shakespeare! Wie kent er een van zijn werken?"
Luke steekt meteen zijn hand op. "Romeo & Juliet meneer" Ik rol mijn ogen, Wauw ik ben onder de indruk, hij weet het bekendste werk van Shakespeare,
De leraar kijkt hem aan. "Ken je er nog 1?"
Luke knikt en begint allerlei titels, waar ik nog nooit van gehoord heb, op te noemen. Mijn mijn valt open.
Hoe kan iemand zoals hij dat weten?
Meneer Bracker lijkt evenals onder de indruk en glimlacht zelf even. GLIMLACHT!
Luke draait zich om en grinnikt als hij mijn geschokte uitdrukking ziet.
"Niet gedacht zeker?" zegt hij grijnzend. Ik sluit snel mijn mond.
"Nee vind je het gek" fluister ik. In de hoop dat Meneer Bracker ons niet hoort. Of wie dan ook eigenlijk.
Luke kijkt me even aan. Dan buigt hij naar me toe. "Soms kun je beter je mond houden..-" fluisterd hij in mijn oor. "..Abby"
Ik krijg rillingen over mijn hele lichaam. Hij weet mijn naam?!
----
Na het laatste uur loop ik richting mijn kluis en haal mijn boeken eruit.
Ik stop ze in mijn tas en trek snel mijn jas aan. Ik kijk nog even op mijn mobiel en zie dat ik een aantal smsjes heb van Lana. Snel open ik er een.
Ben ziek naar huis gegaan. Acute hoofdpijn :( Zie je morgen!
Ik frons en begin te lopen terwijl ik nog naar het beeldscherm kijk. Dan ineens knal ik tegen iemand aan- of beter gezegd een muur- en ik laat van schrik mijn telefoon vallen. Achter me hoor ik gelach. Ik draai me beschamend om en zie Luke mijn kant op lopen met een grote lach. Ik word rood. Luke bukt voor me en pakt de telefoon van de grond en geeft hem aan me. Ik word zowaar nog roder.
"Pas je op? Ik zou niet willen dat je gewond raakt Abby" zegt hij met een knipoog. Ik kijk snel naar de grond en wil weg lopen. Luke begint naast me te lopen, tot mijn grote ergenis.
P.O.V Luke
We lopen door de uitgang naar de parkeerplaats.
Ineens blijft Abby staan.
"Waarom blijf je sta-" wil ik vragen maar als ik Abby aan kijk staat er een geschokte uitdrukking op haar gezicht. "Wat is er?" vraag ik haar.
"M-mijn auto.." fluisterd ze. Verward kijk ik naar de parkeerplaats. Tot mijn oog beland op een auto met 4 lekker banden en een gebroken voorruit. Snel draai ik me om.
"What the...Is dat jou auto!?"
Moeizaam knikt ze. Met een versnelde pas loop ik erheen. Abby loopt achter me aan. Ik buk en kijk naar de banden. Ze zijn helemaal stuk gemaakt. Wie doet nou zoiets?
"W-wat nu?" Vraagt Abby. Ik kijk op en zie haar met tranen in haar ogen naar haar auto kijken. Ik neem een besluit.
"Je rijd met mij mee" zeg ik. Verward kijk ze me aan. "Hij staat daar" zeg ik en ik wijs naar mijn sportauto.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY
Dit duurde echt lang het spijt me daarvoor! Ik hoop dat jullie het alsnog wat vinden :) Volgende hoofdstukken worden beter.
bij 20 votes verder :)
& comment! :))) xxx
xxxxxxx
Wendy
JE LEEST
Once again
Romance"Ik ben rijk, aanvoerder van het voetbal team, de populairste jongen hier op school, en elk meisje op school aanbidt me....." "Dus?" "Dus..." Er verschijnt een irritante grijns op zijn gezicht "hoe moeilijk kan het zijn?" Luke Hemmings heeft alles...